• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Alla går och jag sitter med högar av rapporter som ska skriva och ett nytt projekt som ska planeras. Vad då lugnt i juli?

Varför jag undrade om vädret för att enligt väderprognosen så ska det ösregna här hela veckan och hittills så skiner solfan varje dag . Trevligt men eftersom jag då kollar in vädret på smhi.se så har jag klätt mig i byxor, jacka och släpat på paraply. Men jag ska inte klaga!

• BrudSommar2006

Hela dagen har jag försökt läsa ikapp och jag vet inte hur många gånger jag lyckats logga in för att försöka skriva något och så börjar den lilla busiga bebisen att föra oväsen igen! Nu har maken tagit henne en stund och sitter och har sångstund på övervåningen så nu äntligen, när ni alla har gått hem, så får jag chansen att skriva lite också. Kunde kanske gått med pekfingervalsen förut medan jag ammade men det har jag provat tidigare och det är så himla struligt!

• BrudSommar2006

Här har det ösregnat i flera dagar nu, det är synd eftersom farmor är här den här veckan och hittills har hon inte kunnat vara ute och göra någonting, hon har bara suttit inne. Igår fick hon sådan hemlängtan att hon funderade på att åka hem och inte stanna en vecka till som hon tänkt men idag verkar det som att hon stannar i alla fall. Vi får försöka ta med henne ut lite grand men vet inte riktigt vad vi ska hitta på med henne, imorgon ska mamma ta med henne och handla i varje fall.

• BrudSommar2006

Men jag glömmer ju det allra viktigaste, lilla Iris är en månad idag! Vi har ätit tårta minsann. Oj, så stor hon har blivit och vilken skillnad det är på bara en månad mot när hon var en liten nyföding. Nu är det dags att börja med AD-droppar också.

I morse hade vi barnvakt i två timmar för första gången! Vi skulle åka och handla och det var ingen större idé att ta henne med i bilen i regnet så jag ammade och hoppades att hon skulle klara sig tills vi kom tillbaka och mamma, ja mormor alltså, var snäll och passade henne men hon sov visst hela tiden. Så eftersom hon var så snäll så har vi fått lov att åka iväg fler gånger, fast helst på förmiddagarna eftersom hon är snällast då, framåt den här tiden på dygnet börjar hon bli lite gnälligare. Fast jag satt i bilen hela tiden och oroade mig, jag vet inte varför eftersom jag förberett med ersättning och flaska i fall att det skulle behövas.

• BrudSommar2006

I kväll är det visst jag som ska stå för matlagningen så det är väl dags att börja gå och fixa strax.

Vem var det som undrade om ÄL och mens, var det augustibrud? I varje fall så är det så att man absolut får mens även om man inte har ÄL varje månad, den blir lite senare än vanligt bara och mer utdragen, eftersom hinnorna fortsätter att tjockna och till sist lossnar och blöder även utan ÄL.

• BrudSommar2006

Har någon hört hur det gått för Cicci? Eller koko?

• BrudSommar2006

Nej, bäst att jag slutar tråka ut er med mina monologer, går och fixar mat till alla nu. Får se om det lilla underverket håller sig lite lugnare i morgon, idag var vi ju ute och handlade när hon hade sin lugna period på dagen. Hej så länge!

• sweetstreet

Ha en jätteskön kväll Augustibbrud! :)

Puman,
    en del av oss har hängt i tråden mer eller mindre från start (vilket snart är 1 år sedan! Himmel vad tiden rinner iväg!!! :o ) och andra har kommit till efter vägen.

Tror att Koko, Cicci och Lappis hör till dem som varit med från start. Även Pirr?? Men henne har jag inte sett här på länge nu. Kanske Liten också var med från början och Snartis???

Jag hoppade in i tråden strax efter att den startade, men var inte med helt från början.

Stockholmsgänget har träffats regelbundet, men själv har jag aldrig träffat ngn IRL. Tyvärr. Hoppas få till en tråddate nästa gång jag kommer till Sverie. :)

• sweetstreet

Oj insåg att min inlägg kom lite väl sent. Hm, blev avbruten mitt i skrivandet och sedan när jag postde så hade ni redan hunnit skriva en massa. Igen. Såklart! :)

• sweetstreet

BS!
    Skoj att du tittar in här iallafall! Trots att Iris verkar vara aktiv!!

Svar på tråden När märker man av det?