• Buslinna

Cambridgekuren nr 6

Nu är det dags att starta en ny tråd för alla som går på Cambridgekuren - det är faktiskt tråd nummer sex i ordningen här på Bröllopstorget!

Här är länkarna till de gamla trådarna:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren nr 6
  • Buslinna

Sitter nu med nyklippt och -färgat hår och känner mig mycket fräschare än vanligt. :) Härligt! Jag tror att jag ska se till att bli lite mer fåfäng hädanefter - dels för att ge mig något jag kan belöna mig själv med (ansiktbehandling, tandblekning, solning, smink, hårprodukter, kläder osv), dels att känna mig lite snyggare. Egentligen är det sorgligt att det ska behövas för att man ska känna sig snyggare, men men ... :)

zica,
    Spännande! :) Jag har ingen konsulent på det sättet och klarar mig finfint. Men jag råder dig att läsa på om kuren - det finns ett antal informationssidor på nätet, exempelvis. Då vet du mer om vad som inte är rekommenderat att göra, hur man löser vanliga problem etc. Sedan kan du självklart fråga om annat här. :)

• AniraC

Zica!
    Det var en dyr konsulent må jag säga. Den som jag gått hos tog 100kr i inskrivningsavgift och sen ingenting för vägning, så länge man gick där regelbundet.

Lite peppning inför din start: Jag har precis klarat min första vecka och -5,4. Bit ihop de första 3-5 dagarna sen känns allt lättare. Hungern försvinner, du känner dig lättare och gladare. Jag personligen rekommenderar helkur så länge du orkar i alla fall. Det ger fantastiska resultat.

Hälsningar Anira

• Buslinna

*mummel* Jag trillade dit igår. Sambons mamma kom förbi med en present till honom - bullar och en massa choklad!! Och sedan gick det åt skogen.

Jag vet att jag inte kan ha sånt hemma om jag ska lyckas, jag klarar i alla fall inte av det ännu. Det är verkligen inte hennes fel, det kan ju inte hon veta. Men det är tråkigt att jag inte har bättre moståndskraft än så.

Jag tutar och kör dock vidare i dag och har memorerat dels känslan av missnöjdhet över att ha ätit en massa onödigheter, dels att det jag åt faktiskt inte var så gott som jag inbillade mig själv att det skulle vara. Bättre rustad inför nästa gång, hoppas jag! :)

Jag pallrade mig iaf iväg och solade i går, vilket gör att jag känner mig fräschare när jag ser mig i spegeln i dag. Taktiskt. :D

AniraC,
    Välkommen (tror iaf inte att jag sett dig här förut, annars får du ett extra välkomnande!) och stort grattis till det suveräna resultatet! Har du några bestämda mål som du jobbar mot?

• bröllops häxan

Buslinna: Det gör nog inte nå´t att man "trillar dit" nå´n gång då och då..bara det inte är varje dag :) Men som sagt, att ha godsaker hemma är farligt farligt..

Jag åt en halv näve nötter i dag...tihi..Men jag måste få göra så då och då annars så klarar jag inte det.*L* Men det går ju neråt i allafal. Inte uppåt eller att vågen står still.

I morgon åker vi till S_holm. Det blir ett stärke prov. Lycka till alla under helgen, då man har extra lätt och falla dit. Vi hörs nästa vecka.

Kram Tusse

• bröllops häxan

ja just ja..:D vägde 83,8 i morse *L* Tjoho! 3 kg på 8 dagar (fast jag inte har varit i ketos). Spännande att få se vad vågen mäter efter min resa "to hell" *S*

T

• zica

AniraC

Hej! Tack för tipset, väntar ivrigt på mina gejor men jag ska verkligen försöka hålla ut så länge jag kan i ren kur. Jag har ju ändå många kilon att klara av. När började du? Hur har det gått för dig?

Ha det fint allesammans=)

• AniraC

Buslinna!
    Tack för välkomnandet! Jag har bara skrivit någon enstaka gång tidigare, för jag har precis upptäkt detta peppande forum. Jag behöver tyvärr tappa så mycket som 25 kg, men jag har varit uppe på mer som jag tog med cambridge förra våren, så jag VET att det går. Och du! - Fortsätt bara, glöm att du föll för frestelsen, du är snart inne i det igen.

zica !
    Jag började på påskdagen denna gång, alltså för 11 dagar sen och vågen står på -7 nu.

Hej från Anira

• zica

AniraC; Resultaten är verkligen helt fantastiska med ck. Kul att höra att det gått så bra för dig =) Väntar fortfarande på mina grejor=) Vill ha dom NUUUUU =)

• zica

hehe och jag fick dom nuuu hii Var precis och hämtade dom, smakat på jordgubb, hoppas de andra smakar bättre =)Men det ska väl gå =) Ska väga mig på måndag =) Adios!!!

• zica

nu måste jag fråga en sak igen =)
    Vad tror ni om man ersätter frukost å middag och äter lunch bara men bra grejer som fisk kyckling osv. Tror ni fortfarande jag kommer gå ned i vikt? Vad är bäst att ersätta lunch eller middag?

Svar på tråden Cambridgekuren nr 6