• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Sweet - min kollega som bara tror på alternativ läkekonst tyckte att jag skulle gå till en homeopat för att kolla om det var något som saknades och som kunde underlätta för oss att få barn. Om jag fortsätter på den biten så berättade maken för mig imorse att han hade läst en undersökning där man testat typ akupunktur och något annat i samband med IVF och det hade istället för att öka chanserna dragit ned dem med 20 %. Sen var man inte säkra på om det gick att jämföra resultaten då de som går för akupuntkur eller liknande troligen är mer stressade från början än de som inte gör det.

Puman - toppen att du fick böj. Själv var det platt fall imorse men jag är faktiskt bara glad över det då jag helst av allt vill få böj imorgon. Vi gör ju insemination imorgon och på söndag så fick vi böj idag så kanske det är onödigt med söndagens simmare.

Piggelin - idag kommer solen säkert att försvinna från Stockholm och förflytta sig ned till er. Jag har nämligen kjol på mig och lämnade paraplyt hemma! Faktum är att de säger att det ska vara skitväder hela helgen ...fast å andra sidan har det sagt så varje dag.

Liten - njut av semestern!

• Lapinette

Puman - vart ska ni på smekmånad och ska ni hitta på något speciellt den där veckan efter bröllopet?

• vårbrud2008

Här är det regn idag igen liksom de sista fjorton dagarna.....:(

• Puman-prinsen

vårbrud2008 - Nä det kanske inte är så roligt.. Vad har du tänkt att göra då?

15 semptember 2007?

Lapinette - Jag är glatt överraskad över att jag träffade rätt första gången
    Klart bättre för er att du har böj imon. Håller tummarna

Vi har inte bestämmt riktigt ännu. Nåt varmt land blir det säkert

Jobbar igen veckan efter bröllopet

• Lapinette

Ahhh, så du är ledig före bröllopet. Själva hade vi 2-3 dagar innan och sen veckan efteråt. Kan varmt rekommendera att vara ledig efter bröllopet. Vi var fullkomligt döda. Åkte till Sorrento och sov oss igenom de första 2-3 dagarna. Perfekt att bara ta sig upp till poolen på taket och ligga där och titta ut över Sorrentobukten. Sen åkte vi på en längre resa i början av februari, Sydafrika.

• Liten med Mindre

Lapinette - tror också på regn och kyla idag, tog sandaler och sommarkläder. :)

Lite synd om det regnar imorgon, då vi planerat grillfest. Men sen gör det inget om det är grått till och med tisdag. Vi har massor att pyssla med hemma som är lättare att få gjort om vädret är ruskigt.

Och det här blir en jättelång dag. Mår lite illa, huvudvärk, gråtfärdig, trött, grinig mot alla (känns det som, skulle nog fräsa värre om jag inte försökte tänka mig för - de har ju inte gjort något). Och helst vill jag bara ligga hemma i sängen och krama kudden. Eller mannen om han mot förmodan skulle befinna sig där.

• vårbrud2008

Puma
    Ska sätta upp mig som timvikarie på olika skolor och förskolor här runt omkring. Är utbildad 4-9 lärare i so, men just nu finns det inga jobb inom det här omkring. Trist när man har en utbildning!!!!
    Ja, vi ska gifta oss den 15 sep 2007. Det var tänkt att det skulle bli våren 2008, men så fick jag ett sent missfall i vintras och då bestämde vi oss för att ta bröllopet nu istället för att ha något roligt att se fram emot.
    Men sen blev jag gravid igen och är nu i v 13, men bröllop blir det ändå. Spelar ingen roll om jag inte får dricka. Jag väntar ju på vårt efterlängtade syskon.

Liten med Mindre
    En sån dag hade jag igår och det var inte roligt. :(

• Puman-prinsen

Lapinette - Vi gifter oss på en onsdag, v31 så jag är ledig i totalt 9 dagar.

Det klart bästa hade ju varit att åka efter bröllopet men jag har tyvärr inte den möjligheten pga av jobbet så det får vänta till 1 september.

• Liten med Mindre

Vårbrud - då får du en pigga på dig kram så här en dag efter. Och lycka till med jobbletandet!

• vårbrud2008

Liten med Mindre
    Kram på dig idag och hoppas du snart mårbättre.

Letar för fullt efter jobb och skickar ansökningar, men tyvärr händer der inte mycket....:(
    Nu har alla dessutom semester och återkommer inte förrän i augusti.

Svar på tråden När märker man av det?