• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Kokisen - där är du ju!!!! Då mailar jag dig IVF frågor. Det var mest hur lång tid man ska ta dessa hormoner och om man kan resa bort under tiden eller måste man hålla sig hemma? Vi är ju lite sugna på Hong kong till hösten. Men som sagt, jag mailar.

Skönt att allt är bra!!!

• vårbrud2008

Puma
    Ska ta tag i festprogrammet nästa vecka då jag börjar min semester. Vigselprogrammet kan jag inte göra förrän vi har träffat prästen och det ska vi inte göra förrän i slutet av augusti.
    Sen har vi inte heller mycket kvar att göra och det känns skönt.

• Liten med Mindre

koko - skönt att ni mår fint, du och bebben.

Jag har också haft stor mage länge. Funderar över, att eftersom den är känslig och svullnar lätt av mat annars, så är den väl även känsligare och svullnar mer nu. Logiskt? Vet ju att din mage normalt sett har varit lite bråkig med.

Ringde maken och gnällde lite. Han är så söt och släppte allt för att prata med mig när jag var deppig.

• Puman-prinsen

vårbrud2008 - Sorry men kort minne Var bor ni?
    Visst är det skönt när det mesta är klart!

Nu väntar jag bara på att gå på alla dom här uppbokade tiderna med skräddaren, prov sminkning och uppsättning med frisören, Göra min secret box , Fixa mina naglar och det största av ALLT! hämta våra ringar

• -August-

Puman-oj sa spannande med bojen! Perfekt pa en fredag - hem och njut och hall tummarna!

Vi gifte oss i augusti forra aret och fick vanta lite med smekisen pga semesterbrist . Resan gick istallet till Antigua (Karibien) i Februari i ar. Det var helt fantastiskt och jag vill bara gora om den resan igen och igen... Vart brollop tog musten ur mig pga vi bor i London och skulle ha brollopet hemma i Norrland. Nar jag dubbelkollade saker och ting mot slutet fick jag standigt till svar "Det ordnar sig". Kan man saga nagot mer korkat till en blivande brud mitt i planeringsfrenesin??? Dessutom hade vi en tredagarstillstallning...

• mugglesfan

Liten: din stackare är du lite deppig nu igen! Inte kul när hormonerna leker med en... Hoppas att det blir bättre när du närmar dig v18-20 (det blev det för mig).

koko: skönt att ni mår bra! Jag fick också kula tidigt. Fast jag har inga magproblem. Men jag hade rätt platt mage före graviditeten, hade tränat rätt mkt och hade ganska mkt magmuskler (undrar om man kommer att se röken av dem ngn mer gång?! ). Det är nog inte bebisen som är så stor men det är väl tarmar som svullnar av hormoner och kanske livmodern som växer och töjer sig för fostervattnet. (?)

• vårbrud2008

Puman-prinsen
    Har nog inte berättat var jag bor.....???
    Norra Skåne i en liten by som min sambo är uppvuxen i. Själv är jag ett stadsbarn, men bara 7 km härifrån.

Kläderna är fixade, frissa och ringar med mera fixas i augusti, sen är allt klart.

• mugglesfan

Lät ju konstigt det där - men jag menade att eftersom jag hade rätt platt mage innan så kanske det var därför det syntes tidigt. Du har ju också tränat mkt Liten? Äh, jag har ingen aning... Snillen spekulerar typ

Åh, jag har sovit bra i natt för första ggn på ca en vecka. Så skönt! Kände mig utvilad imorse.

Lappis förresten: inte konstigt att du kände dig som enda ogravida här ett tag - de andra hade ju tillfälligt övergett tråden: Sweet, Page, Frejis, Tinga, Hjortron (det var länge sedan hon var inne) och nu har det ju tillkommit några.

Hoppas Sweet fick sin stock igår så det inte blev för mkt förväntningar och platt fall...

• vårbrud2008

koko
    Skönt att ni mår bättre.
    Jag har svullen mage på kvällarna, men det har jag i vanliga fall också eftersom jag har problem med mina tarmar.
    Annars syns det inte att jag väntar smått, det har det inte gjort innan heller förrän i mitten av månad 4.

Svar på tråden När märker man av det?