tezzibezzi>> Det är bra att du har ditt egna liv och går ut och så!
Han har ju inte stängt av känslorna för dig
som en strömbrytare så det är bara bra att han blir nyfiken när du ska ut.
Jag tror det kan vara bra om du i förbigående säger t.ex. vad skönt det känns att börja känna mig som mig själv nu när tabletterna börjat funka. För att visa att det inte är uppbrottet som gör att du mår bättre utan medicineringen.
Ja, kan hända så bottnar det hela i rädsla för framtiden och att binda sig.
Min sambo har inte heller alltid vetat vad han ska göra när jag mått dåligt men han brukar hålla om mig och så. Man känner, i sin förtvivlan, synd om honom när man ser att han inte vet hur han ska hantera det hela.
Hur tragiskt det än är med att det tagit slut och att du måste flytta så kan jag tänka mig att det på något sätt även kommer att kännas skönt för dig att ha något eget.
Samtidigt som all saknad naturligtvis.
Jag hoppas också, för din skull, att han kommer att växa upp och inse vilket misstag han gjort. Har ni tur så hittar ni tillbaka till varandra som bättre människor båda två för att få en bättre relation än den ni har nu.
Han har nog kännt sig rätt hjälplös när du mått dåligt. Inte kunna göra något för att göra det bättre eftersom det inte finns något som kan göra det bättre just då.
Det här kan nog visa sig vara ett bra tillfälle för dig att ta itu med digsjälv.
Göra dig själv starkare.
Vem vet, du kanske ser tillbaka på det här om några år och tänker vilken tur det var att han gjorde slut så att du hamnade där du hamnade i ditt liv.
Bjud på dig själv nu när du känner dig bättre och visa honom dig.
Jag hoppas din förtvivlan mildras snabbt även om det kommer att sitta i länge.
Han har nog svårt att se skillnad på dig och deppresionen och det är tragiskt!
Jag hoppas han inser hur korkad han har varit som släpper dig.