• klurifax

Nya pulvertråden! :-)

Såg att camebridge-tråden stänger snart, tänkte starta en ny för alla pulverdrickare. Här kan vi peppa varndra och ge tips!

Vi vet att påsar, soppor och pulver inte är en långsiktig lösning, utan ser det som en bra start för att trigga i gång motivationen att lägga om kosten och få ett hälsosamt liv!

Men först och främst vill vi vara "fina" på våra bröllop!!

• Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)
  • discodivan

jo jag har redan haft den chocken nu några ggr

har pratat med en kompis som visade sig vara ck-konsulent och hon tyckte att det går minst lika bra att gå på kombinerad så jag kör nog på det - lättare att hålla på och att inte falla för frestelsen och sen se besvikelsen över vattnet

• MimmiMus

Hej!

Snacka om att sättas på ett eldprov!

Är just nu hemma hos mammsen och pappsen. Pappa fyller år idag - det ska grillas! Jag som har längtat såååå mycket efter grillsäsongen!

Jag SKA SKA SKA klara detta!

Fatta vad jag kommer vara stolt över mig själv ikväll när jag kommer hem om jag klara detta!

//Mimmi

• Me_minie

Igår började jag med Natrullet kur! Dok blev den inte bra,då jag mådde pyton när jag inte fick äta.. så då blev de lite kykling ;( Men idag har jag lykats att hålla mig :)

• Morticia Adams

När ni avslutat kuren, hur behåller ni er nya vikt?
    Fortsätter ni med drinkar fast inte lika många per dag?????
    Går ni upp lite grann igen??
    Sorry om jag ställer samma frågor som andra redan gjort, men det är alldeles för många sidor att läsa genom, så jag fuskar och frågar direkt!
    Thanx!

• AniraC

Morticia Adams!

När man nåt till det man vill väga så skall man följa ett upptrappningsprogram som innebär i stora drag att man lägger först till lite proteiner efter tag grönsaker och sen kolhydrater, vartefter man skär ner på cambridgedrinkar. Sen förespråkas tallriksmodellen dvs halva tallriken frukt och grönt sen lika på resten.
    Det är alltså inte meningen att man skall äta pulver hela livet, utan man skall hålla vikten ändå. Jag höll min vikt som jag gick ner förra våren med tallriksmodellen, men jag unnade mig ibland onyttigheter. Det var först när jag fuskade och åt onyttigt för ofta som jag gick upp några kilon. Så det funkar, men det är upp till en själv.

Hälsningar Anira

• Morticia Adams

Anira!
    Tack för ett bra svar!
    Jag tror minsann att jag skall testa detta!

Är CK bättre än tex Nutrilett och andra billigare alternativ?

• Morticia Adams

ÅH!
    Ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Ketos, Cambridge, Nutrilett mm mm mm
    Fungerar alla på samma sätt????

• MimmiMus

Morticia Adams

Don't be confused!

Egentligen handlar det mest om tycke och smak. Jag tycker Nutrilett smakar fantastiskt illa. Cambridge tycker jag däremot är jättegoda shakar! Jag tror att för att lyckas så måste man tycka om smaken.

Både Nutrilett och Cambridge (CB) är s k VLCD produkter - very low calorie diet.

Om jag inte minns fel så ska man på ren kur med Nutrilett äta/dricka 5 påsar om dagen. Ren kur men Cambridge innebär 3 påsar om dagen. Det totala kaloriintaget oavsett CB eller Nutrilett är ca 500 kcal/dag.

"Ketos" är ett slags tillstånd som man hamnar i när det inte längre finns några kolhydrater kvar att förbränna i kroppen. Det är då man börjar förbränna fettdepåerna. Efter ca 3-5 dagar på ren kur så kommer man in i ketos och då känner man sig glad och piggare än på länge! Man känner som sagt när man kommer in i ketos men man kan även mäta det med Ketostix som finns att köpa billigt på Apoteket. Det är ett urinprov som på 15 sek kan visa om du har sk "ketoner" i urinen. Har du "ketoner" i urinen så är du i "ketos".

Hoppas du blev lite klokare!

För övrigt så är jag mäkta stolt! Jag är inne på 5 dagen! Wooohooooo!!!!

Kram
    Mimmi

• Morticia Adams

Mimmi!

TACK för svaret!
    Så duktig du är!
    Grattis!

Så nu när det är dåligt med pengar så kan jag köpa Nutrilett och kanske gå över till CK efter lön???

Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)