• klurifax

Nya pulvertråden! :-)

Såg att camebridge-tråden stänger snart, tänkte starta en ny för alla pulverdrickare. Här kan vi peppa varndra och ge tips!

Vi vet att påsar, soppor och pulver inte är en långsiktig lösning, utan ser det som en bra start för att trigga i gång motivationen att lägga om kosten och få ett hälsosamt liv!

Men först och främst vill vi vara "fina" på våra bröllop!!

• Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)
  • MimmiMus

Nu är det kämpigt! Måste hålla ut! Jag vet juh så väl att det bara handlar om att komma igenom de första 3-4 dagarna innan det flyter på.

Kämpa, kämpa, kämpa....

• tezzibezzi

MimmiMus!

Du klarar det. Gör det för vår skull!!

• vegetarian

Hoho!!!

Efter påskveckans svull har jag gått upp 3 kg ....*skäms*

Men jag har ju dock vräkt i mig lass av både det nea och det andra - det mesta INTE mat (shit alltså! - mina gamla "vanor" sitter helt klart i *snyft* ajg är och förblir en matmissbrukare då lusten slår till, jag hittar inte stoppknappen!)

Men som min konsulent sa så är det ingen katastrof, ligger nu på 75 mot 72 för en vecka sen och då hade jag också ätit under den veckan men inte lika besinningslöst.

Var söker man hjälp tjejer??

Detta är ett problem som sitter i hjärnan
    Psykolog? tar de sig an sånt även om man inte är SJUKLIGT överviktig????

För mig verkar det bara finnas;
    pulver (fuskade inte en ENDA gång på2,5 mån)eller vräka i mig.....

Dela Gärna med er om tips.

• vegetarian

Mimmi: vad bra du är - får smitta ner mig med ditt kämpa Nu j*vlar ska jag tillbaka till ljuv ketos

Lotta: DU klarar det ! Här är en till som ska ha bort ung lika mycket!! (7kg)

Kram till alla andra också - hinner inte skriva mer just nu
    återkommer med mer kommentarer senare!

• MimmiMus

Alltså jag blir så avskyvärt trött på mig själv - skrev ett långt inlägg á la Mimmi och gick tillbaka trådstarten för att kolla en grej och då försvann ju allt naturligtvis! Nä, min hjärna funkar inte!

Usch orkar inte skriva om allt och dessutom har ´jag hunnit dricka upp min shake by now men konsensus var:

"TACK ALLA UNDERBARA, TJEJER!!!!"

Snart är det värsta över!

Kram kram kram

• KnY

Hurra för mig! 0,4 kg till idag, känns bra att det börjar röra på sig igen ^^

Jag har i snitt gått ner 0,4 kg varje dag de senate 16 dagarna :) Jätte häftigt ^^

knysnyaliv.blogg.se

• KnY

Vegeterian

Nu kommer jag att låta jätte rolig men det är bara för att jag läser psykologi ^^

Det du behöver göra, om jag skulle "ställa en diagnos" är att ändra ditt beteende mönster. Det kan du göra genom Kognitiv Beteende Terapi, KBT. MEN! det finns inte så många kognitiv beteende terapeuter i Sverige så det är svårt att få en remiss till en. Men uppsök först din husläkare och försök få en remiss till en dietist, där kanske du kan få remiss till en KBT:are eller i alla fall en psykolog.

Annars kan du vänta 2½ år så kan du få komma till mig när jag är i alla fall Kognitiv Beteende Terapi assistent haha ^^

• discodivan

jag tog en tugga av sonens smörgås igår - tjoff så kom allt vatten tillbax
    skäms på mig

• discodivan

vegetarian

har samma beteende som du

i botten hos mig ligger depression, så jag har lätt till ångest o då får maten vara tröst- och när man ätit får man mer ångest o äter då mer osv

• Mastermind

vegetarian - Jag är likadan, gick 5 mån på ren kur förra året utan att fuska alls. För att "fira" 5-månadersdagen och första dan i skolan så åt jag middag med min sambo. Lite och nyttigt. Sen kunde jag inte hålla mig borta, det blev mer och mer och till slut hade jag gått upp drygt hälften av det jag gått ner.. Jag har fått erbjudande av min svärmor att testa kognitiv beteendeterapi och funderar på att köra det parallellt med kuren nu (är bara inne på tredje dan, men 4,8 kg minus hittills :D). Så mitt råd är detsamma som KnYs; testa KBT. Kolla runt på internet om du hittar nåt i närheten av dig.

75 kg vegetarian är ju ändå mycket, mycket mindre vegetarian än för några månader sen. :D

Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)