• klurifax

Nya pulvertråden! :-)

Såg att camebridge-tråden stänger snart, tänkte starta en ny för alla pulverdrickare. Här kan vi peppa varndra och ge tips!

Vi vet att påsar, soppor och pulver inte är en långsiktig lösning, utan ser det som en bra start för att trigga i gång motivationen att lägga om kosten och få ett hälsosamt liv!

Men först och främst vill vi vara "fina" på våra bröllop!!

• Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)
  • Kat77

Men är det bara vatten man går ner eller? :(
    Måste ju vara fett me eller??

• discodivan

2-3kg är vatten - när jag var inne i fettförbränning gick jag ner 0.4kg per dag, helt ok

• klurifax

Kat77
    Jag använder Modifast, för det är det enda pulvert jag klarar av, så jag tar hellre att jag får i mig 800 kcal/dag på 4 påsar, än att jag klöks på 500 kcal/dag...

• MimmiMus

Hej, på er!

Inne på andra dagen och det känns fortfarande bra. Det bästa är att jag faktiskt kan fokusera på någonting annat än Cambridge. Ni vet hur det är första dagarna, eller egentligen under hela första veckan innan man vägt sig första gången och inte fått svart på vitt att det hänt någonting - då kan man inte tänka på någonting annat än Cambridge d v s hur många veckor det är kvar innan målet, hur man kan skynda på processen, hur man ska snirkla sig från nästa födelsedagsfest, hur man ska klara helgen utan god mat, fika på stan och ett glas vin på kvällen.

Men idag har jag varit på ett seminarium och hela förmiddagen försvann illa kvick. Det dummar var bara att jag inte han ta en drink imorse så när jag nu kom till kontoret så var jag vrålhungrig. Nu sitter jag och sörplar dagens första drink.

Igårkväll så provade jag tomatsoppan för första gången. När jag mixade ner pulvret i det heta vattnet så blev det massa skum som smakade väldigt illa. Tog då bort allt skum med en sked och kryddade med lite timjan, rosmaring och citronpeppar och efter ett tag så kändes den faktiskt helt okej! Så jag kommer nog köpa några påsar till av den. Har heller aldrig provat grönsakssoppan eller svampsoppan vilket jag ska göra nu. Jag gillar inte svamp med eftersom kycklingsoppan smakar allt annat än kyckling så kanske inte svampsoppan smakar så mycket svamp så det kan juh vara värt att prova om den är god. När jag gått på kur tidigare så har jag enbart kört på chokladdrinkarna men jag inser att jag kanske måste variera mig den här gången. Det kändes som en riktig middag igår när jag åt varm soppa i en skål.

Nu blev det väldigt långt igen!

I eftermiddag kan jag förutspå att jag kommer få det jobbigt! Jag kommer in då och ber snällt om peppning!

Kram
    Mimmi

• MimmiMus

Fy vad det var tomt här

Det positiva är att allt går som på räls!

Snart har jag klarat 2 dagar utan större problem och så här långt har jag faktiskt inte kommit i något av mina 3-4 tidigare försök de senaste 2 månaderna.

Det här bådar verkligen gott!!!!

Kram
    Mimmi

• Mastermind

*fyller ut tomheten lite*

Jag är inne på 8e dagen nu, fast jag fuskade rejält i helgen.. :/ Men det blev ändå minus 3 kg imorse (efter första veckan), så jag är ändå glad. Och fortsätter för fullt med ren kur nu, har varken känt hunger eller sötsug hittills idag, så det är jättepositivt. Men jag "fuskar" genom att spela WoW, för då går tiden jättesnabbt och man hinner inte tänka på nåt annat. :D Hey, whatever floats your boat, likom.. ;)

• MimmiMus

Hello!!!

Precis kommit hem från ett aldrig så intressant möte i bostadsrättsföreningen *hoppas ni uppskattar sarkasm*

Kände hunger för en timme sedan då vi endast hade bockat av första tre punkterna på agendan. Nästan panikartad hunger faktiskt!

Men nu har det lagt sig så jag tänkte också gå och lägga mig!

Fatta detta - imorgon är jag på dag 3 och det känns så enkelt just nu!

Ville också bara säga att ni alla är så jäkla duktiga - HELT FANTASTISKA FAKTISKT! Tack, för allt ert stöd. Snart om någon dag när det värsta är över så kommer jag bli mindre självupptagen och då ska jag peppa tillbaka massor.

Hörs imorgon, girls!

Kram
    Mimmi

• AniraC

Hejja Mimmimus, du klarar det!!!!!

• MimmiMus

Goooooo mooooooorgon!!!!!!!!!

En trist, kall och regnig morgon. Vaknade upp med en förfärlig huvudvärk men efter en lång dusch och morgonnyheter så försvann den fort som tusan.

Jag är nu inne på min tredje dag och allt känns fantastiskt bra.

Är i o f s ganska så trött men det bör också försvinna vilken dag som helst såvida jag fortsätter lägga mig i tid på kvällen!

Det som dock är lite oroväckande är att jag har en sån där dag då jag verkligen inte är missnöjd med mig själv och min kropp. Det brukar oftast hjälpa med ett litet mått av otrivsel!

Men jag ska inte ge upp - jag är veteran, jag kan detta på mina 5 fingarar och jag är jävligt envis och jag har karaktär!!!

Vet ni jag tror detta är lite granna terapi för mig. Jag måste skriva av mig och när jag väl sitter och skriver så börjar jag fundera och fundera.

Det ligger nog någonting i att skrivandet har en teurapeutisk(hur fan stavas det?)effekt.

Nå, väl! Snart har jag läst ut min Stieg Larsson roman (det är såååå spännande) och då ska jag köpa den där boken som någon tipsade om. Handlade om att gå ner och hålla vikten genom att tänka och resonera rätt med sig själv. KBT-grej. Jag skulle nog behöva läsa den för höst och vinter så tappar jag all karaktär. Vår och sommar här jag en jäkla diciplin om man jämför. Och någonting måste även jag göra åt mitt beteende för jag kan inte hålla på och jojo-banta. Fan va ärlig jag var nu! Det är nämligen precis det jag gör, även om det inte är så mycket.

Nä, nu orkar jag inte vara nå mer insiktsfull!

Kram
    Mimmi

Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)