Nu är jag tillbaka från min resa men har åkt på semesterbakfylla: är förkyld. Så fort jag har repat mig från förkylningen börjar jag pulvra igen. Längtar efter att få komma igång igen! :) Nu har jag dessutom fått en välbehövd och välförtjänt laddning av mina batterier. Det var min första riktiga semester på flera år.
Välkomna Mimmi27, *CC*, Johanna och Northland! Vad kul att vi blir fler!
Mimmi27,
Kämpa på - helgerna ÄR ju oftast svårast att klara sig igenom, så du är inte unik eller har särskilt utmärkanda dålig karaktär på något sätt! Det är inget fel på dig, du är bara mänsklig, och du har ju faktiskt tagit riktigt stora steg mot ett hälsosammare liv. Bara det att du dragit i bromsen redan nu är ju suveränt, så stor övervikt har du ju inte.
*CC*,
Vad härligt bra det går för dig! Du har ju redan gått ner hälften av vad du vill gå ner!! Grattis och bra jobbat! :)
Johanna,
Det finns lika många sätt som det finns individer, skulle jag säga. Ett sätt är att bara unna sig precis vad som helst under de två dagarna. Ett annat att försöka äta fettsnålt och/eller kolhydratsnålt under de två dagarna. Ett tredje att försöka äta bra och ta pulver närhelst det går.
Upptrappning tycker jag personligen låter onödigt när det gäller två dagar. Jag skulle pulvra så länge det går och sedan äta kolhydratsnålt för att kroppen lättare ska komma tillbaka till ketosen efteråt. När konferensen är över så börja pulvra på en gång. Och tänk på att dricka mycket vatten även under dessa två dagar - kroppen behöver mycket vätska när den går ur ketosen, har jag märkt.
Lycka till!
Northland,
Resultatet är så himla olika. Har du haft mens under de här veckorna så kan det temporärt ha hållit tillbaka resultaten. Du kan också ha en viktplatå, men i båda fallen kommer du att ta igen det senare isf.
Saker som du själv kan påverka är regelbundenhet, motion, sömn och vatten. Äter du på regelbundna tider, inte för tätt inpå sänggående och utspritt över dagen? Promenerar du något eller är du mestadels stillasittande? Sover du tillräckligt mycket (jag har märkt att jag får allra bäst resultat när jag sover nästintill dekadent mycket)? Dricker du tillräckligt mycket och utspritt över hela dagen?
Allra sist: har du tagit mått? Ibland får man ju bättre resultat på måttbandet än vågen. :) Tänk också på att du ju faktiskt har gått ner över 1,7 kilo per vecka, vilket är riktigt bra om man jämför med vad du hade kunnat uppnå med bra mat och motion! :)