• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • Buslinna

Nu är det full fart på bygget igen och jag har nu 20 dagars rent pulvrande framför mig, innan jag åker utomlands.

Hur går det för er andra?

• AniraC

Halloj!
    På 20 dagar helkur hinner mycket hända, Buslinna!!

Har av någon konstig anledning gått upp två dagar i rad (totalt 0,6 kg), och ännu konstigare var att jag gjorde det förra veckan med, men efter det tog vågen ett jättesteg nedåt så jag hoppas på det den här gången med. Kanske är min kropps sätt att gå ned?
    Förövrigt skall jag göra ett break nu i helgen då jag skall ut på galej. Skall hålla mig till proteinerna tänkte jag när det gäller maten. Det blir värre med drycken. Svårt att hitta nåt i baren som det inte är kolhydrater i. Sen kör jag på igen minst 3 veckor till på helkur.

Hej från Anira

• Buslinna

Anira,
    Hihi, jag hoppas det! Ska ju visa mig i bikini, shorts, kjol och linne om mindre än tre veckor. :D I bästa fall blir den lite stor - jag måste ju beställa den nu för att hinna få den (ska köpa på ett bra ställe på nätet).

Min kropp kan också göra sådär - den går ner stadigt och sakta för att sedan hoppa upp några hekto, eller stå still några dagar, och sedan tar den ett stort skutt ner. Så länge du inte har "slarvat" med vatten, ätit något, snart har mens eller liknande så borde det släppa inom kort, annars kanske det tar några dagar.

• bröllops häxan

Hej Hej alla! :D

Hoppas "shakandet" går som på rälls .
    Här har man frossat i Stockholm i fem dagar och gick bara upp 0.5 kg. ÄR riktigt stolt över mig själv då jag tog en shake när tillfälle gavs i stället för att käka.

Nu stog vågen på 84,3 i morse och jag sattsar sten hårt. Nytt delmål är 80kg måndag vecka 19. Tror jag klarar det faktiskt.

:)

• MimmiMus

Hej, tjejer!

Den andra peppningstråden varkar heldöd så jag joinar er här istället.

Jag måste bara berätta.

Jag sa till mig själv att jag skulle låta det gå minst 3 veckor innan jag ställde mig på vågen men igår så kunde jag inte motstå!

Jag var skitnervös för jag tycker mig inte ha märkt att ja gått ner så där jättemycket.

GISSA HUR MYCKET JAG HAR GÅTT NER PÅ 1½ VECKA?????? 5,3 KILO!!!!!!!!!!!!!!!

JAG VAR TVUNGEN ATT STÄLLA MIG PÅ VÅGEN 2 GÅNGER FÖR ATT FÖRSÄKRA MIG OM ATT JAG SÅG RÄTT MEN DET GJORDE JAG.

Det som känns så himla bra är att det inte känts som någon uppoffring. Jag har kört pulver stenhårt men i lördags kväll så grillade jag, åt glass och potatis, drack vin och på söndagen var jag fortfarande i ketos. I tisdags så tog jag en sallad helt utan kolisar för att det kändes så trist att inte få äta en riktigt middag med min m2b. Trots detta har jag gått ner så mycket och det har inte varit jobbigt att återgå till pulvret dagarna som följt.

Ich bin uberglucklisch!!!

Kom igen nu tjejer! Nu fortsätter vi kampen.

Jag ska ta 10 kilo till!

Kram
    Mimmi

• Buslinna

Tusse Boll,
    Vad härligt att det gick så bra i helgen och vad duktig du var som pulvrade när du kunde! Jag håller tummarna för att du når ditt mål!

MimmiMus,
    Välkommen! Och grattis till resultatet!! Helt suveränt! :) Skönt att det går så smärtfritt för dig också, det är ju inte kul om man känner att man offrar mycket. :)

Jag ska också ta minst tio kilo till, så vi håller igång! :)

• vegetarian

Tjohej!

Ett tag sen jag läste/skrev här - men har varit bortrest m jobbet (blixtbeksked) + haft lite oplanerad semester (med mat såklart! Det finns så många andra veckor på året att ck:a på ).

Nu ska jag ta mina sista kg - ska till konsulenten på onsdag för att få mer pulver - hade planerat att äta under valborgshelgen som kommer nu då vi ska umgås med vänner, så jag kör inte rent nu, men kombinerat och det fungerar jättebra. Dessutom vågar jag träna med komb. kur och måste säga att det känns som ett jättebra kliv mot livet EFTER viktminkningen, det gäller ju sen att hitta nya vanor som gör att man inte halkar tillbaka...

Står nog ändå ganska stilla på vågen trots ätandet/komb kur så det känns underbart!

Kram till alla som kämpar - ska läsa igen de sidor jag orkar plöja igenom (har inte läst på länge).

• vegetarian

Oj Mimmi M!!! Gratulerar!!

• bröllops häxan

Buslinna: Tack :

MimmiMus,! välkommen :)

Jag funderar, ska vi ta och köra en liten repitition/presentation? Skulle vara så kul att veta vad det är för folk son "hänger här i tråden, jag kan börja då..

35 år, gift sen 26/8 -06. jobbar som lärare/konstnär. Bor i en lägenhet med min man med underbar sol hela dagen *S*. Inga djur pg av alergi, och inga barn änn. :)

Fotar mycket och har de senare åren upptäckt tjusningen med att resa. Är ganska djup av mig och funderar mycket och ofta, fast jag älskar allt ytligt som smink och hår och skönhet :D (mitt badrumsskåp är alltiiiid för litet). Älskar heminredning och lusläser inrednings magasin som jag sen annamar hemma. Jag är även såld på att laga spännande mat. Gillar inte att motionera så mycket förutom att "powerwalka" och gammal klassisk styrketräning. Kan tänka mig att spela squash eller badminton.

177cm lång, start vikt vecka 15 86,8kg, mål 68-72kg. Just nu 84,3

:)

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6