• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • Buslinna

Jag tog som sagt en ätardag i går på grund av släktmiddagen. Iofs har jag rört mig mycket i helgen: promenerat, storstädat under tidspress (blir man någonsin så svettig när man städar som när man vet att någon snart kommer och hälsar på?) och promenerat några gånger till. Tack, våren! :)

På morgonen i går slog jag också nytt viktrekord - nu har jag gått ner 9,6 kilo, bara fyra hekto kvar till tio kilo! :D Det tar jag ju lugnt före påsk!

Nu kör jag på i knappt en vecka och efter påsk har jag inga fler mathinder i vägen. :) Fram till resan ska jag klämma tio kilo till, har jag bestämt!

Hur har den soliga helgen gått för alla andra?

• LK-tjej

skriv här istället: Nya pulvertråden! :-

• vegetarian

Hej Buslinna - missat denna tråd, har varit inne i tråden som rekomenderades ovan!

Vad härligt att du strax kniper 10 pannor!!! *gör vågen*
    GRATTIS!!!!!

Hihi, vi har det nog ung. lika du och jag;
    någon matdag här o där som är svårundviklig (och som man kan unna sig ).

Underbart att du känner dig så motiverad att köra på igen med ytterligare 10! Jag blir peppad av att läsa dina inlägg

Här står det väl lite mer stilla f.n. då jag ätit en del....men jag har nog gått ner lite - ska till kons. på onsdag.

Har även jag våren och tacka, massa jobb i trädgården (tar mer än man tror + att man rör sig hela tiden
    Sen har jag satt igång projekt "träning" också!

• Buslinna

Det är ganska otroligt ... Jag har gått på blandad kur hela veckan. Efter trerätters släktmiddag på söndag och födelsedagsfirande för sambon på tisdag, och med planerad restaurangmiddag på lördag och stort påskfirande på söndag, kändes det som att det bara var dumt att sätta kroppen i ketos för så kort tid. Trodde därför att jag skulle ha gått upp rätt mycket när jag ställde mig på vågen i morse, men jag har bara gått upp 1,1 kilo sedan min bottennotering - i ketos! Förstår inte, men vilken bonus!! :D

Otroligt nog har jag nästan saknat smaken av shakearna när jag har ätit mat. Förstår inte riktigt det heller, men det är ju suveränt att det är så. :)

Från och med måndag är det ren kur som gäller igen, för att klämma de där återstående fem veckorna innan vi ska åka utomlands. Som det känns nu kommer jag nog att fortsätta efter utlandssemestern också - vill få det här gjort. :)

vegetarian,
    Hur gör du nu? Kör du rent eller blandar du som jag? Har du kvar att ta av eller är du klar inom kort? :) Måste vara så härligt!! Längtar själv efter att få shoppa loss efter nya kläder! Jag ska till London i augusti och då jädrar ska jag shoppa som jag aldrig har shoppat förut!! :D Dessutom ska jag ha en grymt läcker klänning på bröllopet vi ska gå på. :D

• Buslinna

Det vore synd att bryta traditionen med Cambridgetrådarna, när vi nu har haft fem stycken här förut, tycker jag.

• vegetarian

Buslinna: Håller med om att det är synd att tappa tråden...hihi - jag finns kvar!

ja, här äter jag för fullt dessvärre nu kör jag rent from tisdag för måndag (annandag) ska vi på släkt middag på min sida och där verkar det som att flera tycker att jag är för mager nu (hahahaha!) så de kollar vad jag äter! Jag har firat sambons födelsedag med fest igår och idag hans släkt här på påskmat + tårta! märker att jag lagt på mig depåerna igen och har tappat den där "lätta" känslan. MEN sen kör jag på till 68 kg!!

har varit nere på 71,8 i början på denna vecka, men i morse l´åg jag på ca 74..... hua...

Aja, jag tänker inte bli hysterisk - jag vet att jag kniper dessa kg from nästa vecka *gömmer undan vågen*

KUl att det funkat så bra för dig!
    Härligt att du ska köra på sen - lova att peppa mig om jag verkar "spåra ur"

KRAM och ha en glad påsk!!!!!!

• Buslinna

Haha, det ska jag göra och peppa gärna mig du också! Hoppas orka köra så rent som möjligt under de där fem veckorna från och med måndag. :)

Vi verkar ju sitta i samma båt med det sociala ätandet (men det är nog ingen som tycker att jag är särskilt mager än - du väger mycket mindre än mig! :)). Men nu har jag bestämt mig för att äta och njuta av den goda maten. Och så börjar vi ju faktiskt om i princip samtidigti början av nästa vecka! :)

Då lär ju du vara klar före maj månads slut! Härligt! Det du har gått upp nu är ju bara vatten, så det rinner av dig snabbt. :) Men jag har insett att man ju faktiskt måste ha lite marginal också när man slutar ... Vill ju ligga under nästa tiotal, så då lär jag ju se till att ha några kilos marginal till det för att inte gå över när vattnet "fastnar" igen. :) Undrar bara hur stor marginal! Förut när jag har gjort avbrott har jag kunnat gå upp runt tre kilo, så det måste väl bli något sånt - om jag nu hinner det före resan. :)

Jag hoppas att Jallle kommer tillbaka till tråden också, även om hon inte vill/orkar fortsätta pulvra! Är orolig för henne.

Glad påsk och kram!

• LK-tjej

nu under påsken har jag verkligen inte ätit nyttigt, hoppas jag inte gått upp allt för mkt, känns lite jobbigt. men fan, det är bara att börja igen. ska väga mig på ons och då får jag se hur mkt jag gått upp eller om jag mot förmodan legat kvar på 78, men det tror jag inte. hur har det gått för er andra under påsken?

• Mabrotnosh

hej hopp

Bestämde mig för en tid sedan att börja med cambridge närmare bestämt 3 veckor sedan, har gått ner 8 kilo och är riktigt duktig, känner mig stolt över mig själv :) . Men jag är inte stolt för att min mun luktar förj****gt :[ , har ni några tips på vad ni använder för några mint blad hittar jag inte längre? Detta är den ända pinan jag har och borstar tänderna 5 ggr om dagen. Håller på att bli galen på detta, plus att min stackars pojkvän kommer från Kanada för att hälsa på mig och vem vill kramas och pussas med någon som luktar skunk i munnen, antagligen inte någon.

lycka till tjejer ni är as bra.

• Buslinna

Mabrotnosh,
    Kul att det går så bra - grattis! Jag sköljer med ett rejält bra munvatten morgon och kväll och använder tungskrapa. För min del är det heller inga problem att tugga tuggummi, så det gör jag närhelst jag tycker att det behövs.

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6