• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • Marlean

Och jag som tycker det blir bitar i en shaker. :(

• Buslinna

Marlean,
    Det fick jag också i början, innan jag lärde mig att skaka den ordentligt. :)

• Felicity_Cute

Hej hå igen!

Denna veckan har fått bli på kombinerad kur, och det har varit många frågor på jobbet. Ingen har faktiskt sagt något dumt. Däremot får jag mycket pepptalk där kollegor säger att jag är duktig som orkar och är så motiverad. (alla vet ju att jag sak gifta sig)

Nästa vecka ska jag på ren kur, vilket kommer blir svårt inför tenta och ha en inneboende kompis som tar sin examen samma vecka. Men jag vill vill vill vill VILL gå ned 10 kilo på 6-7 veckor! Kanske om man tränar lite mer kan nå bättre resultat på kombinerad kur?

Det som blir svårast är ju den stora familjemiddagen i helgen! De kommer bli så sura om jag inte äter det som bjuds! Hur har det gott för er andra när ni ställs inför knepiga situationer?

Kram

• Buslinna

Felicity_Cute,
    Vad skönt att dina kollegor reagerar så! :) Härliga arbetskompisar.

Om du ska träna mer på kombinerat så bör du äta lite kolhydrater också - utifall att du äter kolhydratssnålt - så att kroppen inte förbränner muskler och kan återhämta sig. Men visst lär man få bättre resultat på kombinerad kur med mer motion.

Hur mycket har du att ta av? Tio kilo på 6-7 veckor låter ju inte som någon omöjlighet om du bara kan köra rent delar av tiden och du har att ta av. :)

Eftersom jag vägrar berätta för någon annan än min sambo om pulvrandet så har jag hittills inte lyckats ta mig förbi ätandet på släkttillställningar. Men om jag hade varit på någon större tillställning, där man inte sitter ner och äter regelrätt middag så hade det ju inte varit några problem.

Om din familj vet om att du äter pulver nu så får de väl så lov att leva med att du inte äter. Kanske bra att förvarna om det?

• lotta49

Hej! Nu har jag bestämt mig för att testa CB jag också . Har ätit GI under en längre tid men känner att det inte händer ett dyft och därför tänkte jag köra i gång på allvar.

Mitt mål är att tappa tio kilo på tre månader, allt efter det är bara bonus.
    Tror ni jag fixar det?

Har nu beställt hem ett prova-på-kit med tre soppor/shakes, en måltidsdryck samt en slimbridge.

Vilka favoriter har ni? Har hört att mintchoklad ska vara god.

Undrar också om någon provat slimbrigde och om ni gillade den?

Sen skulle jag bli jätteglad om jag kunde få lite allmänna tips på vad jag ska tänka på.

Tack på förhand !

• lotta49

Ska tillägga att jag är 164 cm lång och väger 80 kilo. Mitt mål är att försöka komma ner till 60 kilo men jag är glad bara jag tappar tio till bröllopet den 25 augusti.

• Marlean

Hur skakar man den "rätt" då? Tycker jag kan skaka i 10 minuter utan att det löser upp sig helt.

• Lotta på Bråkmakargatan

Till er som är nya här inne:
    Jag vägde ca 68 kg på 162 cm när jag startade. Jag körde ren kur de första 3 veckorna och tappade ca 3,5 kg. Därefter har jag blandat shakes m. rätt så onyttiga matintag, lite då och då. Totalt är jag nu nere i -8,5 kg sedan sista veckan i mars, dvs. ca 2 månader.

Summa summarum: Det är jätte lätt att tappa vikt med CK, även fast de första veckornas rena kur inte alltid känns så glamoröst och så. Men håll ut, för efteråt kommer kroppens fettbränning igång rejält och även fast man blandar shakes och mat, så fortsätter man att gå ner i vikt. Ska tillägga att jag inte rört på mig!! Fast jag rekommenderar er förstås att motionera!! Men det är inte nödvändigt...

Lycka till!

• Buslinna

Nu är jag tillbaka på tåget igen. Skönt! Har en tuff vecka framför mig med mycket som måste bli klart på kort tid. Men det värsta som kan hända är ju att jag får gå över till kombinerat när det behövs.

lotta49,
    Tänker du gå på ren eller kombinerad kur? Om du ska gå på ren, kom ihåg att du inte ska äta slimbridge då.

Det är nog inga som helst problem att gå ner tio kilo på mindre än tre månader om du går på ren kur! Räkna med 1,3 kilo och uppåt per vecka.

Främsta rådet är att se till att dricka tre liter vatten om dagen, och att sprida ut det under hela dagen.

Lyssna på kroppen och vila mycket i början om du behöver det. Man kan må lite dåligt första veckan, men det går över!

Marlean,
    Det är av förklarliga skäl lite svårt att förklara hur jag skakar här! Lite upp-ner, sidledes, cirkelrörelser, byta riktning innan vätskan hunnit slå in i kanten osv. Prova olika varianter tills att pulvret löser upp sig - det funkar för mig och min sambo så det är ju inte omöjligt. :) Det är ju dock inte så bra om du skakar i tio minuter - det ska ju drickas inom tio minuter. ;)

• lotta49

Ok, tack för tipsen! Trodde slimbridge var till ren kur, som något att ta till i fall man vill tugga på något.

Har hört lite olika varianter om sockerfritt tuggummi, att en del har fått grönt ljus av sina konsulenter medan andra inte kan använda det.

Jag undrar varför? Det borde ju vara ok eftersom man uppenbarligen får dålig andedräkt av CB.

Hursom helst, ren kur är alltså 3 påsar om dagen, typ 2 shakes och en soppa?

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6