• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • Buslinna

silvera,
    Välkommen tillbaka! Tråkigt att du gått upp igen, men du vet ju i alla fall att du kan tappa vikt med pulver. :) Jag skriver heller inte ut min vikt - inte förrän jag gått ner minst tio till i alla fall! :)

• vegetarian

Buslinna!

jag känner mig "snygg" i jmf med innan då jag var överviktig. Dock vill jag ner till min målvikt för att bli nöjd - skulle kanske uttryckt mig "halvsnygg" nu,
    jag är alltså inte helt nöjd och ärligt talat så är jag byggd så att jag fortfarande SER lite mullig ut trots att jag är under 25 på bmi....
    jag vill inte se mullig ut - eller ha åtstramande kläder som visar veck....
    Skulle vilja vara smal.

Så mig kommer du se här ett tag till och jag hoppas att ha dig att peppa med

Grekland - härligt!!!

silvera: välkommen! Trist med uppgången men du vet nog redan att det bara är att sparka igång igen!! Det gick ju bra förra gången så det går nog som på räls!

• Buslinna

vegetarian,
    För min del får du gärna stanna länge! :D Det är ju skönt att du känner dig snygg även när du inte är "perfekt" - bara ett sundhetstecken, ju. :)

Och jag blir nog också kvar ett bra tag. Som det känns nu ser jag ingen anledning till att inte fortsätta efter semestern och köra på åtminstone till midsommar, med några kortare uppehåll. Vi får väl se! :)

• skenet

Hej!
    Här kommer en "ny" cambridge-pulvrare som har en hel del att tappa i vikt. Jag skall vara med i ett motionslopp om ca 40 dagar och behöver bli lättare för att loppet skall bli en roligare upplevelse. Hoppas kunna tappa (minst) ca 10 kilo på en 40 dagars kur och jag kör igång i morgon den första maj. Jag kommer att hänga en hel del här inne på forumet för att hitta motivationen och underhålla den....
    Vad duktiga ni är här inne, det inspirerar verkligen!!
    // skenet

• skenet

Hej igen!
    Första dagen och jag är redan hungrig. Hmmm det här kommer att bli tufft - men nu är "det bara att hålla ut"...

• Helena (-_-)

Skenet

Varför skriver du inte i din blogg? Saknar dina inlägg

• skenet

Hej Helena!
    Jo, självklart ska jag skriva i bloggen, så fort jag kommer igång bara... det har ju inte gått så bra för mig o då har det inte kännts så bra o skriva om en massa nederlag.... hmmm... men nu är jag på gång och nu måste det gå bra om loppet ska kännas någorlunda roligt i år...
    hur går det för dig då?? :)
    kramar skenet

• Helena (-_-)

Skenet

Det kan jag förstå. Men jag gillar dina inlägg för de är alltid så långa och handlar inte bara om kuren. Men den som väntar på något gott... =D Det går bra för mig, är inne på dag 5 efter omstarten och den här gången känns det mycket bättre eller rättare sagt lättare. Så det är bara att köra på Hur tycker du att första dagen har gått?

• Buslinna

Huga, vad trött jag är nu. Har gått massvis i dag. Skönt att ha gjort det, men mycket trött nu. :) Har stått stilla i flera dagar nu och hoppas att det beror på att det börjar närma sig den tiden på månaden. :) Hoppas också innerligt att jag kan få hel den grejen överstökad så fort som möjligt eftersom jag vill kunna bada och slippa ha värk på semestern. :)

skenet,
    Välkommen!! Har jag förstått det hela rätt om jag antar att du har pulvrat förut? :)

• Buslinna

Wee, jag har ÄNTLIGEN börjat gå ner igen! Gjorde ett rejält hopp ner i dag och har ju sammanlagt gått ner 11,4 kilo. Underbart! Hoppas nu att det fortsätter såhär ett tag. :)

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6