• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Så det är sjätte försöket ni är inne på? Då gick jag till min läkare och gjorde en vanlig gynkoll och talade om att vi försökte. Han sa då åt mig att komma åter om 4-6 månader . Det där är lite olika hos olika läkare men de säger ju att inom 1 år blir 80 % gravida. Tyvärr tillhörde inte vi en av dem.

• -August-

Halla igen! Har ar det inte latt att hinna med, och nar man kommer tillbaka efter en pause tar det 30 minuter att lasa ikapp sig . Det verkar vara manga som anvnder AL-test. Finns det nagon vist med det om man forsoker som vanligt och siktar pa karlek/leverans varannan dag? Ar det kanske sa att bara for att man har mens har man inte automatiskt haft en AL? Det later i o f s ologiskt, men vad vet man - knasigare saker har hant...

• Puman-prinsen

Lapinette - Precis! Men det har bara varit regelbundet dom tre sista månaderna så vi vill försöka i tre till med ÄL test innan vi börjar prata om inseminationer med läkaren.

Har tätta kontroller med min gyn läkare då jag har opererats så hon vet att vi försöker. Har tid igen onsdag nästa vecka.

• -August-

Puman-vad ar det for operation du har gjort? Kan det vara svarare att bli gravid efter den?

En av mina vanner har opererats for en elak tarmsjukdom och hennes lakare varnade for att det kan bli svart att bli gravid. Hon blev gravid pa en gang och nu ar hon gravid igen Din situation kanske ar helt annorlunda, men solskenshistorier kan anda gladja

• Puman-prinsen

Brud i augusti! - Fick stora cellförändringar så dom tog bort en bit av livmodertappen.
    Vi slutade med p-piller och försökte bli med barn innan vi fick veta om operationen. Men blev tillsagd av läkaren att vänta 2 månader efter operationen och fortsätta då igen.

Så det är det vi gör nu då.. Samtidigt som jag är lite orolig att det blivit nya cellförändringar.

Vi får se vad dom säger nästa vecka.

• sweetstreet

Puman och augustibruden!

Var bor ni och hur gamla är ni??
    Lite nyfiken bara. kanske skrev ni det tidigare, men jag skummade bara igenom sidorna eftersom jag inte hann hänga här de senaste dagarna.
    Sorry ofall ni får upprepa er...! :(

• sweetstreet

Puman,

hur upptäckte du cellförändringarna? Vid vanlig gynkoll eller?

Och hur mycket av livmodertappen tog de bort? Har de sagt att denna op skulle kunna göra det svårare för dig att bli gravid eller är det något du "misstänker" själv?

• Puman-prinsen

sweetstreet - Faktiskt ingen som har frågat det..
    blir 28 i augusti och vi bor i göteborg.

Själv?

• Puman-prinsen

sweetstreet - Blev kallad till gyn, så dom upptäckte det.
    Sen så har min mamma genomgått flera operationer så det ligger i släkten så att säga.
    Lagom mycket eller hur ska man säga?
    Tog bort det som behövdes men får se om det har blivit nåt mer efter op annars blir det en till.

Dom sa inget om att det blir svårare för mig att bli gravid utan det är något jag misstänker själv.

Egentligen sa dom aldrig rakt ut hur mina chanser för att bli med barn ser ut efter op men till nästa kontroll ska jag verkligen ta reda på hur allt ligger till.

Vi vill ju så gärna detta..

• sweetstreet

Aha då förstår jag.
    Men med min (obs ytterst ringa!) kunskap om detta området så känns det inte som om det skulle vara alltför stort ingrepp om de tagit bort del av tappen?? Det är ju mer själva livmodern som är viktigt. Tappen är väl liksom "bara" ingången eller???

Själv visade det sig att jag hade en stor polyp (tror jag de kallade det) i livmodern så jag opererades för ca 2 veckor sedan. Därav mitt celibat :D
    Fick inte "stoppa upp ngt där nere" på två veckor pga infektionsrisken.

Min läkare sa att denna polypen jag hade mycket väl kunde vara orsaken till att det inte blivit någon graviditet än. Så jag hoppas såklart att det ska vara bättre odds nu! :)
    Men det får tiden utvisa.

Svar på tråden När märker man av det?