• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

vårbrud2008 - det drar säkert igång i mitten av augusti igen och jag håller tummarna för att du hittar något!

• Puman-prinsen

vårbrud2008 - Ok... men det kan vara skönt med lite ledighet med

Ja, varför vänta efter man har gått igenom nåt jobbigt så kan det vara bra för själen att ha nåt positivt att se framemot.

Hur går det med planeringen? vad för typ av bröllop ska ni ha?

• vårbrud2008

Lapinette
    Tack!

Ja, jag hoppas också att det ska ordna upp sig. Vi får väl se i augusti.

• vårbrud2008

Puman-prinsen
    Vi ska ha ett litet bröllop, har bjudit 40 gäster och 30 har svarat än så länge. Vi gifter oss i kyrkan och har sedan middag på ett litet hotell i en grannby. Önskar oss bara presentkort på TICKET så sen hade vi tänkt resa på bröllopsresa, men när det blir vet vi inte just nu. Jag kommer ju att vara arbetslös och sambon har mycket jobb att sköta. Dessutom kan jag inte resa hur sent som helst eftersom BF är uträknat till den 6 januari.

Hur har ni planerat ert bröllop?

• mugglesfan

morrn morrn!

Grattis till böjen Puman!

Lappis: haricot - betyder det böj på franska? (Jag är usel på franska.) Haricot verts - grön böj alltså? Grattis till storordern förresten! Vad är det han har beställt, den där tjötiga göteborgaren?

• mugglesfan

Snart är det ett år sedan jag gifte mig (29/7). Vi hade semester då men åkte på bröllopsresa först i nov. Thailand när det var som ruskigast i Sverige - det var där vår bebbe blev till också. Jag har nog hängt i den här frullan-tråden sedan början av aug förra året, så ganska från början. Det är ju helt otroligt att det snart gått ett år!!!

Vår "smekmånadsvecka" (veckan efter bröllopet) tillbringade vi i stugan som min mans familj äger, alldeles vid en sjö i Värmland. Det var kanonfint väder; vi tog morgondopp, fiskade i sjön (och stekte upp färsk fisk till middag). Vi fick färska solmogna hallon och de första nyplockade kantarellerna av svärmor. Ah, sommarsverige i koncentrat!

• _koko_

Hej sötisar. Eftersom jag är ledig är jag inte vid datorn så ofta, och när jag då läst ikapp är jag så slutkörd att jag inte orkar skriva något...

Men jag mår bra, och conny också så vitt vi vet. Har redan fått en kula, vilket är både roligt och knäppt. Typ v.11+5 idag, så det är ju ingen bebis som tar plats ännu direkt. Kanske är det så att den irriterade bukhinnan gör att jag inte kan dra in magen som jag skulle göra annars, och att den därför har spänt ut sig...? Testar ibland att dra in den framför spegeln, och hela kulan går inte att få bort - ens på morgonen!

Kan rapportera att cicci och picken mår bra. De har inte fått klart besked ännu, men lugnande iaf. Det alldeles för höga värdet har gått ner massor.

Håller tummarna för snartis idag!

Såg att ni pratade om halloumi nån gång - jag älskar grillad halloumi (den sorten som är gjord på bara get- och fårmjölk), det står på förpackningen att den är pastöriserad! Äter man ute är det ju bara att fråga om den är det. :)

Lappis - har du ivf-frågor är det nog bäst om du mailar, då ser jag dem säkert. :)

Liten - ha en skön semester!!

Saknar page...

• Lapinette

Muggles - massor av rapporter och han ville ha dem NU! Jag har konstigt nog dragit in 4 beställningar den här veckan. var glad att jag levererade 4 i tisdags men nu har jag lika mycket att göra igen. Typ 18 rapporter som ska ut i juli. Otroligt!

haricot - böna på franska

• vårbrud2008

mugglefans
    Låter som en väldigt mysig vecka efter bröllopet. Det blir nog inte så mycket för vår del tyvärr, smabon måste ju jobba så vi får in pengar. Men håller på att bearbeta honom så han tar semester torsdag, fredag och måndag i alla fall.

• Puman-prinsen

vårbrud2008 - Vi ska kyrkbröllop med 65 gäster. Vi ska vår bröllopsmiddag och fest på en restaurang med takterass, hur mysigt som helst..
    Vi har lagt alla pengar på bröllopet så vi önskar oss kontanter i present så vi kan åka på smekmånad.

Har inte alls mycket kvar att fixa. Det viktigaste som jag känner nu som jag verkligen måste ta tag i nu till helgen och göra färdigt är vigselprogram och festprogram.

mugglesfan - Tack

Svar på tråden När märker man av det?