Här går det framåt. :) Nu har jag tyvärr lämnat min våg och åkt ut på landet. Den enda vågen som finns här är mekanisk, visar inte hekton och debatten om den visar fyra, fem eller till och med sju kilo fel tar aldrig slut. :) Här svävar man alltså i ovisshet. :)
Novisen,
Välkommen! Det är väldigt individuellt hur mycket som krävs för att du ska komma ur ketos och hur det påverkar dig. En liten bit skinka innehåller ju inte mycket kolhydrater så det tror jag inte gör särskilt stor skada, men bananer är rika på kolhydrater så dem skulle jag akta mig för. Det brukar sägas att det bästa att äta, om man bara måste, är ett par räkor. De innehåller få kalorier och mycket få kolhydrater.
Hungern har för mig alltid blivit bättre inom några dagar, men det är också individuellt och eftersom du har ätit lite kan det i värsta fall vara så att du har förlängt plågan lite. :) Ibland kommer den också tillbaka en bit in i kuren, men då brukar det vara övergående.
Några tips för att hantera hunger är att dricka mycket/mer vatten, ta en kopp te eller sysselsätta sig med något. För min del är det ett måste att dela på portionerna så att jag äter sex gånger per dag. Då hinner jag sällan bli hungrig mellan målen och skulle jag bli det så vet jag att det ändå snart är dags att äta. Att göra så är också en möjlighet.
Om du vill veta mer om ketos skulle jag rekommendera att gå in och läsa om det på www.viktklubben.se. En del information finns också här i forumet, men då får du gå igenom ett antal poster. :) Har du sedan några specifika frågor får du gärna ställa dem här så svarar jag om jag vet. :)