I morse slog jag äntligen nytt rekord! Nu har jag alltså tappat all vattenvikt och äntligen börjat gå ner igen. 10,8 kilo har jag tappat allt som allt nu. :) Härligt!
Firade med att ta en underbar shoppingtur igår. Köpte en bikini att ha i Grekland, en superfin kjol, ett sanslöst fint linne och duschcreme och lotion som luktar dundergott! Vilken skörd! :D
Asynja,
Du har ju ändå gått ner nästan 1,7 kilo i veckan! Det är ju enormt mycket i snitt - stort grattis!! :) Jag hoppas snitta på cirka 1,5 och har mycket att ta av. :) Fortsätter du att gå ner i samma takt så tappar du mellan sex och sju kilo under den månad som är kvar till klänningsprovning, det är mycket! Då har du sammanlagt tappat närmare 20 kilo!
Kanske _kan_ du lyckas gå ner snabbare, beroende på dina förutsättningar. :) Hur lång är du och vad väger du nu? Brukar du promenera och röra på dig? Dricker du tre liter vatten om dagen? Sprider du ut dina måltider under dagen? Äter du dem på regelbundna tider? Hur lång tid är det mellan ditt sista mål och läggdags? Dricker du lightläsk, tuggummi eller liknande? Har du "fuskat" på något sätt? :)
vegetarian,
Det är självklart bäst att få en koll av en läkare om man tänker köra riktigt länge. Det finns ju de som fått problem efter att ha kört under längre tid. Samtidigt tror jag att jag märker om kroppen skulle börja må dåligt. Det är för min del också delvis därför som jag tar pauser ibland och äter mat, för att inte kroppen ska ta stryk på något sätt.
Det är samma här. Under påsk åt man ju både mycket mat och en hel del sötsaker, utöver det pulvrade jag. Ändå stod jag relativt stilla! Hoppas också att det betyder att det är fullt möjligt att äta bra under veckorna och unna sig gott på helgerna. :)
Det är lite orättvist dock. Jag går på ren kur, men min sambo går ner snabbare än mig - och då äter han kombinerat med en hel del onyttigheter. :( Bör tilläggas att han aldrig tidigare haft problem med övervikt, rent av tvärtom, men han har lagt på sig efter ett par jobbiga år. Nu är han dock snart i mål.