• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Sweet - no worries - alla visste redan förra veckan att du äntligen ska få rida ikväll. Inte blev vi skrämda av det.

Däremot var jag iväg och slukade ytterligare en veggi-sushi. Tyvärr kommer den nog snart att kvala in på äckligt-listan. Åt nämligen igår med.

Storasystern - vi kör en Passat Variant (kombi), och är väldigt nöjda. Bra packutrymme för 3 dykutrustningar, så en barnvagn är inga problem. Lätt att lyfta i och ur.

Helt ok att köra, gott om plats i både fram och baksäte. Maken önskar förstås att vi hade en modell med starkare motor. Jag har förstås ännu inte fattat hur man fickparkerar den - men så kör jag rätt sällan med.

Goda vänner med två barn bytte nyligen upp sig till en kombi - och det blev en Passat Variant där med, men diesel.

Ett tips dock, förmodligen även för begagnat, är att titta utanför Stockholm. vi köpte vår på Bilmetro i Falun. Superbra service både före och efter köp. Och mycket billigare, både i inköp och senare 3000 mila servicen (nästan halva priset mot i Stockholm).

• sweetstreet

Heeej Liten och Mugglan!! :)

Sitter här med tandkräm i munnen och knattrar på datorn.

Nej inge ÄL i sikte på hur länge som helst. Den har ju nästan just varit. Fick ju 6-förbud t o m 2 veckor efter op vilket innebar att jag hade ÄL ungefär 1 vecka efter op. Så nu väntar jag in tanten under nästa vecka kasnke? Allt beror ju på hur lång min cykel tänker vara denna månad. Om den var som tidigare blir det nog längre väntan på tanten, men om den lilla skjuts jag fick förra cykeln (av hormonpillret) håller i sig så kanske hon kommer något tidigare.

• sweetstreet

Vi hade förresten värsta åskovädret här inatt!!! Vaknade av att rummet var helt upplyst av blixtarna! Häftigt!!!! :) Jag gillar åska! Bara man är på "säker" plats.

• sweetstreet

Förresten,
    Är det någon som vet hur det är med Kokosen???????

Vill även skicka kramar till Cicci! :) Hoppas att allt är bra med firren och att era nya tester visar på att han mår bra! :p :p

• Lapinette

Sweet - sitter här och läser om ditt sexbabbel samtidigt som jag äter min lunch. Det går helt utmärkt att kombinera! Men så är jag ju luttrad.

• Lapinette

mugglan - du vet väl att "vi" japaner är felfria! Ja, förutom mitt sekret då .

• Lapinette

Saknar också Kokisen! Har ett batteri med frågor jag vill ställa henne ang IVF.

Solen skiner i Stockholm fast de varje dag säger att det ska regna! Har hela tiden fel kläder på mig...och idag kundbesök *suck* från metropolen Göteborg. Ska bli "gött" och höra hans dialekt.

• Lapinette

PS - Gillar också åska (bara man sitter säkert)! I Cannes dånade det titt som tätt på sommaren. Stod på terrassen och tittade ut blixtarna över havet samtidigt som det mullrade mellan bergen. Faschinerande!

• Lapinette

Halllåååååååååå Sweeeeeeeeet! Är du ute och gurglar???

• sweetstreet

Heeeej Lappis!!!!!

Skönt att höra att du inte tycker jag är en total 6-dåre ;) Eller det kasnke du tycker, men jag känner mig isåfall i ganska gott sällskap!! :D

Svar på tråden När märker man av det?