• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Saabar är ju inte så dyra (men har också en del kval-problem fast vilket bilmärke har inte det eg? jo toyota...). En fördel som Volvon har gentemot Saab om man pratar kombi är att Saabens bakända är sluttande medan Volvons är fyrkantig, dvs sväljer mer packning. En kille som älskar Saab (jobbar där) sa att det var lite meckigt att få in barnvagnen i 9-5 när man varit och shoppat för iom sluttningen på bakdörren så fick han montera isär barnvagnen så att själva chassit fick ligga bredvid insatsen. Det gick inte att bara fälla ihop barnvagnen som den var och köra in den för då fick det inte plats. Usch, sådant orkar jag inte med

En Volvo 850 är ju en väldigt praktisk kombi som det finns många av (=>billiga reservdelar) men den är ju kanske inte det mest bensinsnåla.

• Storasystern

Muggles - vi hade en Ford sist och det ska vi inte göra om! ;) Vi har provat Volvo (fast bara en v40 och den var för lite packutrymme) saab9-5 och en passat kombi. Alla var OK men skulle gärna prova en v70, en peugeot (udda, men mamma har en som har hållit och varit jättebra!) och kanske en skoda....
    Det är så förbenat svårt att veta vilka detaljer som visar sig vara viktiga i slutänden.... :(

Lappis - sorgligt att sälja alfan, men kanske mer ekonomiskt? Ni måste väl ändå ladda för attköpa en kombi snart??? ;) :)

• mugglesfan

Lapinette: det är när du har slutparantes efter ett å ä ö (iaf efter å )!

• Lapinette

Har svårt att tänka oss i en Volvo! Men attans vad praktiskt det var när vi hyrde en kombi inför vårt bröllop. Vi fick med hela den enorma stereoanläggningen plus vårt bagagae ut till restaurangen.

Istället så satt maken igår under ett konferenssamtal och tittade på begagnad Porsche. Om det ändå inte blir några barn...

• Storasystern

Muggles - jag vill hellre ha en volvo! Dessvärre har jag dåligt med "riktiga" argument för att vi ska ha en. Mannen vill hellre ha en passat....

Sorry alla för det tråkiga, OT ämnet, men det är ju så himlans svårt!!!!!

• Lapinette

Fördelen med att bli bilfri (förutom att vi sparar massor med pengar på försäkring, värdeminskning och parkeringsplats) är att vi då kan prova olika bilar när vi hyr. Maken hyr visserligen bil ganska ofta när han är ute på tjänsteresor men det innebär ju att man tillslut har provat sig igenom de flesta och vet vad man vill ha.

• Storasystern

Lappis - du har en bra poäng där! Det är svårt att "Känna in" en bil på en provtur som varar en kvart... :(

Nä hörni, nu är det lunchdags för mig!
    Passa på att byta ämnet till något mindre deprimerande! ;)

• mugglesfan

Vi hade en Peugeot 206 GTI innan V70 (som vi fick i dec -06) och var väldigt nöjda med den! Mkt bil för pengarna. Kan rekommendera det märken (dock var inte vår bil speciellt bensinsnål men det var ju en 2,0L GTI och då kör man därefter ). Skoda skulle jag def fundera på om ni inte är så designtokiga, jag har hört att de har riktigt bra kvalite för att vara så billiga. Och man får mkt bil för pengarna.

V50 är också en bra bil, bra väghållning och ngt större lastutrymme än V40 (tror jag). Känner folk som har V50 och säger att det funkar jättebra sålänge man har 1 barn...

Vi provade följande kombis innan vi bestämde oss: Volvo V70, V50 (för liten för oss), Mazda 6 (rolig att köra!), Skoda Octavia RS, Passat och Saab 9-3. Nu var detta bara nya bilar iofs, inte beg. Det blev Volvo V70 pga: stort lastutrymme, bra väghållning, bromsar, växellåda, säker, och billig i drift (pga miljöbil fick vi reducerat förmånsvärde, gratis parkering i hela Göteborg, och billigare drivmedel).

Nu kanske jag ska sluta snacka bil innan ni kastar ngt hårt (ÄL-test?) på mig?!

Lät som supergoda muffins Liten - har skrivit ut receptet. Kanske måste testa i helgen... *slurp!*

Svar på tråden När märker man av det?