Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kan sätta igång i morgon. Visserligen är det skönt att kunna äta mat, men jag äter ju inget särskilt supergott för det och jag vill ha resultat nu! Vill komma ner till min lägsta notering, före resan, så snart som möjligt och sedan skaffa mig nya rekord. :)
Lotta på Bråkmakargatan,
Skönt att det lossnade så snabbt! :) På ren kur lär du ju klara tre kilo på två veckor, så det är nog inga problem om det är ditt mål! :)
Det är väldigt lätt bara man kommer igång, inte har en massa sociala tillställningar framför sig och kan stå emot frestelsen att "bara äta något litet". :D
Det är så himla skönt att inte behöva lägga någon tid på att planera vad man ska äta, gå och handla och laga mat! Vatten, pulver, mixa så är det klart! Som sambon brukar säga, synd att det inte finns något liknande för de som inte vill gå ner i vikt - vore skönt att ha när det är tajt om tid! :)
lotta49,
Eftersom ren kur innebär att kroppen går i ketos ska man inte träna intensivt. Lågintensiv träning är helt okej, men vid högintensiv träning hinner kroppen inte förbränna fett tillräckligt fort och börjar i stället mumsa på muskler och annat som man vill ha kvar. Skadligt, helt enkelt.
Blandad kur innebär att man inte byter ut alla måltider mot pulver. Hur många måltider man ersätter är upp till en själv, likaså vad man äter när man äter mat. Man går inte ner lika snabbt, men för många fungerar det bättre än ren kur.