oskulder...?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
Jag ställer mig bakom kvinnor som vill spara på sin oskuld fram tills de gifter sig eller varför inte genom hela livet (även om jag själv aldrig skulle vilja göra det), jag tycker bara inte om att prata om det som om det skulle vara en gåva eller extra fint, att dessa flickor gjort något "duktigt". Jag tycker det är precis lika fint och precis lika mycket en gåva att endast ha haft sex med sin man som om han vore den hundrade.. tror faktiskt inte att jag tycker sex är en gåva överhuvudtaget, det är ett nöje som kan kopplas samman med kärlek men som inte behöver göra det.
Detta blev visst mer en tankebana än inlägg men hoppas ni förstår!
Gemma: Det jag menade med min glassliknelse var precis det du skriver..Man har ju inte automatiskt ett bättre sexliv bara för att man har testat många sexpartners som vissa har antydit..Visst kanske det finns någon som är bättre där ute..MEN så länge man själv upplever sexet som bra och är nöjd så är det väl aldeles utmärkt..
Man kan ju som du skrev förrändras, utvecklas, finna nya böjelser osv. med åren..
Och vill man nu smaka lite på många glassar och tycker att omväxling förnöjjer så är det väl upp till var och en
Jo man kan ha en uppfattning om vad man tänder på utan att haft sex. de flesta av oss vet ju om vi är homo eller heterosexuella utan att för dens skull behöva prova båda delarna.
Däremot så är det ganska svårt att veta om du tänder på tex s/m eller liknande saker. För det är en sak att tycka att det ser kul ut, och en annan att faktiskt gilla det.
Det är dessutom totalt omöjligt att veta om du vill ha sex 1 gång om dagen eller 2 gånger i månaden. Det KAN man inte veta. Man kan gissa, men du har ingen aning.
Man har inte sex innan äktenskapet för att beta av männen som om de vore simborgarmärken eller nåt, och för att hitta den som är bäst som en del av er påstår. Man har sex med dem man vill, för att man gillar dem. Och ja, om man hittar någon man verkligen gillar, sexet är riktigt dåligt och det verkligen inte blir bättre, så går många till slut. Men det är knappast så att vi har någon form av "rumspringa" som Amish-tjejerna, och att vi efter x antal års runtknullande sätter oss ner, tittar i vår lilla svarta bok vem som fick mest +-poäng i sängen och sedan ringer upp vederbörande för att förmå honom att dela livet med oss!
Angående glassarna, nej man måste inte testa många för att veta vad man gillar, men man måste ha testat ett par gången och kommit över det första "stirriga" perioden där hela sexet går medans man funderar på om man gör rätt..;)
Det är som när man kör bil ensam första gången efter att man tagit körkort. Man sitter där i bilen och för det första är man helt överväldigad av upplevelsen, sen är man skitnervös för man upplever att man inte vet vad man sysslar med och är livrädd för att göra fel/skada någon. Och det tar ett par gånger/veckor innan man känner sig så pass trygg i att man helt plötsligt får hantera den där bilen på egen hand, innan man vågar blanda in saker som att läsa karta, äta en glass eller digga till musiken...
Man behöver bli en säker och självsäker förare innan man vågar sig på att ta ut svängarna, eller kan det. Och på samma sätt är det med sex. Du behöver få kläm på grundkursen först innan du ens kan överväga vilka fortsättningskurser du ska ta..
Det var dagens oromantiska jämförelse ;)
Men det kanske inte hade varit så dumt ändå med några års "runtkn*llande* innan man bestämmer sig för den som har mest +-poäng i den lilla svarta boken..he he
Det har blivit många roliga liknelser i den här tråden..
Det jag egentligen ville ha fram med min var att jag känner inte att jag går miste om något och känner mig mer än nöjd med mitt sexliv trots att jag gifter mig med min nummer 1..
MEN jag har ju iof. "provkört" några tusen gånger innan jag bestämde mig för att gifta mig med honom..
Intressant diskussion. Håller med Miss Cee.
Förövrigt tror jag att man i varje förhållande utvecklar en egen gemensam sexualitet och sådant man gillat och som funkat bra med en tidigare partner behöver nödvändigtvis inte funka lika bra med nästa. Vad jag menar är att tidigare erfarenheter kanske inte alltid går att aplicera på det rådande förhållandet. Erfarenheter av andra partners behöver ju inte vara possitivt på så sätt att man vet vad man gillar och inte gillar.
Tror att det viktigaste för ett bra sexliv är att man är lyhörd, engagerad och intresserad av att njuta tillsammans inte hur många eller få man har varit med tidigare.
Att tänka att sex är en gåva till en man befäster bara traditionella könsroller och kvinnans osjälvständighet i samhället. Detta medför svårigheter för kvinnor att bli accepterade som jämlika med männen. Kvinnors problem hänger helt klart ihop med att hon och hennes sexualitet genom historian ofta ansetts som gåva. (Tänk bara den anglosaxiska traditionen där fadern ger bort bruden vid altaret.) Och att den kvinnliga sexualiteten inte egentligen har existerat, utan att hon är ett hjälpmedel för mannen att utöva sin sexualitet. Allt detta är inte min melodi direkt
Men om man vill VÄNTA så har jag ingen åsikt, vad andra gör i sovrummet är deras ensak.
September22 skrev
"...man i varje förhållande utvecklar en egen gemensam sexualitet och sådant man gillat och som funkat bra med en tidigare partner behöver nödvändigtvis inte funka lika bra med nästa."
Absolut! Visst är det så! det är ju inte alls säkert att man får till det lika bra med nästa som med den förra, just eftersom det är olika personer osv. Men man vet ju själv vad man tycker om i det läget, och vet vad man vill ha.
Det är ju inte så att för varje ny person du träffar så är den nye bättre. Men DU blir kanske bättre, eftersom man utvecklas av att lära sig vara lyhörd mot den andre och att hitta nya sätt och trix. Om inte annat så blir du själv mera säker på vad du gillar och vad du vill ha..
rocketqueen
Förstår inte riktigt vad du menade! Att det inte skulle ifrågasättas om man väljer att vänta?? Läs i så fall de flesta inlägg här ovan! :) Även om många skriver att de accepterar andras inställning så är det många som "berättar" för oskulderna hur naiva de är och hur mycket de missar om de inte har sex med mer än en person! Klart man blir ifrågasatt mer om man VÄLJER att vänta jämfört om man inte gör det!!
Andreas flicka: Håller med dig om det där med gåvan. Förlegat och faktiskt riktigt obehagligt att gå omkring och inbilla sig att man som kvinna "ger bort" sin oskuld. Då har man helt missat att sex i huvudsak är en ömsesidig handling som går ut på att bägge ska njuta (om man bortser från göra barn-aspekten).
Om jag vore man skulle jag för övrigt bli skitstressad och springa tusen kilometer om jag träffade en tjej som inte kan ta ansvar för sin egen njutning. Direkt avtändande tycker i alla fall min man...