oskulder...?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
fridapida
jag tror det eftersom många vänner har haft sex med killar sem anser vara misstag och ångrar det mycket
det är därför jag tycket att man borde välja sina partner eller sin 1:a med nogranhet
men att man har älskat alla dem man har varit med är väl bara possitivt
för att då tror jag att man inte ångrar sig
men nu måste jag väl påpeka att det är vad jag tycker och att det inte finns statistik på det....
jag har väl f*n svarat på allt eller??????
fridapida
jag skrev att det var dum att ha sex med många eftersom det anses tydligen i den tråden vara naivt dumt kalla det vad du vill att enbart ha sex med en man
det var ett svar på påhopp som till ex "har du bara läst om sex i harlequin böker" eller vad det nu var som kommentar
Det är väl ingen som har skrivit att det är dumt att bara ha sex med en person, men det var argumenten för just det som en del tyckte var naiva, inte handlingen i sig.
Puffar för tråden så kanske fler vill komma och diskutera! Vem som helst är välkommen att svara på de frågor jag ställde till Mrs Lavoillotte, skulle gärna vilja veta vad man har för grund till att säga så. Förutom frågan med det så kallade påhoppet då, det får hon väl stå för själv...
rocketqueen: Kan inte svara på många av dina frågor men jag kan kommentera en...
"Varför går all annan sex bra men inte penetrationssex? Då väntar man ju inte med sex, utan med penetration och inget mer."
När jag blev tillsammans med min exman hade jag i sinnet att vänta med sex! Dock tog det inte så särdeles länge innan vi faktiskt hade sex utan att just ligga med varann...vilket jag sedan mådde dåligt av länge :? Slutligen kom jag till slutsatsen att sex=sex med eller utan penetration och efter kanske ett år låg vi med varann också... Kan lätt säga att MIN oskuld "rök" första gången jag hade sex...och då var det INTE penetrationssex.
Min förste älskare var den man jag gifte mig med...och nu när det är slut är jag GLAD att jag är äldre och har kommit till egen insikt om att sex inte är SÅ big deal som jag tyckte när jag var yngre. Menar nu inte att min plan som singel är att kn*lla runt ;)...men jag har inga planer på att låta sex fortsätta vara något ångestfyllt och skuldbeläggande!
Sex ÄR en gåva...men det är inte en engångsgåva...och jag gillar att ge och få presenter! ;) :D
(Uj förlåt för svamlet... Kändes bara som att min "synvinkel" inte kommit fram i denna långa tråd så jag var tvungen :? )
Ellte
Precis, det är det jag menar med att allt sexuellt umgänge är sex och inte bara penetrationen.
Sex måste inte, precis som du säger, vara en sådan himla big deal alltid. Tycker att det är så tabu och skuldbelagt (speciellt inom vissa grupperingar/kulturer), onödigt och tråkigt...
Nej, sex är absolut inte en engångsgåva, lite det jag också ville få fram till slut i "diskussionen" som föregått detta inlägg... :D
Hej Rocketqueen! mfl
Jag tror att de flesta kristna som förespråkar att man avhåller sig från sex innan äktenskapet menar både penetration och annan form av sex. Min erfarenhet är att man pratade om att varje par måste dra gränsen så att de inte blev frestade att gå hela vägen, för en del innebar det enbart pussar, andra kanske kysstes och "kramades" men fortfarande ganska kyskt. Man lät bli att sova över hos varandra för att inte frestas att göra mer än man tänkt sig.
Så för mig är det en nyhet när Mrs L säger att ALLT utom penetration går finfint! Det var verkligen inte vad jag fick lära mig....
Det viktiga tycker jag är att om man förespråkar avhållsamhet före äktenskapet ska man inte utmåla sex som något konstigt, syndigt etc. Utan bara att det är något som man sparar till det heliga förbund som äktenskapet anses vara eftersom det är något så intimt och viktigt i en relation.
Skog
Ja, exakt! Låter väldigt mycket dubbelmoral om all sex utan penetration inte räknas som sex helt plötsligt...
Tyvärr är det ju så att många målar ut det som väldigt syndigt och tabu... Tråkigt tycker jag, gagnar inte någon.
Hej förresten!