• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • Buslinna

Tusse Boll,
    Jag har inget måstemål i vikt för pulvrandet, jag tror inte att det skulle funka för mig, då det skulle kännas så långt borta. :) Jag har hittills gått ner knappt tio kilo och drömmer om att gå ner minst åtta till inom en ganska snar framtid (fast 17 till skulle kännas grymt skönt). Jag får se hur länge jag vill hålla på med pulvrandet, helt enkelt. :)

Mitt nästa delmål är i alla fall att köra så rent som möjligt (jag ser det inte som en katastrof om jag äter lite under vägen - det är mitt sätt att hålla fötterna på jorden och inte få ytterligare ett konstigt förhållningssätt till mat, men alla funkar ju inte så) under de prick fyra veckor som är kvar tills att jag och min sambo åker utomlands i en vecka. Förhoppningsvis tar jag mig ner till nästa tiotal då. :) Ska iaf köpa nya badkläder, så det vore skönt att känna sig lite mindre. :D Efter semestern har jag möjlighet att köra vidare så länge som jag tycker att det känns bra och "behövs".

Min övergripande plan är att använda pulvrandet som en rejäl rivstart. Jag vill gå ner det jag gått upp under de senaste två åren, för att sedan kunna ta resten hur jag nu tycker att det funkar bäst - pulver eller mat och träning. Hur som så ska jag äta bra under veckorna, träna och ha unnardagar när jag känner att det är dags att sluta med pulvrandet.

En sporre är att komma så långt som möjligt fram till i början av augusti då jag ska åka till London - och gärna shoppa loss hårt! :D

• Buslinna

Tusse Boll,
    Det låter ju som att du har fullt möjliga mål! Det går säkert super.

Lasalle,
    Jag har tyvärr ingen erfarenhet av kombinerat och skulle nog ge olika rekommendationer beroende på hur mycket du väger nu, baserat på hur jag själv skulle göra.

• Buslinna

Weee, nu är jag på gång igen! Nytt rekord i dag och jag har nu officiellt spräckt tiokilosgränsen - jag har gått ner 10,6 kilo! :D

Jag har nu 6,7 kilo tills att jag är nere på ett nytt tiotal på vågen. Det är kanske inte heeeeelt omöjligt att klara 6,7 kilo på fyra veckor (eller 6,8 för att komma under tiotalet då)! :) Det vore ju en väldigt, väldigt härlig känsla.

Den här börja om-veckan är ett nytt rekord för mig. I morgon bitti är sista vägningen för den här veckan och jag har redan klämt 5,9 kilo. Nu har jag ju precis haft mens, så det är en stor del av det, men någon gång ska ju även mensen få ge trevliga effekter, tycker jag! :D

Var ute på en störtskön promenad i solen nyss, det är så härligt att känna sommarvärme igen! :) Längtar efter att kunna känna mig bekväm i lite mindre kläder i sommar. hihi

Hur går det för alla andra?

Mabrotnosh,
    Jag känner faktiskt igen det där med att inte tro på vad vågen säger. Jag vägde om mig sju gånger i morse och tänkte "VA?! Nääää, det kan inte vara SANT!" varenda gång. :D Och nu vågar jag knappt tro att det ska stå sig till i morgon. hihi

• vegetarian

Tjoho!!

har varit bortrest ett par dagar och inte hunnit svara....

Buslinna och Emma06:
    åå vad jag blev glad över svaren ang det jag skrev om att antingen vräka i mig ALLT eller endast gå på pulver (att jag bara fixar det ena eller det andra...) - tack alla ni är guld värda ska ni veta!!

Ja, jag måste bara förtydliga då man inte riktigt kan betona orden då man skriver att det är egentligen mest min dåliga karaktär som det hela bygger på. Tack för tipset om beteende terapin - ska faktiskt kolla upp möjligheterna och har införstått sambon med det hela.

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att kura igen och ta de sista 5,5 kg som finns kvar till min målvikt på 68 pannor
    Kört rent sen igår och dagarna innan dess kombinerat (dock med vin o grillfest) och det fungerade jättebra .

i morse stod vågen på 73,4 och på onsdag ska jag till konsulenten igen!

