• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • AniraC

Tjohoooooo!
    -8 på två veckor! Jag är såååå glad. Det går fortare nedåt denna gång konstigt nog, men jag klagar inte. =-)

Anira

• Buslinna

zica,
    Ja, jag har ju fått byta ut mina gamla byxor. :) Men de jag känner här är inte tillräckligt nära kompisar för att de ska våga säga något. Min sambos släkt har kommenterat hans nedgång, dock. Mig har de inte riktigt vågat säga något till, tror jag. :) Sambon märker mycket och är väldigt fascinerad. haha

Jag har blandat ren kur med perioder av mat, så det var ett tag sedan jag började med min första period av pulver - elva-tolv veckor eller ngt sånt.

Tänk på att du faller ur ketos om du äter bars, bara! De är inte för ren kur!

AniraC,
    Grattis!! Bra jobbat!

• wife 2 be - been wife

Jag tycker bäst om toffie-smaken. Smakar lite som snickers fast konststensen är lite "mjöligare" Men de är jättegoda. Finns även en annan som jag tror heter choklad och en annan som är med nån frukt eller youghurt eller nåt. Men den tycker jag smakar kräk... Men smaken är som baken det är därför det finns så många smaker att välja på

• wife 2 be - been wife

Buslinna
    Bars kan man visst äta på ren kur, men bara max en om dagen. där är lite mer kolhydrataer men det är inget nämnvärt. Har hållt på mkt med cambridge så jag vet

• Pookie

Buslinna
    Ja e ju en sån där person som tänker "ah men chips e ju nyttigt, för det är ju gjort av potatis". haha, men typ. så du kanske fattar att ja har noll koll vad gäller kolhydratsnålt... är det typ potatis, bröd, pasta m.m?
    Just nu väger jag 79 kg (har vägt 94 kg som mest) och vill gå ner till 65.

Är det ngn som vet hur mkt man ca går ner på kombinerad kur/ vecka?
    Det känns som om ren kur är det enda för mig, då jag har så slappt tänk och tänker "ja kan ju unna mig lite nu, kan gå på ren kur om ngn vecka". Är jag ensam om att tänka så?

• Buslinna

bara jag,
    Bars är inte till för dem som går på ren kur. Från www.viktklubben.se: "Obs! Slimbridge måltidsersättning ska inte användas under en Ren kur." Däremot går de så klart bra att använda vid kombinerad kur.

Pookie,
    Hehe, tänkt precis tvärtom! :D Potatis, bröd och pasta är väldigt kolhydratsrika. Googla lite på kolhydratssnål kost så hittar du en hel del. Man kan också byta ut snabba kolhydrater (exempelvis vitt bröd, vanlig pasta) mot långsamma (fullkornsbröd, -pasta osv), men jag tror att kombinerad kur har störst effekt om man snålar på kolisarna.

Bra jobbat som har kommit så långt förresten!! :) Hoppas kunna säga att jag har gått ner lika mycket inom någorlunda kort tid. :)

• wife 2 be - been wife

det är inte vad jag har fått höra av min konsulent. Han säger dessutom att väljer jag mellan att tvingas äta "ute" så är ju bars ett mycket bättre alternativ. kanske oxå beror på att jag är ute och tävlar ganska mkt och har inte alltid tillgång till att blanda en shake

• Buslinna

Huga, har fått lite för många anledningar till att fira diverse saker de senaste dagarna och har inte riktigt kommit igång med bara pulver igen. Har dock ätit pulver utöver en måltid i dag och i morgon blir det bara pulver igen.

bara jag,
    Ja, jämfört med att äta skräpmat är det ju så klart bättre. Men kalorimässigt (och troligtvis kolhydratsmässigt) är de inte kompatibla med ren kur, enligt de svenska sidorna och vad jag har hört från konsulenter. Skulle tro att man faller ur ketosen.

Vad tävlar du i för något? Jag har också problem att blanda när jag jobbar, men har kommit fram till att med en shaker som är färdigladdad med pulver och någorlunda kallt vatten i en flaska så går det att få ihop ändå. Då äter jag dock bara mintchokladen, eftersom den är fräsch i smaken i sig själv. Har jag inte tillgång till tillräckligt kallt vatten så klarar jag inte av andra smaker.

• Tanja.M

Jag har två Cambridge askar jag vill sälja och jag undrar om det är någon som vet ifall man får göra det här på bröllopstorget.
    Vore mycket tacksam för svar.

• Buslinna

Kolla flikarna högst upp på sidan. Det finns en annonsmarknad under "köp och sälj".

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6