25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Vi vet vilken präst, jag har träffat honom flera ggr och varit med på begravningar som han har hållt i. När vi går på varandra så känner han igen mig pga av jobbet och vi brukar prata en stund.
Jag ska höra med honom om vi kan ses någon gång i början på juli.
Läste nu i ngn tråd att man kan ha 3 pasalmer, det kanske man skulle ha, det känns trevligt om vigseln kan bli så lång som möjligt.
Det är vackert med musik i kyrkan
Absolut, det tycker jag också! Mycket hellre det och att man hinner andas lite i kyrkan och NJUTA av det som händer... Alla gäster tycker dessutom bara att det är fint
Hej,
Ringde just till pastorsexpeditionen för att se hur långt de kommit i sommarplaneringen. Men de låg på 5aug bara så jag får nog tagga ner lite när det gäller präst och vigsel samtal. Den präst jag mailat har fortfarande inte svarat...
Ang musik i kyrkan så tycker jag också att det är fint. Men det kan bli lite pinsamt när det bara är kantorn som hörs när det är psalm. En del av våra gäster är ju från England, så vi kanske ska hitta en engelsk psalm?! Så att de inte känner sig helt utanför.
Nattson
Det låter ju bra att köra på ngn engelsk psalm också
Är det bättre med förkylningen? Jag har också blivit förkyld, men bara lite..
Jo tack Annisen, lite bättre idag faktiskt. Jag skulle inte ha jobbat igår men gjorde det i allafall. Hoppas att förkylningen inte bryter ut för dig!
Vi får se om prästen kan ge något bra förslag på en engelsk psalm.
Nu har jag ringt till frissan! hon fattade och den 5jun är det dags för provuppsättning!
Nattson
Vad skönt att det löste sig med frissan! Hoppas du blir nöjd sen då när det är dags!
I förrgår provlagade vi lite av bröllopsmaten och testade ett par viner. Herregud vad svårt det är att välja vin! Är ingen connoisseur direkt och man vill ju att alla ska tycka det är gott.
Hej Noomi,
Jag är vinsommelier och jobbar med vin - vill du ha hjälp?
Stina augusti
Jaaa! :) Det vore verkligen jättesnällt om du kunde hjälpa mig!
Vi ska ha en italiensk buffé (till största delen vegetarisk). Har kollat vad som finns på Systembolaget respektive Tyskland och har hittils provat Masi Soave och Inycon Chardonnay. Min sambo gillade inte Inycon (fast han tycker egentligen inte om vin överhuvud taget, hmm), jag tyckte det var helt ok.
Masi Soave gillade båda, men jag är rädd för att gästerna ska tycka att det är för tamt.
Så... vi skulle vilja testa fler viner och framför allt då röda eftersom vi inte provat några ännu.
Vore jättetacksam för tips!
Kan ju lista de röda vi har kollat upp (men inte provat). Tror du det är någon av dessa som kan passa?
Corte Vigna Montepulciano d'Abruzzo
Caldora
Inycon Syrah
Barone ricasoli
Villa puccini
Masi modello