• pärlor

Bröllop den 16 Juni.......

Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
    Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?

Berätta allt......

• Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......
  • Sussa - juni 07

Här är en till 16 juni brud! Oj oj oj vad jag är nervös nu! Det är helt otroligt, har varit så lugn innan. Nu har jag börjat oroa mig för ALLT. Dessutom känns det som vi har en hel del kvar att fixa med festprogrammet. Igår fällde jag t.o.m kommentaren; "varför valde vi inte att gifta oss på en strand, bara du och jag"? Har blivit seriöst nervös nu...eller kanske lite panikslagen skulle man nog kunna uttrycka det!

Någon som har några lugnande ord?

• Kyel

Hej!
    En till 16-juni-brud här!
    Har precis varit inne och pillat lite på bordsplaceringen nu på morgonen - hur sjutsikken får man ihop det?! Vi har svenskar, några danskar och några engelskmän! Och det är lite svårt att placera folk som man inte känner eller aldrig har träffat (min blivandes kusiner och respektive och min styvsysters pojkvän t.ex.). Det löser sig väll...

Jag är inte så nervös, men kommer väll bli det snart! Fattar inte att det är så kort tid kvar!

Gästpresentation! Jäklar, det kanske vi också skulle ha haft! Är det för sent?!
    Svårt som sagt när man inte känner alla. Blir det tråkigt om man bara skriver vem som hör ihop med vem, typ "Anna, gift med Erik, som är bror till brudgummen"?

• V I L M A

Soofia, vi tänkte att en fransk kompis ska läsa något på franska i kyrkan, helst en vacker dikt eller fin vers ur någon låt på franska som handlar om kärlek. Om vi inte hittar något annat får det bli ett stycke ur bibeln. Vi har dock inga idéer än... Har du något förslag?

Vi gjorde bordsplaceringen igår, den är väl fortfarande lite preliminär, men vi fick ihop det ganska bra.

KakNina, känner igen det där med mardrömmar. Jag hade mina för några månader sen. Drömde att brudgummen var full i kyrkan, fotografen försov sig, frisören orkade inte komma mm mm.

Jag är egentligen inte så stressad, mest förväntansfull nu!

• Pedersen 2be

Hej igen!

Jag håller med dig WILMA att jag är mer förväntansfull än stressad (för det mesta i alla fall )

Vi träffades sommaren 2001 och förlovade oss i oktober 2005, och så gifter vi oss ju nu

• pärlor

Hej på er alla brudar!
    Vad kul att vi har blivit några stycken som ska gifta oss den 16 Juni, knappt 4 veckor kvar, pirrigt men förväntansfullt

Känns helt sjukt att det är sååå nära när man har planerat bröllopet i ett års tid!

• snart juni 07

Jag börjar också bli pirrig. Det är inte så mycket som kan gå fel för vi ska gifta oss i smyg i rådhuset men ändå....
    Vi ska på långresa till Usa dagen efter tillsammmans med våra tonårsbarn så vårat stora problem är hur vi ska meddela att vi gift oss .Ska vi göra det på eftermiddagen efter vigseln eller nästa dag innan flyget lyfter?

Även små problem blir stora för den det gäller.

• chimmi

Kyel

Det där med gästpresentation är ju inte superviktigt, men jag tycker att det är en kul idé. Det kommer att vara många som inte har träffat varandra tidigare, och på så sätt kan de lära sig lite om varandra.

Vi har lite problem med bordsplaceringen, men det kommer säkert att lösa sig. Är det någon som har tips på bordsnamn, så tar jag tacksamt emot det. Vi ska ha runda bord, och vil gärna kalla dem något kul. Kommer vi inte på nåt så får det väl bli bord 1,2... eller A,B... Det kommer att vara 10 runda bord.

Förresten, vart någonstans i landet ska ni gifta er/bor ni?

• V I L M A

Chimmi, ska ni ha något tema för bröllopet, eller något som är typiskt för er? T.ex. om ni gillar båtar kan ni ju kalla borden för båtnamn osv. Eller kanske tycker ni om att resa? Då kanske era gamla resmål är bra namn på borden...

• knufs

Gifter mig oxå 16 juni, har oxå börjat få mardrömmar, inte kul.
    I förrgår drömde jag att vi skulle ha bröllopet inne i en gympasal där de spelade match alldeles innan, vi (brudparet) och alla gäster fick sitta på läktaren och vänta så matchen kunde spelas klart.

Sedan visade det sig att festen skulle hållas i samma lokal och helt plötsligt var de ingen vanlig gympasal längre utan en inomhus strand med sluttande lutning så alla fick sitta och hålla i sig så de inte ramla ner i vattnet.
    Va inte mig själv på en halvtimme efter jag vaknat.

På tal om festhäfte och gästpresentation så fick jag tips här på BT. Brudens son fick i uppdrag att skriva något om varje person men han hade hittat på hejvilt från huvudet så det blev heltokigt.

Det föll mig och sambon direkt i smaken så vi har en presentation som heter duga minsann, INGET stämmer om någon och hjälp va vi skratta när vi satt och finurla ut vad vi skulle skriva.

• Honey Boo

16 juni jag med! Har nog förberett det mesta nu! Bara lite småpyssel och mys kvar!
    Har dock inte valt dessertvin ännu, eller träffat prästen, det är väl det som stressar mig mest! :)

Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......