• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Förresten - i inseminationsdiskussionen - jag såg en bild på insemination och det var en lång slang med någonslags litet munstycke i framänden och en spruta i andra änden som de använde för att få in simmarna. Fast det kanske finns flera sätt???

• Lapinette

Moppy - för mig verkar det inte funka 2 dagar innan ÄL-sticke-böj för då det var då jag gjorde mitt sekretprov och den tog död på allt!

• Moppy

Sant Lappis, sorry menade inte att predika. Vet att ni är exemplariska sex-maniacs :D

• mugglesfan

Vi kör fö en V70 bifuel (gasbil alltså) och det är faktiskt väldigt billigt och bra! Men gasmackar finns ju mest i V.Götaland så det är väl inte aktuellt om man inte bor här. Ford har en Focus som är en kombi och etanolbil men etanol har ju tidvis varit dyrare än bensin tom, och dessutom måste man tanka lite mer etanol för att köra samma sträcka som på bensin så det blir ju inte billigare. Och Focusen är inte så stor för att vara kombi så då får man nog tänka sig för vilket barnvagn man köper, och prova så att den går in.

Själv har jag 2 hatmärken och det är Opel och Ford - kända för dålig kvalitet. Ford har väl förbättrat sig en del på senaste åren men mina fördomar hänger i.

Har ni några idéer alls - vad har ni tänkt för märken hittills?

Ett tips är att om ni har möjlighet så försök köpa en beg tjänstebil - de säljs när de är 3 år gamla och då är den värsta värdeminskningen över. Dessutom är de oftast välhållna - regelbundet servade, tvättade mm. Brukar vara värda sitt pris!

• Lapinette

Ska försöka kolla i helgen! Sist så hoppade jag upp och snackade på (så där som jag brukar göra för att inte bli nervös) så jag såg den inte.

• Moppy

Vi måste också byta bil inför Pyrets ankomst. tänkte sätta igång i augusti. Svårt att veta vad man ska ha, jag bävar lite för att bli för praktisk, typ "Kombi, unge och hund" Bara radhuset fattas. ;)

• Moppy

...men det är ju dit det barkar. Bara att bita i det sura äpplet :D

• Lapinette

Mina päron har Ford Focus etanol och verkar vara nöjda. Själva gillar jag inte att köra Forden så den skulle jag av det skälet inte vilja ha.

Själva funderar vi (maken för bilen är hans, allt annat delar vi på) på att sälja bilen till hösten. Vi bor mitt i stan och använder den högst 1 gång i veckan samt inget under snö (inga vinterdäck). Bättre ekonomiskt då att hyra bil när vi behöver. Ledsamt då man blir så oberoende samt att vi har en så fin bil tycker jag, Alfa Romeo GT.

• Lapinette

Tänk att jag alltid får smileys ...!!!!

Svar på tråden När märker man av det?