Tyvärr är det svårt att göra något åt det, men ack så lätt att konstatera att smala människor ofta har ett väldigt "osentimentalt" förhållningssätt till mat. De ser det som ett drivmedel. Medans överviktiga blir helt besatta av mat och godis. Jag är det själv. Även fast jag mått såååå himla bra på ren kur, när jag väl fick smak för maten under påskhelgen, så glider man så himla lätt tillbaks till gammalt beteende... den här lilla chokladkakan kan väl inte göra något!? Jag har ju varit så duktig nu i flera veckor. Om jag äter de här gör väl inget?? och så proppar man i sig det ena onyttiga efter det andra och vips så är man tillbaks på ruta 1.
Tror att jag nådde en vändpunkt häromdagen, då jag stod lutad över en tårta vid eftermiddagsfikat och funderade på att ta en liten, liten flis... inte mitt förnuft tog över och konstaterade att nej, för t.o.m. en liten flis är för mycket för min kropp!!! Det kanske är OK om något år. Men inte nu!! Och kanske kan man bara unna sig typ 1 ggr/mån, men inte en gång varje måltid, som jag har sysslat med tidigare i mitt liv.
Kom igen Vegetarian!!! Du kan fixa detta!!!