25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej Noomi,
Härligt med italiensk buffé! Det är ju ofta rätt mycket varierande smaker, vissa är lite mer smakrika än andra så det gäller att hitta bra "allroundviner". Jag tycker ni ska satsa på italienskt vin så att helhetsintrycket blir fulländat till buffén
Som du säger, Soave kan upplevas som rätt "tamt" - det är ofta rätt neutrala viner, men ofta viner som de flesta gillar! Kan absolut passa bra till buffén! Vill ni ha vitt vin från Italien med lite mer karaktär skulle jag kolla på vin från Sicilien, det är lite varmare där och vinerna får mer karaktär. Det har ni ju gjort - Inycon är ju därifrån. Men om din pojkvän inte gillade Chardonnay därifrån kanske det blir lite svårt... Kör på Masi Soave tycker jag - det är ett bra vin och funkar till det mesta.
När det gäller rött vin så tycker jag att Chianti (från Toscana) är oslagbart till buffé. Du skriver att buffén till stor del är vegetarisk, och då behöver ni inte välja ett vin som passar till kraftigt kött till exempel. Chianti är mjukt och fruktigt och passar jättebra till de flesta rätter. Min personliga favorit är Piccini Chianti, kostar 67 kr, artikelnummer 22467 på Systembolaget. Jag har besökt vingården och de är MYCKET seriösa och har en lång historia. (Dessutom är etiketten grymt snygg - knallorange ) Av de viner du listade tycker jag annars att Villa Puccini är bäst och passar bäst till buffén. Den kommer också från Toscana och är lite av samma stil som Piccini (lurigt att de har så lika namn).
Lycka till
Tack så jättemycket! Då får det bli en tur till systemet idag igen! :)
Ska testa Masi Soave på sambons familj och tycker de om den så kör vi på det.
Piccini Chianti ska testas härnäst, låter lovande!
Tack igen! :)
Det där med vin är ju inte helt lätt. Vi kommer att välja några vanliga viner så hoppas vi att alla kmmer gilla dem
I går var vi och inspekterade festlokalen lite närmre. Det är lite glas och bestick som vi ska hyra hos cateringen, annars finns det allt och det är så fint och fräscht!
Sen åkte vi till kyrkan, den ligger 5 minuter bort. Är så härligt att vara i kyrkan när det är så lugnt och tyst och man kan i tänla sig in hur det kommer tänkas vara att stå där framför släkt och vänner...IIIIHHH vad spännade, nervöst och känslomässigt
Mammorna var också med och de blev alldeles rörda av att bara va i kyrkan, det är nog bäst att inte titta på dem under vigseln.
hej är det här ni är... tappade bort er....
moimukulatt
Det va ju tur att du hittade oss
Pillisen, hoppas att du hittar hit!
Här är min klänning som du ville se!!
www.londonbrideandgroom.com/benjamin-roberts-2e.html
Nattson
Vilken vacker klänning!!!
Jag fick en bild på min klänning idag och nu lääängat jag så tills jag får ha den på mig!
Tackar brud0708!
Såg att Pillisen hade startat en ny tråd med samma namn så jag klistrade in länken hit och hoppas att hon kommer hit!
Hejsan
Får jag också var med? Jag gifter mig den 25/8 i lund.
brud 20070825 välkommen! Självklart får du vara med!