• Mrs Lavoillotte

oskulder...?

jag undrade hur många oskulder det finns här ?
    och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
    eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
    hur gamla är ni?

• Svar på tråden oskulder...?
  • Moa Malviker

dark_eyez

Jag tycker liksom tex anne på grönkulla att sex inte ska ses som en engångsgåva.

För mig är det varken duktigt att ha väntat på att ha sex i 10 år eller att haft sex 10 minuter efter att man träffats, det är bara ett val man gör varken bra eller dåligt.

• Marlean

Om man har något man ger till många blir det väl automatiskt mindre speciellt än något man bara ger till en person, eller? Jag ser inget fel i att spara sig till en person, tror inte heller man ångrar sig om man gör det med den rätta/rätte, men själv har jag inte oskulden kvar och jag är tyvärr inte gift heller.

• Bzzz

Marlean:

Det tycker jag VERKLIGEN INTE att det blir...dvs mindre speciellt alltså. Det jag och min sambo har är fantastiskt speciellt. Att jag och han för den delen har haft sex med andra innan gör inte vår upplevelse mindre speciell. Vårt sex är ju vårt liksom..ingen annan kan ju inkräkta på det. Snarare så vet jag hur speciellt det är eftersom jag haft andra innan.
    Alla gör ju som de vill. Varken det ena eller det andra är mer eller mindre speciellt. För mig skulle det dock ha varit helt otänkbart att vänta tills den dagen jag gifte mig. Det är inte min oskuld som är speciell för varken han eller mig. Men det är min personliga uppfattning som gäller mig.

• Ellte

*kopierar in en favorithistoria*

"En ung man stod på stadens torg och förkunnade att han hade det vackraste hjärtat i hela bygden. En stor publik hade samlats och alla beundrade hans hjärta för att det var så vackert. Det var inte en endaste rispa eller märke i det. Ja, de var alla överens om detta sannerligen var det vackraste hjärta de någonsin sett. Den unga mannen blev så stolt att han började förkunna ännu högre om sitt vackra hjärta.

Plötsligt närmade sig en gammal man och ställde sig längst fram i publiken och sa:

?Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt.? Publiken och den unga mannen tittade på den gamle mannens hjärta. Det slog med starka slag, men det var fullt av ärr och det fanns ställen där man såg att bitar hade tagits ur och ersatts med andra bitar som passade dåligt så att det hade blivit taggigt och kantigt där de satts in. Det fanns t o m ställen där det faktiskt fattades bitar och där det hade blivit djupa hål.

Publiken stirrade ? hur kunde han säga att hans hjärta var vackrare tänkte de. Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta, såg dess tillstånd och skrattade. ?Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt, mitt är perfekt och ditt är fullt av ärr och märken.? ?Ja, ? sade den gamle mannen, ?ditt hjärta har ett perfekt utseende, men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt. Du förstår, varje ärr representerar en person som jag givit min kärlek ? jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem, och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka som passar i den tomma platsen i mitt hjärta, men eftersom bitarna inte är exakta så finns det lite taggiga kanter på mitt hjärta, men dessa vårdar jag ömt för de påminner mig om den kärlek vi delade. Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta, men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen. Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta ? att ge av sin kärlek är att ta en chans. Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna, så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor och hoppas att de någon gång kommer tillbaka och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem. Så nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?

Den unga mannen stod med tårarna sakta rinnande nerför kinderna. Han gick fram till mannen, stoppade in handen i sitt perfekta unga hjärta och rev ut en bit. Han erbjöd biten till den gamle mannen med darrande händer. Den gamle mannen tog emot biten av hans hjärta, stoppade in den i sitt hjärta, och tog sen en bit ur sitt eget ärrade hjärta och stoppade in det i såret på unge mannens hjärta. Biten passade, men inte perfekt så det blev lite taggiga kanter. Den unge mannen tittade på sitt hjärta, som inte var perfekt längre men ändå vackrare än någonsin eftersom kärleken från den gamle mannen blandades med hans. De kramade om varandra och gick iväg sida vid sida.

Så sorgligt det måste vara att gå igenom livet med ett helt hjärta."

Tror visst inte att en gåva behöver bli mindre för att man delar den med flera. Särskilt inte då man får något tillbaks...

• Mauline

Ellte;
    Jag gillar berättelsen skarpt, började gråta när jag läste. :)
    Det är så sant som det är sagt.

Tack.

• tezzilezz

väldigt vacker berättelse!! passar så bra in här!!

• NinaO

Vem vill gifta sej med en oskuld?...måste vara ett högrisktprojekt på lite sikt.

• rocketqueen

NinaO
    En oskuld kanske? Eller någon som inte tycker att sex är speciellt viktigt, eller någon som älskar personen för allt det den är utanför sängkammaren, och i, oavsett färdigheter? Menar du att bara för att en part är oskuld, skulle äktenskapet vara ett högriskprojekt? :D

Ellte, det var verkligen en fin berättelse. Tack för att du delade med dig!

• Moa Malviker

Jag skulle nog heller aldrig gifta mig med en oskuld... för det första skulle jag inte vilja vara i ett förhållande utan sex (innan man gifter sig) och jag skulle definitivt inte vilja behöva lära upp någon från början (och jo det finns säkert de som är jätte duktiga från början att på förhand på något övernaturligt sätt vet precis hur man vill ha det) men de flesta är inte så..

• Berner

Kul fråga. Gift för andra gången och har 2 barn sedan tidigare... nej var inte oskuld när jag gifte mig, inte första gången heller för den delen. Fyller 40 ! i höst

Svar på tråden oskulder...?