• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • 2007-06-30

Någon som har en blogg eller hemsida med sina med å motgångar. Som man kan läsa lite om??!

Kram

• tezzibezzi

Hej brudar!
    Imorgon börjar jag en kur!! Blir ren kur några dagar för att sedan köra kombinerad. Har redan gått ner 6 kilo men haft ett uppehåll på några veckor.
    Nu är det dags att hugga tag i det igen

Jag väger nu 64,9 men vill ner till 58-59 innan augusti helst. Tror ni jag skulle kunna klara det tjejer? Kan man klara det på kombinerad kur tror ni?

• Buslinna

Nu kör jag kombinerat, men väger mig inte - röda veckan och räknar mest med att inte gå upp så mycket. :) Men om en vecka hoppas jag att det är möjligt att köra på rent igen i ett par veckor!

tezzibezzi,
    Om du äter bra mat utöver pulvret så borde det ju inte vara någon omöjlighet - självklart också beroende på hur mycket din kropp kan tappa; hur lång du är osv. :)

• Snowgirl84

Får jag vara med här? Ska börja med Cambridge i morgon ;)

• Lotta på Bråkmakargatan

Har slarvat nu i typ en månad, men står på det hela taget still (har tappat 8 kg totalt och pendlar typ 1 kg upp & ner beroende på vad jag stoppar i mig.) Nu ska vi på bröllop till helgen, så jag vill verkligen försöka tappa typ 1 kg till... men nu känns det så segt!! Och magen bara skriker av hunger!! Och jag vill rusa iväg till närmaste kiosk och bara vräka i mig en massa onyttigheter... Måtte denna dag snart vara över, och att jag tappat minst 3 hekto!!!!!!

• Kroppsnära

En fråga bara: Jag vill bara köpa pulvret - inte gå och väga mig hos någon konsulent och har läst att det är möjligt.

Beställde från en sida och fyllde i en hälsodeklaration som skickades via mail men måste ändå vänta på att få ett användarnamn av dem som har sidan innan jag får lägga en beställning. Är det alltid så? Känns mest som om de vill sälja in mig på att gå på möten m.m.

• Buslinna

Snowgirl,
    Självklart! :) Välkommen!! :)
    Hur går det?

Kroppsnära,
    Det är så enkelt som att de vill att du fyller i ett sådant formulär för att de sedan ska ha ryggen fri - du har uppgett att du är fullt frisk eller är medveten om eventuella risker etc. Några möten behöver man definitivt inte gå på. Jag har inte varit på ett enda och jag väger mig själv hemma. :)

• Lotta på Bråkmakargatan

Yes, jag fixade -0,5 kg på vågen imorse!!! Trots att jag provsmakade den goda choklad/kokos-kakan jag bakade åt m2B igår... Åt dock en pytteliten bit.
    Firade med ett kokt ägg till frukosten.

• Buslinna

Nu kör jag äntligen rent igen. Det kommer att bli ett par jobbiga dagar här nu, men det ska bli skönt.

Antar att man kommer att få dricka enorma mängder vatten nu också, i värmen! Hur mycket mer dricker ni andra nu när det är varmt?

• Buslinna

Hehe, första dygnet: absurda 1,8 kilo. :D

Skönt att jag kan tappa så mycket vatten - har gått upp en del över semester etc. Men då kommer det inte ta så lång tid att komma tillbaka till lägsta vikt och förbi det igen! :)

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6