• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Puman-prinsen

mugglesfan - En göteborgare till ja!
    Hörde att koko håller reda på allt sånt, väntar med spänning tills hon är tillbaka...

• mugglesfan

vårbrud: hur är det att vänta sitt 3:e barn jämfört med det första? Är man mer "blasé" för att läsa på om vad som händer i de olika veckorna etc, el känns det lika fascinerande som första ggn? Min jobb-kollega som ska få sitt andra 3 dgr efter mitt BF-datum tycker att han inte har alls samma koll som när de väntade sitt första... Men det kanske är annorlunda för dig med tanke på vad som hände sist? Hoppas du inte tar illa upp för att jag frågar...

• mugglesfan

Hallå Piggelin - vad ska du hitta på ikväll då?? Planer med M2B?

• Puman-prinsen

Piggelin1 - Hoppas jag inte är minstingen här?
    Har du några barn?

• vårbrud2008

mugglesfan
    Under grav 1 följde jag sklaviskt veckorna, köpte massa tidningar och läste det jag kom över. Man var väldigt intresserad och nyfiken.
    Grav 2 hade man det mesta i minnet, men visst var det spännande, men ett dåligt slut tyvärr.
    Grav 3 vågar jag inte hoppas. Är väldigt nervös och orolig. Känns inte att man är gravid eller så är jag bra på att förtränga det.

Du får fråga så mycket du vill! :)

• Piggelin1

F2B, menar du?!
    Father to Be, om ngn inte hängde med

Hmmm, inga speciella planer faktist - mannen är ganska jetlaggad fortfarande - bla vaknade han kvart över fyra i morse (& väckte även mig....). Är det med Miss X som du som ska kolla film?
    En vända via stan för att fixa presenter till några av syskonbarnen inför söndagens "familjen Taikon-träff" - typ uppsamlingsheat för de senaste månadernas födelsedagar, sen vi sågs senast...
    Vår bebis blir ju knappast några breaking news för mina föräldrar, i egenskap av tionde barnbarnet...

• Piggelin1

Näpp, inga barn ännu, mer än bebisen som håller på att växa till just nu. Beräknad leverans mitten av nov. Tror att det är Lappis & jag som hör till till det äldre gardet här, möjligen är AM ett år äldre. Fast hon fick ju sin bebis i höstas, vill jag minnas.

• -August-

Jag fyller 30 i ar och bor i London (och orkar inte gora specialkommandon for varje prick och ring!). Vi gifte oss forra aret och ar nu saaa redo for en knatte. Min bror fick just en Hugo hemma i Stockhol och jag var saklart over som ett skott for att halsa pa min nya slakning

• mugglesfan

Ja men han är väl fortfarande även M2B oxå?

Japp, Miss X hade tänkt valla mig runt på kajerna men vädret... Så det blir Borat som vi snackat om länge att vi ska se. Kanske blir det även en räkmacka först

Nu fick jag en sådan där irriterande supportfråga. "Det funkar inte. Varför?"`. Hmmm... låt mig se.... Om jag kunde först få reda på exakt VAD som inte funkar... Sedan kanske även exakt vad du har gjort. Plus lite mjukvaru- och drivrutinsversioner, så kan jag BÖRJA hjälpa dig. Grrrr
    Kunder - vad ska man med dem till?! (Jaha, var det de som betalar min lön??? )

• sweetstreet

hejsan Piggelin!

Jag ser jättemycket fram emot ert New York besök!!!

Just nu har vi lite åskoväder men tills ni kommer kan man hoppas att vädret är fint igen. Men inte alltför varmt eller fuktigt vilket det KAN vara i juli-augusti. Puh!
    Här är bara 23 grader idag, men det känns betydligt mer pga av den fördömda fukten!!!!! :[

Svar på tråden När märker man av det?