• Mrs Lavoillotte

oskulder...?

jag undrade hur många oskulder det finns här ?
    och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
    eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
    hur gamla är ni?

• Svar på tråden oskulder...?
  • Moa Malviker

Jag tycker definitivt man kan ifrågasätta även irl, men självklart ska det ske på juste sätt. Och självklart ska man inte behöva diskutera sitt sexliv med någon man inte vill göra detta med.

• rocketqueen

Isåfall tycker jag att man ska fråga om, inte ifrågasätta.

• be happy

Vem har med det att göra? Vill man prata om det så tar man själv upp ämnet! Tycker inte man behöver fråga alls faktiskt!

Kanske om man är nära vänner att man kan fråga. Men i så fall som rocketqueen skriver: fråga om, inte ifrågasätta. :)

• Moa Malviker

För mig är ifrågasätta detsamma som att fråga om, och jag kan garantera att jag inte går fram till en främmande kvinna på stan och frågar om hon är oskuld och i så fall varför... haha.. skulle nog bli ganska chockartat

• Snart_FruL

Det är många inom kyrkan som ifrågasätter mycket också. Vet att när jag var med i en församling på en mindre ort så var många av ungdomarna jätteupprörda för att en kille och tjej, som inte var gifta, stuckit ut i skogen och campat. De hade bara ETT tält med sig.

För alla de ungdomarna var det självklart att vänta med sex tills de gift sig. Kanske en av orsakerna till varför majoriteten av dem var gifta innan de fyllt 20 år.

För mig är det upp till var och en, men det är klart att det finns saker jag undrar. För mig personligen så ser jag det som att man tar en stor risk, men det gör ju folk på många andra plan i livet så varför inte på detta planet också. Som med alla andra risker och chansningar man tar så behöver det ju inte sluta illa.

• njoy

Ja "risken" med att inte vilja/kunna ha sex innan äktenskapet pga. tro osv. är ju att man istället väljer att gifta sig för fort, när man kanske fortfarande är mycket ung och inte känner sin partner tillräckligt..Tänk att sex kan ställa till det så mycket

• Lilla Li

njoy: Ja och det är lite därför jag motsätter mig det hela. Sex ska inte få styra ens liv - vilket jag tycker att det faktiskt gör i sådana fall då man gifter sig för tidigt av den anledningen. Förhoppningsvis gifter man sig väl av andra anledningar också, men jag tvivlar på att vissa hade gift sig så tidigt om det inte vore för att de ville vänta med sex till äktenskapet...

• Mrs Lavoillotte

ojdå! nu blev det fart i den tråden!
    vad bra
    igen tack för alla era svar!

• rocketqueen

Mrs Lavoillotte
    Du har inte lust att bemöta de argument som riktats mot dig också? :D

• Mrs Lavoillotte

vilka har jag glömt?

Svar på tråden oskulder...?