oskulder...?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
jag trode att jag hadfe svarat till allt som var riktat till mig
om det är det där med att gifta sig ung du siftar på så har det faktiskt iget med sex att göra!
skulle aldrig gifta mig bara för att "få" ha sex eller nåt liknande "dåligt" skäll
Gör ett sammandrag;
Var har du statistiken på, eller hur vet du att, att de flesta brukar välja den första partnern man har sex med väldigt noga?
Man sparar sig ju ändå inte till efter bröllopet om man har sex men inte penetreringssex, så varför hyckla menar jag... Varför går nästan all typ av sex bra om man bara utelämnar en väldigt liten del? Jag undrar var förnuftet finns i det resonemanget. Och hur blir det om parterna har helt olika sexuella preferenser, det kan ju bli en väldigt stor stötesten. Den ena kanske inte är intresserad av sex och att utveckla sexlivet alls, medan den andra verkligen vill ha sex jämt och gillar 24/7 BDSM... Hur löser ni det då? Var har du fått "man älskar någon så blir sexet bra!" ifrån? Så är det ju uppenbarligen inte alls, då skulle ju inte så många som det faktiskt är ha problem.
/.../
Hur ser du på människor som aldrig kan ha penetrerande sex? Är de för alltid oskulder?
Tala utifrån dina egna erfarenheter istället och försök inte applicera dina åsikter på andra, så vore det enklare och inte lika oförskämt.
Moa Malviker skriver:
Allvarligt, har du endast läst om sex i Harlekinböckerna?! Visst att bli ett är ju jätte fint men att det bara skulle kunna ske genom penetration är ju allt annat än sant. Förstår du att du säger att de som genom tex sjukdom inte kan ha "vanligt sex" inte kan bli ett med sin partner?!
Tycker du ska sluta gömma dig bakom "man" och istället skriva (vilket även tidigare personer har påpekat) utifrån dig själv.
Min m2b är den första för mig men jag är inte oskuld.Känns dock ganska skönt att bara ha "provat" en och att allt funkade klockrent direkt! Han har haft 3 före mig vet jag, men det tycker inte jag är för mycket även om jag såklart hade önskat att det bara var jag. Han är 40 och jag är 21.
rocketqueen
att du hoppar på mig så mycket är vekligen oförskämt om man ska prata om vad som är oförskämt
eftersom du verkar tycka att mina åsikter är fåniga eller vad du nu tycker så ska jag säga vad jag tycker om olika saker jag har läst här
att ha sex med Många partner är i min åsikt inget man behöver vara stolt över
visst kan sex vara svårt om man inte har"tränning" men av min erfarenhet har det inte varit något problem
och det ända jag kan komma på är att vi är kära och att det är därför att sexet är bra
självklart vet jaG att sexet är jätte bra även om jag har iget att jämföra med för att det är något som känns
som jag skrev det innan är det för mig och mina vänner som jag har pratat med
själva penetrationen som jag ville vänta med eftersom det är "då man blir en" med sin partner
det är inte hyckleri att ha myspys och tex oral sex med sin m2b om det är bestämt att man ska gifta sig för då vill man , jag i alla fall se hur det funkar
att det ska vara så svårt att säga här att jag ville inte ha penetration sex med en gång med vem som helst tycker är märkligt
ni verkar antyda att det är dumt och naiv att inte ha sex men någon annan än sin m2b
då säger jag att det är dumt att ha sex med många partners och att jag är säker på att många ångrar att dem haft sex med någon annan än sin man
det tror jag är hyckleri att säga radikalt motsatsen
statistik har jag inte sett men det jag tycker är att man får i alla fall hoppas att dem flesta väljer noga den första partnern annars lär dem ångra det...
Mrs Lavoillotte
Vad menar du med "hoppar på"?
Jag har läst vad du har skrivit tidigare, så om du istället ville utveckla varför du tycker som du gör (vilket jag tycker är det intressanta) skulle det vara trevligt. Varför går all annan sex bra men inte penetrationssex? Då väntar man ju inte med sex, utan med penetration och inget mer. Varför skulle det vara dumt att ha sex med fler än en person?
Om du inte har statistik eller annat som bevisar det du påstår angående vad andra tycker, så tycker jag att du gott kan undvika att tala för resten av befolkningen.
"visst kan sex vara svårt om man inte har"tränning" men av min erfarenhet har det inte varit något problem"
Du har väl ändå inte så mycket erfarenhet att du kan tala för resten av befolkningen? Hur tycker du att man ska lösa problemet med helt olika sexpreferenser?
oj vilken het diskussion ni för här inne tjejer... jag kan inte låta bli och lägga mig i...hoppas det är okej!
Jag hade själv bestämt mig för att inte ha sex innan jag gifte mej, och då menar jag inget sex alls, pussas- visst, kyssas-okej. men där gick liksom gränsen! Kan lägga till att jag var om man får uttrycka sig så här, väldigt religiös på den tiden. Sen träffade jag mannen i mitt liv, trodde jag! Allt var underbart och han var okej med detta och försående, så en dag så kände jag att nej varför ska jag vänta när det är den här mannen jag ska leva med resten av livet?? Så jag hade sex med honom - vilket misstag!! Men ursäkta språket - gud vad underbart!!! Den här killen var en idiot och jag lämnade honom ett tag senare!
Nu i efterhand kan jag ha olika åsikter om detta, vissa dagar önskar jag att jag väntat samtidigt som jag känner att mitt nuvarande förhållande är betydligt lättare då det slapp vara min första gång med min m2b. Dock är han "bara" min andra och ibland önskar jag att jag haft fler innan honom.. för att kunna variera sig lite mer och kanske få lite in the action tips liksom!
men det kan man se olika på... vad jag egentligen vill få fram med det här inlägget är hur jag tycker och hur jag tror att rocketqueen menar är:
Hur kan du säga att allt förutom penetrering inte är sex? Vad räknar du allt anant som?
Om jag år säga vad jag tycker igen då så kan man inte ägna sig åt mer än att typ pussas o kramas kanske om man inte ska ha sex, annars är det väl sex...elelr är jag helt ute och reser??
Jag funderar mest på hur du får ihop det, inga påhopp!! Bara en undran??
Det här med att allt förutom penetrering inte skulle vara sex (ingen har sagt det än, jag bara leker med tanken att någon tycker så) - det har ju lett till att ungdomar i bl.a. USA tycker det är ok att ha oskyddat oralsex med vem som helst. Det är ju inte sex. Ungdomar får en väldigt skev bild av det hela om man påstår att det bara är penetrering som är sex...
Dessutom kan jag tycka att oralsex som utförs på en man ju faktiskt handlar om penetrering - fast i en annan öppning.
bra sagt lilla li jag håller helt med!
Jag måste bara komma med en intressant fråga: var går gränsen för vad som är sex??? Personligen anser jag att oralsex är sex trots att man inte går "hela vägen". Att smeka varandra till orgasm är väl verkligen att ha sex. Eller? Tycker det verkar lite konstigt att verka "fin" och vänta (ursäkta det ironiska uttrycket) och vara oskuld genom att aldrig ha blivit penetrerad, men man har allt annat förutom just det...Varför inte gå hela vägen då? Vad är skillnaden? Bara nyfiken.. Var tycker ni gränsen går? Och vad är sex för er?