25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Vi har nog maten som nästa punkt. En kompis som är gammal kock ska fixa det mesta, så vi hade tänkt att provsmaka lite mat och vin imorgon. Ser väldigt mycket fram mot det! :D
Annars, hmm... hur vi ska lösa musiken måste vi ta tag i. Vi ska ju vara utomhus.
novalii
Har ni redan träffat prästen?
Fick svar från kyrkan när jag ringde dit att prästen skulle kontakta oss men att hon nog inte kommer att göra det förrän två veckor innan. Känns lite sent så jag får nog ringa själv innan.
Har ni gått igenom hur allt går till och så där då?
Bra förresten om det bara är en psalm.. Det kommer att vara två solo också så det räcker nog med sång sen :)
Hej tjejer!
Vi kommer ha 2 psalmer: "En vänlig grönskas rika dräkt" och "Guds kärlek är som stranden...". Båda är otroligt vackra tycker jag
Och så har vi 3 solosånger: "I folkviseton", "Kärleken förde oss samman" och "Annie's Song". Hur många har ni?
Vår präst tyckte absolut att vi skulle ha minst 2 psalmer och minst 3 solosånger, för annars blir vigselakten så kort enligt honom... Och man vill ju hinna njuta och andas lite Vårt upplägg, tillsammans med vigseltal, textläsning mm skulle ta max 40 minuter enligt honom. Låter rätt kort ändå tycker jag, så jag skulle nog inte vilja ha färre sånger...
Hur gör ni?
Stina augusti
Det verkar som ni också redan träffat prästen... Fick du ringa om det själv eller er präst kontaktade er?
Det är ju sant, det är kanske bättre att ha fler sånger så att allt inte känns stressigt.
Det är ju faktiskt väldigt fint med sång i kyrkan! Måste bara hitta den jag tycker bäst om :)
Brud 0708-
Ja vi hade vårt vigselsamtal med prästen i lördags.
Vi hade hört talas om honom innan, han ledde min systerdotters konfirmationsläger och hon bara älskade honom. Det gjorde att även min storasyster hade honom som präst när hon gifte om sig i vintras. Vi ringde honom redan förra sommaren och bad om ett möte - för att få en känsla för honom. Val av präst tycker jag är jätteviktigt! Vi hade ett bra möte redan då, och bokade in honom till vår vigsel. Men nu i lördags hade vi alltså vårt "riktiga" vigselsamtal. Han är fantastisk - verkligen lyhörd och känslosam, och samtidigt rolig. Vi skrattade jättemycket! Det kan bero på att han är rätt ung - max 33 år skulle jag gissa. Då tror jag att de brinner mer för det än någon gammal stofil som har haft 28 000 vigslar innan och som står och somnar vid altaret... (men kanske inte ska dra alla över en kam ) Men ung präst är mitt tips!
Psalmer vi ska ha är "Vi lyfter våra hjärtan" och "Gud skapade av jord".
Solosånger blir "Den här stunden" och "kärleken förde oss samman". Men har börjat fundera på om vi ska be solisten om en sång till i kyrkan, har ju tidigare varit inne på "kärleken är"...får nog maila solisten och höra efter
Jag ringde till vår kyrka för att höra vilken präst vi skulle ha....då fick jag svaret att de inte hade gjort upp scheman så långt fram....jag vill ju träffa prästen snart eftersom jag vill börja knåpa med vigselprogrammet....
nån mer som har samma problem???
Vi vet vilken präst vi ska ha men han ska höra av sig till oss efter att han haft semester. Jag vill ju prata med honom nu för att som du sätta igång med vigselprogram. Kan man va så fräck o "kräva" ett samtal nu innan semestern...känns lite fel...
Tycker jag absolut att du ska göra! Vi har redan träffat vår präst två gånger, herregud - det är ju deras jobb! Det är ju en förutsättning för att kunna börja göra vigselprogram mm... Ring och boka möte nu!
Jag har mailat den präst som troligen kommer att hålla i vår vigsel. Men eftersom jag fortfarande är hemma (förkyld) så vet jag inte om han har svarat. Har tyvärr ingen möjlighet att kolla jobbmailen hemma...
Vi har inte kommit på några psalmer alls. Jag gillar Gud´s kärlek är. Men min sambo tycker att det ver lite för mycket Gud... (han är inte alls troende) Vi får se vad det kan bli. Vi har än så länge Mornings has broken som solo song. Men jag börjar tveka nu och kanske vill byta till något annat. Är lite sugen på att ha The cirkel of life, den är så fin. Men som sagt... planeringen dröjer lite till...