• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Puman-prinsen

Nu var man tillbaka!

Börjar bli rätt så nervös inför imon, ska gör min ÄL test för första gången.

• Lapinette

Hoppet är det sista som överger en kanin !

• sweetstreet

Men.... jag skulle ju GÅÅÅÅÅ!!!!! :o :o :o
    Lappis! nu har jag fastnat här - igen!!! :[

Alltid lika kul att tjattra med dig dock! :)
    Hm, det är väl därför man fastnar.
    Kanske är ditt sekret sådant att det får en att klistra fast här på BT när du är i tråden????? :? ;) :D
    Fast då får man vara glad att man inte är död vid det här laget!! :D

*sliter iväg mig själv från datorn*

• Lapinette

Spring Sweetan, spring (till jobbet alltså)!!! Vi får fortsätta chatta lite senare.

• mugglesfan

Lappis och Sweetan: även om ni nu inte har några problem (Sweet pga fixad livmoder och Lappis pga insemination som ska fixa sekretet) så tänk på att det tagit oss andra ett antal ggr av försök innan det tagit. Jag har ju tex inga konstaterade fel men det tog ändå 5 ggr. Så ge inte upp bara för att de första skarpa försöken nu inte tar. Det var ju ett antal här som det tog ca 5 ggr för så det verkar ju inte helt ovanligt.

• Piggelin1

Hmmm, såg bildebatten... Lappis har ju listat ut vart jag jobbar, så jag skulle kunna dra igång värsta racet här med bilprat, men tycker att Muggles skött det alldeles utmärkt

Vi kör idag MiniCooper & VW Lupo (snäppet mindre än Polo) - perfekt när man bor i stan, men inser att även vi får krypa till korset & byta upp oss inför bebisens ankomst. Ngn som vill köpa en VW Lupo?? Special price for you, my friends Bara en ägare, årsmodell 01, ingen AC men dock TD (=TvärDrag! ).
    Mannen propagerade för XC90 i början, men det känns inte försvarbart vare sig penga- eller miljömässigt - även om den rolig att köra & faktist (! ) enkel att fickparkera med! Nya V70 kan jag avslöja att den är grym att köra, men känns för mkt vuxenpoäng för oss än så länge. Så just nu lutar det åt en V50 flexifuel. Perfekt med gratisparkering i stan & lägre beskattning. Har flera kompisar som sagt att den funkar bra med ett barn, men med två, då behöver man byta upp sig.

Fast MiniCoopern gör vi oss inte av med - den är & förblir favorit... Mannen fick en katalog med diverse tillbehör häromveckan, bla matchande bilbarnstol. Endast 4.800 riksdaler - rena fyndet

• Lapinette

Precis vad jag sa till maken! Och då pratar jag inte om bilar utan det där med att även om vi nu gör insemination så är det kanske (för jag vet ju ännu inte det där med sekretet) första gången vi får till det över huvudtaget och normalt ligger ju snittet på 7 försök.

Tänker dock inte göra 7 inseminationer utan satsar på 3 och sen blir det den hårda vägen, IVF.

• Piggelin1

Mina bilinlägg kom väl typ tre sidor försent... Jaja

Lappis - stoooort lycka till med insemineringarna till helgen. Du står verkligen på tur nu! ...och har gjort läääänge!

Sweet - hoppa på honom bara - heja heja!
    För egen del så kom ju mannen hem igår efter sin 1½ vecka borta
    Men måste erkänna att det ibland känns lite skumt nu när magen börjat växa. Inte direkt i vägen ännu kanske, men den finns liksom där & lite distraherande att känna en tredje part som snurrar runt därinne samtidigt. Alien-feeling liksom... Men förhoppningsvis var det bara tillfälligt & pga att jag hade abstinens för att han varit borta ett tag & tankar som ställde till det lite...
    Hur känner ni andra som har en mage som märks av mer & mer? Vet ju att det bara sägs vara bra för bebisen att få en extra dos oxytocin & jag vill absolut inte sluta med s*xandet. Men min hjärna/tankar bråkar med mig, vilket irriterar mig!!

• vårbrud2008

Här är en till som sitter på jobbet utan inspiration till något. Min kollega springer runt och fixar och donar men jag orkar inte idag, vaknade med huvudvärk. Imorgon stänger vi vår avdelning inför sommaren så här är lite att göra men orkar inte bry mig eftersom det är min sista dag imorgon. Tar hand om barnen istället.

Angående bilar
    Vi har en V70 (-99) och en SAAB (9-5 -04 tror jag). Är mycket nöjd med båda bilarna fast volvon börjar bli sliten. Bra bilar med bra utrymme överallt.

Liten med Mindre
    Längtar också till semestern och ska bara jobba imorgon också. Ska verkligen bli skönt.
    Har också köpt en ny bikini med breda byxor, men det gillar jag. :)
    För första gången blev det en svart nederdel och svart/grön överdel.

• vårbrud2008

Piggelin1
    Är faktiskt inte så sugen på sex när jag är gravid.....:(
    Tyvärr och det blir lite synd om sambon, men vad ska man göra när man inte har lust. Gillar dock att mysa med petting tex, funkar med stor mage också.

Svar på tråden När märker man av det?