• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Hej Puman!
    Det verkar som alla är superaktiva på sina jobb idag! Själv borde jag jobba men sitter bara och läser om inseminationer på Familjeliv istället. Svårt att slå om efter besöket på Sophiahemmet.

• Puman-prinsen

Lapinette - Det verkar så.. He he!
    Själv både jobbar jag och skriver här,
    Snacka om många bollar i luften

IVF .. Kan inte du vara snäll och berätta lite om det

• Liten med Mindre

Inte superaktiv för fem öre. Jag har inte lust med något alls. :(

Borde skriva en rapport klart, och aktivera mig i att hitta en ersättare för mig (behöver en redan till hösten eftersom jag ska pyssla med lite annat.)

Känner ni någon teknisk skribent som vill jobba deltid i Stockholm så hojta till. I alla fall 1 år blir det.

• Liten med Mindre

Och så längtar jag hem för att baka de här:

www.dagensmuffin.se/show.pl

Där rök cravingsteorin igen. :D Vill ha sallader, nyttig mat utan för mycket kött o grädde, INTE glass o godis, men gärna kakor av olika slag.

Vad får du ihop av det AM?

• Lapinette

Så det är fler som är här! Känns som jag hållt monolog på morgonen om slem och simmare.

Puman - den som är bäst att förklara IVF är Kokos men hon har inte varit inne på ett tag. Sjukskriven eller semester? Själv har jag planerat in en IVF i november om inte inseminationerna funkar. Så håll tummarna hårt att det går vägen för då planerar jag istället en resa till Hong kong. Måste ju ha någon slags belöning så man är extra motiverad och peppad till att gå upp tidigt i helgen .

• Moppy

Lappis,
    Konstigt att er läkare sa att man skulle ha sex varannan dag. Tills oss sa han (Norén hette han väl?) att "ju oftare desto bättre", fast inte mer än en gång om dagen. Ju fler gånger man gör det ju mer "fyller man upp lagret" och det finns fler simmare som kan hitta ägget när det släpper. Skumt...

• Moppy

Men det är ju sex innan som gäller helt klart, innan ÄL alltså. Det verkar vi alla vara överens om här. Kanske ni borde ha sex ikväll om ni ska insemineras på lördag? För att fylla upp lagret och let loose de gamla simmarna som lagrats upp? För mycket avhållsamhet är väl inte heller bra för att få den "perfekta simmarsatsen"?! (det lät sjukt I know)
    Faen vilket planerande detta är!

• Storasystern

Hello!

Attans vad det är segt såhär innan semestern. Varför kan jag inte bara få vara ledig NU???

Lappis - en hel vetenskap det där med sekretet. Och tänk den som har forskat fram det. Hur fick de alla proverna? Frivilliga lab-assistenter??? ;) ;)
    "min" gynekolog sa precis som Moppys att sex varje dag alla dagar innan ägglossning var att rekommendera! Det viktiga var att det var innan ÄL!

Något väldigt OT som någon kanske kan hjälpa till med. Vi ska köpa en ny (fast begagnad) bil. Den ska rymma en barnvagn förståss och en hel del packning, alltså en kombi, och gärna vara bensinsnål. Några tips??? Vad har ni för bilar?

Svar på tråden När märker man av det?