oskulder...?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
Eftersom sex inte är en engångsartikel som tar slut om man "ger" den till fler så blir det ju inte mindre speciellt.
Det fungerar på samma sätt som med kärlek i övrigt, har man flera barn så kan man älska dem alla lika mycket, och sin man. Kärleken tar inte slut för att man älskar sitt första barn. Det vore ju hemskt att resonera så, att den kärlek man som mor ger till sitt tredje barn är mindre speciell och lite kantstött och att den kärleken inte skulle vara precis lika fin som kärleken till första barnet!
Sex är ett uttryck för kärlek, och kärlek tar inte slut bara för att man använder det.
Miss Cee.
Huvudet på spiken!
Att ge sin oskuld till någon...
Första gången varken känns det eller är särskillt bra. Sex är som med finare vin. Det blir bättre med åren. Man vet vad man vill och kan. Man behöver inte tänka bara göra det...
Jag och min man har bara haft sex med varandra och det är jag VÄLDIGT glad över.
Vi är nu 30 år och riktigt lyckliga.
Ursäkta att jag frågar men vad menar du med det?
Jag är 40 snart och också mycket lycklig, men om jag inte hade haft sex innan jag mötte min man så hade jag inte haft mina underbara barn och han hade inte haft sina.
Jag är istället glad att vi har haft ett liv innan varandra för då vet jag att jag hittat "hem" Behöver liksom aldrig fundera på om livet varit annorlunda om jag inte "levt" innan och om gräset är grönare någon annan stans.
Så ser jag på livet, men alla andra ser ju på sitt liv på sitt sätt.
Hela idén med "oskulder" är förlegat och något som känns skapat för att kontrollera kvinnor. I dagens samhälle är det fortfarande(!) viktigare med kvinnliga oskulder än män. Varför? Jo, för att man ofta kan "se" om kvinna haft samlag men ej en man, alltså något män kan kontrollera och därmed straffa om man nu inte skulle vara en oskuld. En kvinna som haft många sexpartners är en h*ra medans en man är en hingst.
Därför framställs kvinnor som "sparar" sig som duktiga och "rena".
Sjukt, säger jag.
Varför ska inte kvinnor få njuta lika hämningslöst, av denna härliga gåva som sex ändå är, som män? Och jag kan inte förstå riktigt hur man kan känna att man avrit "duktig" för att man undvikit att ha sex... Då ser man ju ändå sex som något fult, något som man inte borde ge vika för... Sex är ett mänskligt behov, precis som sömn, föda och avföring.
Visst är det varje enskild människas val, men jag ser det endast som omodern okunskap att vilja "vänta" tills man är gift. Tack och hej
Jag är snart 22 år ung förresten, om min ålder nu spelar någon roll...
Nej vi kommer inte gifta oss som oskulder utan har ex i bagaet. Kan inte säga att det är något jag lägge vikt vid, vatkrn för eller emot. Jag älskar min blivande för den han är, inte den han var innan mig. Huvudsaken för mig är att vi numer bara har sex med varandra. Jag är 20 btw
Jag måste nog hålla med Mrs Priftis to be angående "oskuldens" ursprung!
Så otroligt tråkigt att det ständigt ska vara den kvinnliga sexualiteten som ska kuvas. Den har alltid ansetts som "farlig" och något som ska undertryckas.
FY! har vi inte kommit längre....?
Måste nog starta en tråd om detta ;)
Vad trevligt med lite moderna människor och tankesätt
Jaa, Sjatiir, starta en ny tråd!! ;)
Jag komemr igång på såna här diskussioner, så himla VIKTIGT!