• kentfantast

Språkpolisen anhåller!

Nån som minns den här tråden?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m1789293.html

Alla språkpoliser, samlen er och gnäll på syftningsfel, stavfel och vädra besserwissern i er.

(jag kommer puffa den här tråden till förbannelse )

• Svar på tråden Språkpolisen anhåller!
  • rocketqueen

Lilla Li
    Ja, jag tänkte väl det...

• Gemma

Fickla låter mysigt. Ska nog fickla lite med min man under täcket ikväll tror jag.

• rocketqueen

Jag undrar vad det är för mening med att klaga på stavfel där man ändå förstår vad som menas, saker som huruvida man ska använda "bättre än jag" eller "bättre än mig" och sådant... Vad är det man vill komma fram till? Och vad tror man kommer ändras av att man sitter och klagar på det? Varför?

• kentfantast

För att det är skönt att störa sig och gnälla ihop med andra stör sig och gnäller. Det är därför det är bessewissrar till språkpoliser i den här tråden. Läs den gamla tråden som det är länkat till, den är skön. Ingen idé att försöka döda den om man inte gillar innehållet.

• Lilla Li

kentfantast: Yes! :D Jag tänker fortsätta vara självisk och jobbig och klaga.

• kentfantast

Ja med *räcker ut tungan*

• rocketqueen

Jaha... Själv är jag inte mycket för att gnälla, mer för konstruktiva saker. Men each to his own...och om ni inte har märkt det så är det inte bara språkpoliser i den här tråden.

Vad tänker ni när språkpoliserna själva skriver och stavar fel?

En del verkar ju tro att det finns något absolut rätt respektive fel när det gäller vissa saker i språket, bisarrt!

• Dallas

Här är en språkpolis till. Jag gillar inte heller särskrivningar!!! I köp-och-säljannonser ser man ofta t ex: En jätte fin ljus blå cykel. Klassikerna: skum banan, skum tomte....

• Lilla Li

En kul grej: En kille gick i min klass på högskolan. Vid något tillfälle jobbade vi i samma grupp och jag var sekreterare. När han sedan läste igenom mina anteckningar så fastnade han vid något sammansatt ord jag skrivit. Kommer inte ihåg vad, men säg att jag hade skrivit fredagsrapport. "Du kan ju inte bara hitta på ord!" sa han då. Han ansåg sig själv nog vara språkpolis och duktig på språk, men förstod inte alls att man ibland måste sätta ihop två ord på det sättet. Skitknepigt...

• InaHjärtarAdam

en rolig grej var på jobbet när jag såg i rapporterna att dom hade skrivit " vi gick igenom kassa rutiner med den ny anställda" :D

Svar på tråden Språkpolisen anhåller!