• Mrs Lavoillotte

oskulder...?

jag undrade hur många oskulder det finns här ?
    och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
    eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
    hur gamla är ni?

• Svar på tråden oskulder...?
  • Sofia08

Jag följde och skrev i den här tråden från början, har nu mest kollat av lite då och då så jag är inte helt med i diskussionerna, men jag måste ändå bara säga att sex är något helt fantastiskt, och jag ångrar inte en sekund att jag har haft många innan min blivande. Skulle tycka att det var jättetråkigt om jag skulle ha väntat och vetat att jag missat detta underbara i så många år... Övning ger färdighet!! Och visst kan man öva med sin första också, men jag håller fortfarande fast vid att det kan vara bra att ha några att jämföra med! Så man verkligen vet vad man vill och tycker om.

• rocketqueen

be happy
    Det här är ju en tråd som berör detta i ett diskussionsforum där alla får tycka till, alltså har man chansen att ifrågasätta och diskutera, till (stor) skillnad från irl. Vad är det du inte hänger med på, eller utgår du alltid från forumstrådar när du bildar dig en uppfattning? Oskulderna "ifrågasätter" väl minst lika mycket i den här tråden, så där ser jag ingen skillnad. Att några använde ordet "naivt" behöver ju inte ha med att göra om personen i fråga är oskuld eller inte, utan det ordet kommenterar istället deras argument.

Så nej, det är inte alls klart att man blir ifrågasatt mer om man väljer att vara oskuld. Speciellt inte om man ser till personer i verkliga livet.

• be happy

rocketqueen
    När jag skrev att jag inte förstod vad du menade var det detta jag syftade på:

Tror inte det är "ytterst få" som respekterar det beslutet utan att ifrågasätta det.

Det är väl självklart att man får diskutera frågan här! Det är ju liksom det som är meningen! :) Men även om du låter bli att ifrågasätta människor irl så finns det många andra som inte gör det! Jag har själv blivt väldigt ifrågasatt (självklart i verkliga livet!) av människor som inte accepterar mina beslut i den här frågan! :(

• rocketqueen

be happy
    Jodå, men jag tror ändå inte att det är ytterst få som inte ifrågasätter. Det beror ju också mycket på vilka kretsar man rör sig i, men varför diskuterar du din uppfattning om sex med andra?

• be happy

rocketqueen
    Jag rör mig ganska blandade kretsar, är väl därför jag möter människor som inte alltid har samma inställning som jag...
    Jag har aldrig själv tagit upp frågan irl men eftersom vi bor sambo och är med i kyrkan anses det ok av alla möjliga att ta upp diskussionen med oss... Det är väl provocerande att inte följa strömmen! ;)

• be happy

Att vi inte följer strömmen menar jag...:)

• rocketqueen

be happy
    Vänta nu, är det folk som vet att ni är med i (den kristna? ) kyrkan som ifrågasätter era beslut? För du/ni väntar väl? Hm, konstigt... Religion borde ju vara ett mycket starkt "argument" till varför man väntar, och då behöver väl inte mer sägas. Galet att folk tar upp sådant med er, varför lägga sig i när folk vill ha sex menar jag...? Tycker ändå inte att det är så ovanligt att vänta, inte alls, så ser inte att det skulle vara någon överväldigande minoritet som väntar med sex.

• rocketqueen

"varför lägga sig i (angående tidpunkten) när folk vill ha..." så det inte blir några missförstånd! :D

• be happy

rocketqueen
    Oj! Om alla hade så mycket respekt för självbestämmandet som du hade det varit bra! Det är folk som vet att vi är med i en kristen kyrka som ifrågasätter oss. (Dessutom händer det ju att vi blir ifrågasatta varför vi bor ihop av kyrkofolk!)
    Om vi har sex eller inte låter jag vara osagt, oavsett vilket så borde vi få respekt (av de vi möter) för att vi fattar våra egna beslut! ;)

• rocketqueen

Oj, OJ! Jag blir ständigt lika förvånad över vad folk får för sig att ifrågasätta. Visst, om man tagit upp det själv är det en helt annan sak, men att spontant "gå på" någon annan om en så intim och privat sak (och därtill ifrågasätta varför några valt att _bo_ tillsammans! ) är helt otroligt tycker jag. Det är ju inte som att ni har en tjuvliga eller begår något annat brott...

Svar på tråden oskulder...?