oskulder...?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
Hejsan!
Jag är idag 21 och har bara haft sex med min blivande man! Han fyller 23 idag!
När vi blev tillsammans väntade vi i nio veckor innan vi gjorde det. Det var underbart Vi var båda oskuld.
Några månader senare blev jag, som man brukar kalla det, frälst. Jag hade en tro innan, men kallade mig inte kristen. Efter detta började jag fundera över mitt val att ha sex innan äktenskapet. Men det var ju för sent att ångra sig Men det kändes ändå bra eftersom vi kände att det kommer att vara vi för alltid. Vi förlovade oss på dagen ett år efter att vi hade sex för första gången!
Vi ville då gifta oss, men kände oss för unga så vi förlovade oss så länge
Idag planerar vi bröllop i december och det känns hur bra som helst för oss båda att vi endast varit med varandra! Jag kände ett tag, och lite nu också, att jag gärna väntat med sex tills bröllopsnatten (eller dagen eller natten efter, inte många orkar ha sex efter bröllopet har jag hört!) men det är inget att göra åt nu, och jag är ingen som tycker på något sätt att det är normen eller det enda rätta. Alla gör som dom vill, alla behöver ju inte tycka och tro som mig Min sambo tycker inte att det är något att leva efter, även om han också är troende. Och eftersom vi varit tillsammans i 5 år hade det varit lite jobbigt! Vi har också bott ilag i fyra år snart
För oss känns det, kanske inte som en "gåva" men som något heligt som vi bara delar med varnadra, och något som vi bara delat med varandra. Jag tycker att det känns hemskt att vissa här förfasas så för att någon tycker att deras oskuld är en gåva till deras partner, att det skulle vara kvinnoförnedrande. Visst, jag tycker att de gamla sederna med att kvinnas oskuld är en gåva, att fadern lämar över henne som en ägodel mm men vem har sagt att det är grunden till dessa människors resonemang och att de ser på saken på detta kvinnoföredrande sätt? Är inte dera mäns oskuld en gåva till dom då? Det känns som ett mycket genusbestämmande sätt att se på saken som att endast en kvinnas oskuld kan vara en gåva, och inte mannens!
BTW var det någon som tog upp vigselceremonin i Bibeln, jag har i alla fall lärt mig (har dock ingen säker källa på detta i huvudet och det är bara något jag snappat upp från mina studier utan att ha arbetat närmare med ämnet!) att i gammal Biblisk tradition var sexet med en annan människa (då måste det vara av det motsatta könet så klart) att ingå ett äktenskap. Vigsel kommer senare, dock vet jag ej när. Jesus sa ju en gång till en kvinna som haft sex med många att hon skulle gå tillbaka till den förste, för han var hennes make. Där kan man ju fundera vidare om man vill i fall sex var ett sätt att ingå äktenskap med någon endast gällde där eller hur man ska tolka det ....
Mrs Lavoillotte
Jag skulle gärna vilja veta hur du ser det här med kvinnor som har olika sjukdomar så att de ej kan genomföea vaginala samlag, är de för dig alltid oskulder med gåvan kvar trots att de ägnar sig åt andra sexuella aktiviteter? Och följdfrågan blir då också om dessa kvinnor aldrig kan bli ett med sin pojkvän/sambo/man?
Måste bara fråga dig Mrs Lavoillotte en sak till. Om du skulle upptäcka när du "provar på saker" oralsex mm att din blivande inte är rätt för dig sexuellt. Är det isåfall okej att bryta upp förlovningen för att istället börja "prova saker" med en annan?
jag har faktist igen åsikt om hur det funkar för dem som inte av någon andledning ha fulländad sex
därremot skulle jag aldrig ha gjort slut med min man för att det inte funkade sexuellt skulle särket
kan ju inte säger mer eftersom vi har inga problem
ha försökt allt möjligt för att få det bra till slut som exempel böker med ideer leksaker sexolog .....
ja allt möjligt
för att jag är säker på att när man riktigt älskar någon så kan man få bra sex även om det innebär långa& försök
Nähä, om du så tydligt inte vill eller kan bemöta argumenten så antar jag att diskussionen med dig är slut, Mrs Lavoillotte...
Någon annan som har något givande att säga om det som diskuteras här så vore det intressant att höra!
varför säger du att jag inte vill bemöta argument när jag har svarat på varje punkt???????
att jag inte har någon åsikt om hur såna som har ex viss sjukdomar ska anses vara oskulder eller inte har väl igentligen med åsikten att göra
och tycker att det vore interassant om du kunde säga nåt givande i stället för att bara kritisera
Jaså, jag tycker att du missade en hel del. Det mesta faktiskt.
Vad menar du med "hoppar på"?
Varför går all annan sex bra men inte penetrationssex? Då väntar man ju inte med sex, utan med penetration och inget mer.
Varför skulle det vara dumt att ha sex med fler än en person?
Hur tycker du att man ska lösa problemet med helt olika sexpreferenser? Om den ena inte vill gå till sexolog eller något sådant, och inte har något intresse av att tillfredsställa sin partner?
Jag kritiserar inte, jag försöker diskutera men det är inte så lätt när du inte svarar på det jag frågar, då kan ju aldrig diskussionen komma framåt.
tezziless skriver
"Hur kan du säga att allt förutom penetrering inte är sex? Vad räknar du allt anant som?
Om jag år säga vad jag tycker igen då så kan man inte ägna sig åt mer än att typ pussas o kramas kanske om man inte ska ha sex, annars är det väl sex...elelr är jag helt ute och reser??
Jag funderar mest på hur du får ihop det, inga påhopp!! Bara en undran??"
vilket jag också undrar.
hur ska jag svarar på hur man ska lösa sina problem med sex när jag inte har någon dålig erfarenhet???
eftersom jag bara har haft sex med min man??
har sakt vad jag tycker men kan ju inte ge svar eftersom jag inte har varit i en situation av att ha problematiskt sex med andra partners
Taggtroden
Det är ju det som är de gamla traditionerna, att det är kvinnans oskuld som är en gåva och inte mannens..? Om kvinnan haft sex innan äktenskapet är det en stor skam för många familjer, men mannen kan ha sex innan utan att bli förkastad. Att de inte kallar det kvinnoförnedrande betyder inte att det inte är det... Hur tänker du kring det?
Mrs Lavoillotte
Har du väldigt selektiv läsförmåga eller vill eller kan du bara inte svara på det jag frågar?
Mrs Lavoillotte
Du skrev det här tidigare i tråden:
då säger jag att det är dumt att ha sex med många partners och att jag är säker på att många ångrar att dem haft sex med någon annan än sin man
JAG har varit med ett "gäng". Jag har ingen man, men jag är säker på att jag inte kommer att ångra att jag lekt en del. Jag har älskat några av dem, kännt de flesta, aldrig träffat vissa igen, men aldrig ångrat någon! Varför skulle jag göra det? Det är min stora fråga. VARFÖR skulle man ångra sig? Jag fattar inte det. Jag förstår att du inte tror att alla ångrar sig, men varför är du säker p att en del ångrar sig?