• klurifax

Nya pulvertråden! :-)

Såg att camebridge-tråden stänger snart, tänkte starta en ny för alla pulverdrickare. Här kan vi peppa varndra och ge tips!

Vi vet att påsar, soppor och pulver inte är en långsiktig lösning, utan ser det som en bra start för att trigga i gång motivationen att lägga om kosten och få ett hälsosamt liv!

Men först och främst vill vi vara "fina" på våra bröllop!!

• Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)
  • Kat77

Ååå va det känns skönt att vikten går nedåt...
    Fuskade igår kväll och åt pannkaka (ingen hel utan bara bitar, som säkert blev 3 hela sammanlagd :), Sen små åt jag en massa "skräp" som jag kom över men det känns bra idag, behövde nog det :)
    3 kg på 3 dar!
    Kommer köra ren kur idag sen börjar jag trappa upp med ett mål imorn så jag är redo på lördag och kan dricka alkohol utan att däcka :)

• Bianca73

Noka Diet tycker jag smakar mycket bättre än Modifast och Nutrilett. Men det är ju olika vad man tycker...Jag varierar mellan vaniljshake, jordgubbshake och choklad. mums! Skippar feta lunchen (1000 kcal) mot en nokashake på 210 kcal och blir lagom mätt och faktisk pigg efter lunch. Jag brukar bli jättetrött efter lunchkrogen...

• MimmiMus

Usch - nu är det jobbigt!

*får inte ge upp nu*

• klurifax

Bianca73
    Var köper man det? Är alltid nyfiken på hur annat smakar... Har än så länge bara klarat av Modifast, nutilett och naturdiet klöks jag av, och Camebridge känns lite dyrt...

• MimmiMus

Snart har jag klarat dag 3 och allt känns fantastiskt!

Fattar inte vad all motivation kommer ifrån men det är bara att tacka om ta emot!

Jag har varit på bio ikväll och det = 0 problem att hålla sig från popcornen och cola lighten. Såg faktiskt den svenska filmen "Nina Frisk" och eftersom jag är allt annat än en kultursnobb så uppskattade jag den men tro mig - den saknade slut. Om ni ser den kommer ni bli lika förvånade som jag!

Nu ska jag gå och shake:a dagens tredje och sista drink!

Kram
    Mimmi

• MimmiMus

Go, morgon!!!

Dag nummer 4 och nu börjar jag få den här pigghetskänslan! Vad som också är helt fantastiskt är att jag igår testade om jag kommit in i ketos och jag fick högsta möjliga utslag vilket innebär att jag är i superketos Så snabbt har jag aldrig kommit in i ketos förrut!!!!

Kat77 - 3 kg på 3 dagar trots lite fusk - det är ju helt fantastiskt! Bra jobbat, tjejen!!!

Och detta gäller dig också Mastermind!

Men jag fattar inte - jag är så avundsjuk på er. Om jag så mycket som smakar någonting så faller jag ur ketosen på en gång och dessutom så sabbas all viktnedgång just den veckan.

Nåväl, på valborg + den 5 maj + den 12 maj så ska jag äta och dricka lite grann i alla fall för då är det party party och klackarna i taket. Fast jag känner mig själv - jag kommer nog pulvra till slut i alla fall! När jag väl kommit in i det så är jag fruktansvärt tuff mot mig själv. Jga kommer resonera som att det är inte sista gången jag firar valborg och mina kompisar fyller faktiskt år nästa år igen.

Nåväl, det tål att funderas på!

Kram - nu ska jag dricka banan/choklad!
    //Mimmi

• discodivan

jag går numer inte på ren kur längre men vikten går ner ändå

• discodivan

så nu e det bara fett som rinner av, vattnet finns ju redan i kroppen

• Kristina07

MimmiMus, högsta utslag hurdå? Hur vet man om man är i ketos? Och blir man pigg då?

• MimmiMus

Discodivan - fy tusan va bra! Då slipper du den här 2 kilochocken som drabbar alla när de går över till kombinerad kur!

Kristina07

Det finns sk "sticks" på apoteket som mäter om man har ketoner i urinen. Tror de heter "KETOSTIX". Man kissar lite på stickan och efter 15 sek så kan man läsa av om man är i ketos och hur mycket. Man läser av det mot en färgskala som sitter på burken som sticksen ligger i. Om utslaget är beige är man inte i ketos - men som stickan blir violett så är man i ketos. Mitt utslag var väldigt mörkt violett igår kväll vilket innebär att jag fick hösta möjliga utslag. Dessa stockor är jättebilliga - typ 100 stickor för 80 spänn eller nått. Och - ja, när man väl kommit in i ketos så känner man sig som en människa igen, man blir piggare än vanligt och känner varken hunger eller den där tröttheten som första dagarna!

Kram
    Mimmi

Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)