• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Storasystern - det där med bilköp är ju en hel vetenskap och folks åsikter om val av bilmärke verkar styras av allt ANNAT än rationella faktorer.

Själv skulle jag gärna (om jag var tvungen att äga en bil) köpa någon miljöbil. Har bekanta som har Citroen och Ford - och är nöjda med dem. Och Fords miljöbil finns väl i kombivariant tror jag?!?!

Annars känns ju Volvos kombibilar som ett val rätt nära till hands.. Maken har en sedan, en Volvo S40 - så hamnar vi i läget att vi behöver på plats med en barnvagn så måste han byta bil. Han är inne på nån Saab har jag för mig..

Själv är jag 1. miljömupp, 2.kollektivtrafikälskare och 3. just NU i begrepp att ta körkort.... vilket gör mina bilkunskaper ganska begränsade.

En idé är ju att åka till bilaffärer och titta och provköra lite. Antar att det är hemskt svårt att bestämma vilken typ av bil man vill ha - på distans.

Makens S40 är helt kass som transportfordon med smal baklucka och utan krok... annars är bilen rätt snäll och rullar oftast dit man vill.. hi hi

• Lapinette

Moppy - när jag ringde maken på väg från Sophia så sa jag åt honom att det borde vara ok ikväll. Skönt att ha sex för att det just är skönt och inte för att man måste.

Pratade aldrig med Norén om hur ofta utan jag fick uppmaningen om dag 11, 13 och 15 från min gynekolog samt att jag nu har läst på vad de flesta läkare verkar säga till damerna på Familjeliv och där ser det ut som de flesta får rådet att inte göra något på 2-3 dagar innan insemination.

• mugglesfan

StoraSyrran: ah, bilar är verkligen mitt område! (Jobbar i bilindustrin.) Vad får den kosta ung? Om den ska vara bensinsnål så ska det ju inte vara så stor motor (vilket ger kasst motormoment iom att en kombi oftast väger en del). Så då blir den inte så rolig att köra men billig och praktiskt - det kanske är det ni är ute efter?

Lappinette: jag tror också att ni ska köra lite innan ÄL nu, det känns som att det är det som gäller!

• Lapinette

När jag var på VUL idag så sa han att jag var lite tidig och jag suckade och svarade "ja, det var jag sist också". Då tröstade han mig med att var glad över att du kommer innan och inte försent. Det händer ju med att tjejer kommer dit och så har ägget redan lossnat.

• Moppy

Men då är ju ikväll perfekt. Två dagar innan.

Jag har ju inte riktigt fattat hur det här med tiden för befruktningen hänger ihop med hur långt gången man är, men om man ska tro de senaste mätningarna av Pyret så blev jag på smällen 2 dgr innan ÄL stickan gav utslag?! It's a mystery....

• Storasystern

Vickan - håller med om att det vore trevligt att ha en miljöbil, tyvärr blir det nog en prisfråga lite också!
    Vi provade lite bilar igår och vi har helt olika åsikt om vad som är snyggt utseendemässigt. Vi verkar iallafall vilja ha ungefär samma egenskaper hos bilen! :)
    Skitsvårt!!!!! :(

• Storasystern

Aha Muggles- en bilexpert! Perfekt!
    Jo, vi vill ha den omöjliga bilen, d.v.s. en som inte drar för mycket och som har plats för en massa packning (barnvagn, bilmotorer, båtgrejor m.m.). Ett + är om den är snygg, men det är inte ett måste! :)

Vad har ni för bil (om man får fråga sånt... :) )

• Lapinette

Vi kör alltid innan ÄL! Mon dieu, har inte missat en endaste ägglossning sen jag slutade med pillrena förra sommaren (I know for sure då jag har allt sexande, ÄL och mens i min Excelkalender). Men som sagt, vad hjälper det????

• Storasystern

Den får gärna vara billig och praktisk, men inte _för_ tråkig att köra. Vi tänkte oss en begangad bil dårå, inte mer än 125 000:- tror jag...

• viktualia

Storasystern - maken kollade efter miljöbilar på Blocket och det såg inte ut som att de var svindyra på begagnatmarknaden....

Men jag har NOLL KOLL på det som mugglan skrev om, prestanda och sånt... urk och burk!

Svar på tråden När märker man av det?