• klurifax

Nya pulvertråden! :-)

Såg att camebridge-tråden stänger snart, tänkte starta en ny för alla pulverdrickare. Här kan vi peppa varndra och ge tips!

Vi vet att påsar, soppor och pulver inte är en långsiktig lösning, utan ser det som en bra start för att trigga i gång motivationen att lägga om kosten och få ett hälsosamt liv!

Men först och främst vill vi vara "fina" på våra bröllop!!

• Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)
  • CCajsa

Tjena brudar!!

Har följt er ett tag med stort intresse.. Var iväg och köpte pulver för en vecka sedan.. Körde stenhårt hela helgen då jag ändå var ute och jobbade på det stora blå.. Gick fint fint.. Men jag vet inte vad det är med mig - sedan i onsdags så är det som att jag inte kan låta bli att fuska.. Är det kanske rädslan för att lyckas? Att faktiskt hamma i ketos? Hmm.. Jag har gått ner 3 kilo.. Hade planer på att börja med renkur idag, men så när jag gick förbi lunchstället så smet jag in och köpte en sallad (nyttig sådan) men ändå!

Vad säger ni som har prövat? Ren kur eller mixad? Känns som att ketosen är ett grymt bra hjälpmedel eller?

Mastermind! Vi har mailats vid innan.. Fast då hade jag psedonymen CCarin.. :D Kul att se att du är på banan igen..

Vegetarian! Det finns en bok som heter "gå ner i víkt med hjälp av kognitiv beteendeterapi". Jag har köpt den men inte kommit så långt.. Kanske ngt för dig?

Slutligen, ni är grymma!

C.

• discodivan

CCajsa

för min del tycker jag inte ketosen e så jäkla underbar eller skillnad mot att äta ett mål om dan faktiskt - lite mindre hungrig men f-n så sugen

så att faktiskt få äta lite o ändå nästan gå ner lika mycket funkar bra det med

• Lotta på Bråkmakargatan

Tyvärr är det svårt att göra något åt det, men ack så lätt att konstatera att smala människor ofta har ett väldigt "osentimentalt" förhållningssätt till mat. De ser det som ett drivmedel. Medans överviktiga blir helt besatta av mat och godis. Jag är det själv. Även fast jag mått såååå himla bra på ren kur, när jag väl fick smak för maten under påskhelgen, så glider man så himla lätt tillbaks till gammalt beteende... den här lilla chokladkakan kan väl inte göra något!? Jag har ju varit så duktig nu i flera veckor. Om jag äter de här gör väl inget?? och så proppar man i sig det ena onyttiga efter det andra och vips så är man tillbaks på ruta 1.

Tror att jag nådde en vändpunkt häromdagen, då jag stod lutad över en tårta vid eftermiddagsfikat och funderade på att ta en liten, liten flis... inte mitt förnuft tog över och konstaterade att nej, för t.o.m. en liten flis är för mycket för min kropp!!! Det kanske är OK om något år. Men inte nu!! Och kanske kan man bara unna sig typ 1 ggr/mån, men inte en gång varje måltid, som jag har sysslat med tidigare i mitt liv.

Kom igen Vegetarian!!! Du kan fixa detta!!!

• tezzibezzi

Grrr..jag tror min kropp vill ha tillbaka vad den missade förra veckan när jag inte kunde få i mig mer än högst 1 påse CK om dan. Jag är så sugen på allt och kroppen fulständigt bara leder mig till mackorna eller så på morgonen.
    Idag åt jag macka till frukost..2 st GRRR Men får kompensera med CK resten av dagen såklart. Kan ju vara duktigare imorgon.

Nu ska jag snart skriva kontrakt på ny lägenhet..hihi..ska bli kul faktiskt.
    Kram på er!

• tezzibezzi

discodivan!

Ojj, går det verkligen så fort att få tillbaka allt vatten igen? :-O

• Me_minie

Hänger väll på här jag oxå då :)
    Har si så där 15kg å gå ner.. Började idag med pulver...ska ävem köra pilates...

• september22

Hej alla pulverdrickare!

Funderar också på att ta en kur. Men jag undrar, går det att träna samtidigt? Alltså styrketräning och löpning? Orkar man när man får i sig så lite energi? Hur gör ni?

• Mastermind

4 dagar och 5,6 kg avverkade hittills, och det går relativt smärtfritt. :) Har dock inte kommit in i ketosen än och jag fryser inte som jag brukar göra på ren kur, så det gör mig lite misstänksam. Hur går det för er?

• Mastermind

september22 - Jag gick många promenader förra gången jag gick på ren kur och det gick jättebra. Hade inget gymkort förrän sista månaden jag pulvrade (totalt 5 månader), men det gick bra att köra lätt styrka då (så jag vet inte om kroppen klarar av det direkt, eller om den ska vänja sig vid kcalintaget först). Har aldrig sprungit, är fortfarande för tung för det.

Kan tillägga att jag styrketränade igår, tredje dagen på ren kur, och det var riktigt jobbigt. MEN jag är van vid tyngre vikter nu och jag gick innan frukost, så det kanske påverkade orken.

Tror helt enkelt att det är väldigt individuellt, så du får prova dig fram. Men egentligen behövs ingen extra motion jämte ren kur.

• KnY

Mastermind

5,6 på fyra dagar?! Det är ju massor, jag är på 7,7 kg efter 18 dagar ^^

Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)