• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • Buslinna

*CC*,
    Woo, coolt tjejen - två veckor!! Bra jobbat om du klarat av helgerna dessutom! De kan vara mycket, mycket svåra. :)

• vegetarian

Hallå!

vet inte om ni minns mig?? hihi

jag reser ju en hel del i mitt jobb och har varit på "långresa" direkt efter en vecko resa så jag har bara inte hunnit med allt.

Ck:andet har det varit si och så med - är ju j*kligt svårt att inte äta liiiite då matstunder på resturanger har ingått i arbetet.....

Ska till min konsulent i morgon för en vägning (har massa påsar över....). Vet ej hur mycket det blir på vågen !!

Har inte hunnit läsa igenom allt jag missat än - hur går det för er andra som jag kämpat tillsammans med tidigare?

Finns ni kvar?

• Buslinna

vegetarian,
    Vad spännande, jag håller tummarna för ett bra resultat! :)

Förresten, (jag tror i alla fall att jag inte har frågat dig om det här förut) du som har gått ner mycket på kort tid - har din hud tagit någon stryk av det? Några stretchmärken? :) Vet du hur många centimeter du har tappat i exempelvis midjan?

• vegetarian

Nej, huden har klarat sig !!

Märker att blodådrorna på översidan av mina underarmar samt händerna ser ut som en bodybuilders....??

Inte så sexigt....
    Värre blir det när jag står eller har gjort rörelser/lyft med dem...

Så har jag aldrig haft förut.
    Först blev jag glad över att jag "deffat" bort så mycket underhudsfett men nu kan jag tycka att det ser HIMLA maskulint ut...samt undrar om det beror på pulvrandet och att jag tex fått högre blodtryck eller så...

Ja,ja ska kolla med min konsulent imorgon - men hon är ju inte läkare...!

Hur har det gått för dig?

Rent sen "sist" (typ ngr veckor sen...?)

Ska mäta midje måttet så fort jag hittar måttbandet :-d men jag har startmåttet uppskrivet i ck:häftet som jag fick vid första mötet med konsulenten så det ska bli kul att se skillnad!

återkommer med detta!

• Buslinna

Vad skönt att höra det det funkat med huden. Jag är lite nervös över det där när man går ner så snabbt och har en bekant som fick stora problem ... :)

Hm, mysko med blodådrorna! Jag vet faktiskt inte alls vad det kan bero på, när man har lite underhudsfett så är ju inte det ett problem man stöter på. :D

Jag väntar på att få friskförklara mig själv så att jag kan börja pulvra igen. Var utomlands förra veckan och då njöt jag av grekisk mat, så jag måste göra en nystart. :)

• Lotta på Bråkmakargatan

Yes!! Jag lyckades bli av med helgens frosseri på 2 dagars "pulvrande" och nu är jag nere på en total viktnedgång på 8 kg!! Jag har lite mer än 1 månad kvar till Dagen D, så jag ska nog klara av att ta ytterligare 3 kg. Sen får det va' ett tag! Då ska jag njuta av sommaren och inte oroa mig över midjemåttet.

Jag måste bara understryka hur lätt det har varit att köra Cambridge, både rent och blandat!!!! Det bästa jag någonsin provat på. Varför visste jag inte om denna mirakelkur tidigare!!!!

• lotta49

Hejsan! Har läst eran tråd(dock inte hela) och för många av er verkar Cambridge funka bra. Vegetarian: är det ok om jag frågar vad många kilon du tappat på hur lång tid?

Hur har ni gjort med motion och så när ni kört "ren kur"?

Undrar om man kan träna som vanligt eller riskerar man att bli trött?

Har läst att många kör en "blandad" kur, vad menas med det?

• Buslinna

Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kan sätta igång i morgon. Visserligen är det skönt att kunna äta mat, men jag äter ju inget särskilt supergott för det och jag vill ha resultat nu! Vill komma ner till min lägsta notering, före resan, så snart som möjligt och sedan skaffa mig nya rekord. :)

Lotta på Bråkmakargatan,
    Skönt att det lossnade så snabbt! :) På ren kur lär du ju klara tre kilo på två veckor, så det är nog inga problem om det är ditt mål! :)

Det är väldigt lätt bara man kommer igång, inte har en massa sociala tillställningar framför sig och kan stå emot frestelsen att "bara äta något litet". :D

Det är så himla skönt att inte behöva lägga någon tid på att planera vad man ska äta, gå och handla och laga mat! Vatten, pulver, mixa så är det klart! Som sambon brukar säga, synd att det inte finns något liknande för de som inte vill gå ner i vikt - vore skönt att ha när det är tajt om tid! :)

lotta49,
    Eftersom ren kur innebär att kroppen går i ketos ska man inte träna intensivt. Lågintensiv träning är helt okej, men vid högintensiv träning hinner kroppen inte förbränna fett tillräckligt fort och börjar i stället mumsa på muskler och annat som man vill ha kvar. Skadligt, helt enkelt.

Blandad kur innebär att man inte byter ut alla måltider mot pulver. Hur många måltider man ersätter är upp till en själv, likaså vad man äter när man äter mat. Man går inte ner lika snabbt, men för många fungerar det bättre än ren kur.

• Marlean

Hur funkar det för er på jobbet tex? Själv tycker jag pulvret har svårt att lösa upp sig utan mixer och mixer kan jag inte ta med till mitt jobb. :(

• Buslinna

Var det någon som såg Ricki Lake på Jay Leno, förresten? Tänk om det fanns ett sådant företag här - verkar ju vara schysst mat! Tänk att äta så god mat och veta att det är nyttigt ... Drömma går ju, men det vore säkert för dyrt för min plånbok ändå. :) En sådan matlagningskurs kanske vore något i stället? :D

Marlean,
    Med shaker tycker jag att det går jättebra att blanda. Man får lära sig "den rätta knycken" när man skakar bara. :D Och hälla i vattnet före pulvret ...

Däremot vill jag inte skylta med att jag pulvrar och det är ett större problem att lyckas äta i fred.

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6