Hej, på er!
Inne på andra dagen och det känns fortfarande bra. Det bästa är att jag faktiskt kan fokusera på någonting annat än Cambridge. Ni vet hur det är första dagarna, eller egentligen under hela första veckan innan man vägt sig första gången och inte fått svart på vitt att det hänt någonting - då kan man inte tänka på någonting annat än Cambridge d v s hur många veckor det är kvar innan målet, hur man kan skynda på processen, hur man ska snirkla sig från nästa födelsedagsfest, hur man ska klara helgen utan god mat, fika på stan och ett glas vin på kvällen.
Men idag har jag varit på ett seminarium och hela förmiddagen försvann illa kvick. Det dummar var bara att jag inte han ta en drink imorse så när jag nu kom till kontoret så var jag vrålhungrig. Nu sitter jag och sörplar dagens första drink.
Igårkväll så provade jag tomatsoppan för första gången. När jag mixade ner pulvret i det heta vattnet så blev det massa skum som smakade väldigt illa. Tog då bort allt skum med en sked och kryddade med lite timjan, rosmaring och citronpeppar och efter ett tag så kändes den faktiskt helt okej! Så jag kommer nog köpa några påsar till av den. Har heller aldrig provat grönsakssoppan eller svampsoppan vilket jag ska göra nu. Jag gillar inte svamp med eftersom kycklingsoppan smakar allt annat än kyckling så kanske inte svampsoppan smakar så mycket svamp så det kan juh vara värt att prova om den är god. När jag gått på kur tidigare så har jag enbart kört på chokladdrinkarna men jag inser att jag kanske måste variera mig den här gången. Det kändes som en riktig middag igår när jag åt varm soppa i en skål.
Nu blev det väldigt långt igen!
I eftermiddag kan jag förutspå att jag kommer få det jobbigt! Jag kommer in då och ber snällt om peppning!
Kram
Mimmi