• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Start september, Fortsätt gärna med uppdateringar och försök att ta det lugnt i helgen. Det är ju inte så att man kan påverka något nu...

Moppy, Hoppas att du hade BIM i går, för då är ju hoppet större.

• Page

Håller förresten på att skratt gott år Hästarnas dal...Jackie Cillons är något för er kanske? Eller Margit Sandemo?

• Page

CicciL, är det planlösningen som ni inte "kommer övverens" om eller är det stilen? Ska ni försöka få klart på köket innan bebisen kommer?

• mugglesfan

Varför heter det chokladcystor - är de bruna till färgen?

Jag läste förresten i "Ett barn blir till" igår - vilken magi det är alltså! Man blir helt imponerad av att hur allt funkar, och förundrad ATT det funkar överhuvudtaget. Det verkar vara en så komplicerad process. Det var jätteintressant!!!

Bla hade jag glömt att det är spermien som bestämmer könet. Och visste inte att från början har de omogna ägget och spermien fullt antal kromosomer men när de mognar halveras kromosomantalet så att det ska bli rätt när de smälter samman. Hur fräckt som helst...

• mugglesfan

Jag kan rekommendera boken till alla er som vill förstå processen bättre. Och bilderna är ju helt otroliga.

Jag tänkte på det - tänk att det här hände i min kropp när jag var helt ovetandes om det där i Thailand.

• Victory

Tillbaka från fikapausen...

Tack för alla tips och råd! När jag kommer hem ska jag:
    1. Fråga maken om han inte ska ringa vårdcentralen/urolog(?) och fråga om det finns hjälp att få.
    2. försöka att inte prata mer om när jag har ÄL (inte för att jag tror att jag kan låta bli eller att han kan låta bli att fråga...)
    3. Föreslå porr!!

• Storasystern

koko, just nu forskar hon på helt andra saker, men jag kan höra hur mycket hon vet!!

Muggles, cystornas innehåll är chokladfärgat (levrat blod... :( )

• _koko_

muggles - ja, eller innehållet är brunt. Jag gillar verkligen inte att kalla dem chokladcystor - choklad är ju GOTT!!

instämmer, en fantastisk bok!!!

*har visst lite svårt att slita mig såhär på fredag eftermiddag*

• Storasystern

Victory, det låter som om du har en plan! ;) Go girl!!! :)

Svar på tråden När märker man av det?