Buslinna: kul att din börja om vecka ser så lovande ut *suger åt mig din framgång*

lasalle: jag skulle kört rent till jag nådde målvikten och sen köra långsam upptrappning/kombinerad kur. Då lägger man inte på 2 kg igen enl MIN konsulent eftersom man tappar lite med komb kur.

• zica

hej hej, har blivit väldigt nyfiken på cambridge kuren nu när jag läst era inlägg men en dum fråga. Vad är cambridge, pulver alltså`? Vart köper man det, hur fungerar det, kan man ersätta bara middagen eller hur gör ni? Som ni märker vet jag inget =)

Ni är iaf jätte duktiga lycka till!

• bröllops häxan

Buslinna: F*n vad nice :D. Så bra. Jag sår ständigt ner (som det är för inbestämmt)0,4 kg om dagen. Väger mig varje dag så här i början. Det ger mig en kick. Men jag dricker te med mjölk i och vet att det skulle gå bättre om jag skippade den och verkligen gick in i ketos. men jag tror jag skulle bli tokig annars. Eller vad tror ni? Ska jag försöka stå ut en vecka utan mitt dagliga te? (bara en mugg om dagen.

zica: Kolla in den här länken och åter kom gärna med frågor *L* Och du..välkommen hit. :)

www.cambridgekuren.se/

• zica

nej tack det är lungt fattar nu, har mailat en konsulent =) Man betalar inte konsulenten för råd eller så va?

Är bara rädd att dom är äckliga men ska väl gå är så trött på mig själv. Har ca 30kg att gå ner. Hoppas att detta är en bra start =)

• Buslinna

zica,
    Deras råd ingår i priset, men en del verkar ta något slags inskrivningsavgift. Det är hur som helt valfritt om man vill gå hos en konsulent eller inte, man kan också bara köpa maten av dem, eller beställa den på nätet. Jag har också mycket att gå ner och för mig är det ett bra sätt att kapa toppen på uppförsbacken framför mig - som stundtals känns obestigbar. :)

Tusse Boll,
    Jag tror jag väger mig tjugo gånger per dag. :D Jag är så fascinerad av hur man går upp och ner under ren kur beroende på hur och när man äter och dricker! Jag kan diffa på två kilo under en dag.

För mig är det betydligt enklare att gå på ren kur. Efter några dagar blir jag piggare, helklar i huvudet (vilket jag inte är i början av pulvrandet) och det är skönt att se att ansträngningarna ger snabba resultat. :) För dig kanske det är bättre att gå på blandad kur, men det kanske kan vara värt att prova? :)

vegetarian,
    Gud vad skönt att ha så lite kvar - du har jobbat så enormt duktigt!! Om några veckor ... Då du, är du i mål! :D

• zica

Buslinna: ok, vi får se hur jag gör, ska iaf beställa så fort hon hör av sig. =)

Tror jag ska köra ren kur så länge som jag orkar men iaf 10 kg borde jag klara av. Hur länge har du kört och hur går det? Jag är verkligen imponerad av alla tjejer här som klarar det för det är ju tufft.

Kämpa vidare!

• Buslinna

zica,
    Jag har hållt på i elva veckor och gått ner sammanlagt 10,6 kilo. Men, jag har varvat ren kur med matperioder av olika skäl. Av dessa elva veckor har jag ätit under två-tre plus några helger. Hade jag gått på ren kur hade jag med andra ord säkerligen gått ner mycket mer. :)

Jag skulle gärna gå ner allt på två sekunder, men är lite rädd för att förstöra huden etc. Det kanske inte hjälper att ta det i den här takten, men försöka duger iaf. :)

Nu ska jag försöka köra rent i sammanlagt fem veckor, alltså fyra till, innan jag ska åka utomlands i en vecka. Det ska bli spännande att se hur mycket jag går ner under den tiden. :)

Jag tror också att jag kommer att fortsätta ett tag till efter att jag kommer hem från resan för att komma till en punkt då jag kommer att göra allt jag kan för att inte gå upp igen. :) Det kommer nog att kännas viktigare att inte gå upp om man tagit sig ner på 65-75 kilosnivån än om man ligger över 80, tror jag. :)

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6