• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • skenet

Oj vad härligt det är att springa i vårkvällen!
    Jag och pojkvännen har precis varit ute o kutat en runda igen ca 14 km och det kändes faktiskt redan lite lättare i kroppen, var rädd att jag skulle känna mig trött/matt eftersom jag går på kuren, men konstigt nog inte... och nu är jag skönt slö i hela kroppen och det känns bra att en fredag är över...
    Hur går det för Helena då?
    // skenet

• silvera

2,8 kilo ner sedan i måndags!Jag har ätit två påsar, och lagt till protein och fett, nästan inga kolhydrater. Men from måndag, kör jag ren kur.

Jag hade tänkt ta ren kur under denna vecka, men det är så mycket som har hänt här hemma, så det har fått bli kombinerad. Huvudsaken är att jag går ner, även om det tar lite längre tid.
    Trevlig helg
    skaka och svälj...

• bröllops häxan

Trevlig helg
    skaka och svälj ;)

Vad bra det går för er alla kul :)

Jag har gått i i ketos(tror jag) har gått ner 1,5 kg på två dygn. Känner dock att det går liiiiite för snabbt och käkade middag i kväll. De känns bra *L* Så nu är jag nog inte i ketos något mer.

Tänkte fråga lite om era "favo" smaker. Vilka är dom?
    Jag äter bara choklad (varm på morgonen) capoichino som lunch (iskal som en milkshake) och en varm soppa (helst kyckling) till middag. Så ser "Tusses meny" ut :)

Gillar inte nå´n av de andra men alla dessa tycker jag istället är jätte goda :D

• Buslinna

Ännu en dag när jag lyckats stå emot pms:en och inte ätit något mer. Vågen stod stilla i morse, men det rasslar till förr eller senare igen (förhoppningsvis redan i morgon). :)

Börjar bli nervös över att jag inte ska hinna ha mensen före resan dock - hoppas att det kommer i morgon samtidigt som det ju betyder att jag inte kommer att se resultat på vågen på ett tag. Men, hellre det och många bad på semestern. :)

skenet,
    Oj, vad du springer! :) Tänk på att kroppen inte hinner bränna fett tillräckligt snabbt för att få energi - om du tränar hårt - då bränner den muskelmassa och annat som kroppen behöver. :)

silvera,
    Bra jobbat att hålla kolisarna borta och härligt resultat! :)

Dags att knyta sig! G'natt!

• Buslinna

Tusse Boll,
    Har du inte varit i ketos tidigare?

Jag äter mintchoklad och så mina egna hopkok jordgubbschoklad och chokladcappucino. Ibland smiter det ner en vanilj eller bananchoklad, men det har blivit allt mer sällsynt på sistone. Dricker alltid allt kallt.

Nu när det är varmt så är jag inte längre särskilt sugen på varma grönsakssoppor heller, så det är rätt länge sedan jag ätit någon sådan.

Jag klarar inte av chokladen naturell, medan min sambo nästan bara äter den. :)

• bröllops häxan

Buslinna: Nej jag tror inte det. Faktiskt när jag tänker efter... Känner hur jag rasar och blir lite små "speedad".
    Gillar inte riktigt känslan så jag vet inte om jag ska ge ketosstadiet ett försök till. Eller om jag ska fortsätta med min mjölk i the och en hårdbröd macka om dagen. (utan smör och pålägg) Jag är galen i hårdbröd.*L*

Hur är det med ketos. Hur känner man sig då?

• Buslinna

Jag hoppades ju att det skulle rassla till snart igen, och jösses vad det rasslade till i morse! -1,1 kilo jämfört med i går morse! :D Härligt! :D Nu har jag gått ner sammanlagt 12,7 kilo. Kanske, kanske kan jag ta 15 kilo före semestern. :)

Tusse Boll,
    Har du alltså alltid ätit annat? Det hade inte jag förstått. :D

För mig så känner jag mest av ketosen under några få dagar, sedan normaliserar sig kroppen. I början blir jag varm i kroppen, uppåt, och får lite koffeinkick. Allra första gången jag gick i ketos fick jag också svårt att sova under några nätter. Kroppen verkade inte behöva det utan gick på högvarv. Men nu, tredje eller fjärde gången, så har jag inga sådana "problem" alls.

Ungefär en vecka efter att man gått över på ren kur så släpper också luddigheten - i början har jag svårt att formulera mig, men efter den där veckan känner jag mig mycket mer normal.

Du ska ju självklart göra på det sätt som du trivs med och mår bäst av! Finns ingen anledning att ändra ett fungerande koncept. :)

• Buslinna

Å, vad underbart! Jag fick precis min mens! Superb tajming inför resan, plus att jag hann få ett grymt bra viktrekord i morse. :D

Jag har en bra dag i dag! :)

• AniraC

Halloj!
    Pga så mycket sociala arr. + kurser och div på jobb, måste jag gå över till komb.kur, vilket är synd för jag vet hur bra det funkar med helkur.

Är det någon här som kör komb.kur??? Hur mycket går man ner?

Jag äter cb två gånger per dag och mat dvs nyttig mat enl. tallriksmodellen. Jag vet att det är viktigt med grönsaksdelen, men det är inget problem då jag äter alla grönsaker, frukter som finns.

Har nu kör komb sen i fredags och vågen visar ju helt klart nedåt. Totalt nu efter 3,5 veckor helkur, en smaskarhelg (åt allt) + några dagar komb. kur så är det -9.

Hej från Anira

• bröllops häxan

Idag så vägde jag 81.5 kg :)

Fast vi får främmande i helgen så jag tar det ganska lugnt med min nergång. Men neråt går det *L*

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6