• klurifax

Nya pulvertråden! :-)

Såg att camebridge-tråden stänger snart, tänkte starta en ny för alla pulverdrickare. Här kan vi peppa varndra och ge tips!

Vi vet att påsar, soppor och pulver inte är en långsiktig lösning, utan ser det som en bra start för att trigga i gång motivationen att lägga om kosten och få ett hälsosamt liv!

Men först och främst vill vi vara "fina" på våra bröllop!!

• Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)
  • Kat77

Pulvret jag köpte heter Body Trim och funkar kanon tycker jag, rensar verkligen ur kroppen om du förstår :)
    Ett paket innehåller 15 påsar och finns i choklad och jordgubb. Tycker personligen att det är mkt bättre än nutrilett och man blir faktisk mätt. Jag köpte detpå ÖB i Östersund men det finns säkert på andra ställen.

• MimmiMus

Hej, tjejer!

F-n det gick så bra för mig ju! Hade ju nästan klarat dag 2 och började så smått inse att jag skulle klara de första värsta dagarna. Så på eftermiddagen ringde vår mäklare och meddelade att högsta budet på vår lägenhet var lagt och att det skulle skrivas kontrakt på kvällen. Efterso vi gjorde en vinst på 1,3 miljoner så var det oundvikligt att fira med champagne och god mat. Uppriktigt sagt, det är helt fantastiskt det som änt men jag hade trots det nog varit lite gladare just nu om jag hade valt att fira med pulver. Hur som helst så är det helt nya tag igen.

Nu är jag inne på tredje eller fjärde försöket på lite mer än 2 månader OCH OM JAG INTE KLARAR DET NU SÅ KOMMER JAG ALDRIG ATT KUNNA KLARA DET IGEN!!!!

Men vet ni en sak, jag tänker inte svika mig själv vid detta sista försök till ren kur. Nu är måttet rågat.

Var enda j-kla gång som det blit motigt så ska jag gå in här och skriva av mig samt påminna mig själv om hur besviken jag kommer bli om jag inte lyckas.

Alltså jag fattar faktiskt inte var all min karaktör ha tagit vägen??? Dock vet jag att den finns där och det kanske är därför som denna första dag faktiskt inte har varit så jobbig.

Jag mår hur bra som helst och ska snart gå och shaka dagens tredje och sista drink.

Sen ska jag lägga mig i soffan och läsa Stieg Larsson's andra bok i Millenium-serien, gå och lägga mig i tid, stiga upp till gymmet och vips så kommer morgondagen och dag 2 också vara förbi och jag är ytterliggare 1 steg närmre mitt mål.

Jag tror jag måste ändra lite taktik också. Eftersom ren kur aldrig någonsin varit så svårt som det är just nu så måste ska jag sätta upp ett mål.

Innan jag lägger av med detta så ska jag vara nere på 60 kg vilket är den vikt som jag trivs allra allra bäst med.

Nä nu får det vara nog! Och jag behöver allt ert stöd!

Kram
    Mimmi

• klurifax

MimmiMus
    Grattis till den fina vinsten på lägenheten! Nu "spottar" du i nävarna och tar nya tag med pulvret!! Jag vet hur det känns, jag har börjat om 3 gånger på 1,5 månader... för trösta mig med att jag inte gått upp det jag gått ner. Men nu gäller det! Ska på en väninnas bröllop om ca en månad och vill vara igång då så jag klarar avbrott en dag!

• Kat77

Vilket pulver använder ni andra? Dricker ni bara 3 shaker om dan?? Skulle jag nog aldrig klarat!
    Jag dricker 5 om dan och har nu gått ner 2,7 kg sen i söndags morse , helt sinnesjukt! Första dan åt jag vanlig lunch och 3 shaker... Det är väl iof bara vatten men det känns bra :)

• discodivan

ja vattnet e det skönaste att gå ner tycker jag, så fort man ätit lite o vattnet kommer tillbaka så känner man sig lika plufsig som innan trots att man faktiskt förlorat flera kg fett

• Kat77

Aha, så om jag börjar äta senare i veckan innan bröllopet på lördag kommer jag känna mig plufsig? :(

• discodivan

det finns ju en risk, de 2-3kg kommer ju tillbaka o bara vatten o vatten gör ju att man känner sig svullen

så väntar du med att äta tills din bröllopsdag e det ju ingen fara

• AniraC

Halloj!
    Nu var det några veckor sen jag skrev här, så efter en semestervecka+påsk därefter så startade jag på påskdagen med ren kur cambridge och hör och häpna denna gång kom jag igång och HAR INTE FUSKAT (stordåd av mig). Har bar druckit vatten förutom cb. Efter en vecka vägde jag mig i söndags
    = -5,4. Hurra! Nu orkar jag fortsätta. Jag känner absolut ingen hunger längre, däremot är jag sugen ibland.
    Det konstiga är kanske att vågen både under måndag och idag visat +0,4/+0,2. Hur kommer det sig? Börjar kroppen protestera?

Så Mimmimus: Jag klarade till sist att komma igång, då gör du det med!!!

Oj vad långt det blev.

Hejfrånmig/Anira

• discodivan

Anira du kanske ska ha mens? då fylls vattendipåerna på igen

• AniraC

Ja, den kom igång nu idagarna så det är väl det då. Då får man väl hoppas på ett stooort skutt nedåt när den är över.

Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)