• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Har bara smygläst idag eftersom jag har så mycket att göra, men nu måste jag fråga:

Storasystern: Blodprov för att ta reda på om du har endo??????? Så vitt jag vet är det enda sättet att diagnostisera säkert att ta prov på vävnad/cysta/härd som man plockar ut vid laparoscopi??

• Liten med Mindre

Victory - fastän ÄL perioden för oss är bara "producera", så ser jag i alla fall fram emot det mer nu. Tror vi hittat ett sätt som känns som det fungerar för oss - mot blockeringar och annat. Hoppas bara att det fungerar för att göra bebis också. :)

Jag tror att var och en som upplever lite problem, får försöka hitta något sätt (frekvens, metod, ställningar, tabletter,...) som känns acceptabelt just för dem. Och acceptera att det kanske inte är jätteromantiskt, eller ens romantiskt alls.

Vi försöker satsa på romantiken emellan ÄL och mens istället.

Hoppas att ni hittar något som funkar för er.

(Själv ska jag fundera över ett sätt att få mig att överleva nästa mens utan att bryta ihop. Det finns säkert något mot det med. Just nu är det en disputationsfest inplanerad. det kan ju ta tankarna från eländet om det kommer. :D )

• Snart så....

Heeeeej kokos, vill du inte leka med de andra tjurarna?? :D :D

• Moppy

Snart så: ja tyvärr tror jag man måste köra tandborstsex för att kunna pricka in den exakta ägglossningstidpunkten. Om man inte är Miss Fertile, dvs.... och det tror jag inte ngn av oss är härinne ;) :D

• mialove

Jag håller med, det är nog bra att hålla mannen utanför ÄL-snacket. Den här månaden har jag gjort det. Vi har tidigare byggt upp såna förväntningar och blivit så besvikna när mensen kommit.

• sweetstreet

Hello Girls!!!!

Härligt Cicci med magen!!! :D Haha, du får väl ta på dig en något störr träja/kavaj på jobbet så kasnke du kan "trolla bort" putet ett litet tag till??

Snartis,
    jag tycker det låter kanon med bilbarnstolen. Har flera kompisar som t o m "lånat" bilbarnstol av varandra de första månaderna eftersom barnet ju växer ur den första stolen jädrigt snabbt! Så länge man köper/lånar av vänner är det ju ingen risk att stolen varit med om något konstigt utan är ok. En av mina bästa vänner lånade ut sin stol till en annan kompis när de fick barn och tog tillbaka den efteråt för att ha till sitt andra barn som kom ungefär ett halvår senare. :)

Victory,
    jag förstår verklgien hur ni känner det. Det är så himla lätt att bli uppstressad vid ÄL och har man en gång fått detta i huvudet så kan det vara supersvårt att slappna av och inte tänka på "prestation". Och självklart är det männen som oftast drabbas värst av detta. Hoppas ändå att ni kan få till det utan att det tär på er relation. Kanske kan ni söka hjälp ändå? Jag har hört att man kan få även "psykologisk" hjälp. Och räcker inte detta kanske ni kan få hjälp med insemination??

September,
    håller fortfarande tummarna!!!

Mindre,
    Härligt att du är på g igen!!!! :) God Jakt!!!! (Äggjakt)

• mialove

Istället gäller det att ta på sig den korta kjolen och de fina trosorna när ÄL är i antågande...Eller kanske inga trosor :)

• A.M.

Storasystern: Cravingmetoden fungerar bara efter befruktelsen, innan dess är det bara vanligt godissug. Men det är inte så illa det heller!

Victory: JAg tror på insemination för er! På klinik. Tror inte att det kan vara så svårt att få ... Känner ett par som fick, av den anledningen att kvinnan inte pallade med att ha sex så pass ofta att det skulle ha en chans att ta naturligt(!). De hade försökt länge så man förstår ju kanske att hon lackade ur ... Tråkigt - men det finns hjälp att få! Man måste kräva den bara. Hoppas det kommer lyckas för er!

• Snart så....

Moppy, ja fast vi hade tur att ha ÄL på helgerna så vi kunde dricka vin och mysa. Det hjälpte nog oss mkt.

• Liten med Mindre

Kände mig lite peppad av vad jag fick höra från hudterapeuten (fd gyn-sköterskan) i måndags - oftast räcker det att simmarna kommer in i dig och inte utanför. De hittar vägen själva. Kvittar ställningar och så.

FAst då undrar jag hur svårt de har att hitta egentligen... :?

Sen var det ju ett tag sen hon jobbade på gyn, forskningen kan ju ha gjort framsteg. Men det låtsas jag inte om.

Svar på tråden När märker man av det?