• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

När nu syster Marie äntligen får tummen ur och skriver ett kvitto till oss (har redan bett henne om det 3 ggr)!

• Lapinette

Nåja, en insemination är en piss i Missisippi i jämförelse mot vad en IVF kostar *kaninen sitter och muttrar*.

• Lapinette

Och så missade jag precis bussen utanför Sophia (som vanligt) så jag promenerade till kontoret.

MEN ANNARS...är allt bara bra!

• Puman-prinsen

Lapinette - Håller verkligen tummarna för er!
    Jag är ny på allt sånt här men IVF?
    insemination vet jag vad det är
    vad kostar sånt där egentligen?

• Lapinette

Puman - det beror lite på var man går men en IVF ligger runt 22 000 - 27 000 och insemination har vi då bara lyckats göra på helgdagar och då tar Sophiahemmet 800 kr per gång. Tror att det är typ hälften en vanlig dag.

• -August-

Gomorron brudar!
    Skulle stickan ge utslag pa en gang? Och om den inte gor det ar och blir du inte gravid den har gangen da? Hoppas jag har fel.

• Liten med Mindre

Oj, spännande helg för kaninen med andra ord. Hoppas på höger ägg då - undrar om det hjälper att hålla höger tumme? :?

Tog en promenad (frivillig) till jobbet idag, och såg massor med pyttesmå lapinetter på vägen. :) Så söta! Och dessutom små sjöfågelungar. Vet inte vad såna kan tänkas heta på franska. canardetter? :?

• Liten med Mindre

brud i augusti - om du testar för tidigt med graviditetstestet så kan det visa falskt negativt eftersom hormonhalten inte har stigit tillräckligt. Tror du ändå att du är gravid väntar du ett par dagar och testar igen.

Eller var det kanske ÄL test du undrade över?

• Lapinette

Brud i augusti - jag testade för ägglossning och den gav inte böj imorse. Vilket stämmer med vad läkaren på Sophiahemmet sa, troligen ÄL i helgen. Den ger ju utslag 24-36 timmar innan ÄL.

Liten - jag såg också en kaninunge och dess mamma i Vasaparken i förra veckan. Så söt!

• Puman-prinsen

Lapinette - ok. och insemination kan man göra var? berätta lite mer om IVF

Svar på tråden När märker man av det?