• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Haha, vilka fina metoder ni har snickrat ihop. Ser fram emot att få tillämpa dem själv, om det nu nånsin händer!

Vi har försökt sedan i juni förra året, åtta månader alltså. Men jag kan inte minnas en enda gång som vi verkligen fått till ett försök!! Två gånger har vi själva provat att "heminseminera" men utan resultat. Varannandagsmetoden är ju bara inte att tänka på (vi är glada om vi lyckas EN dag per månad) så jag testar med äl-stickor för att koncentrera försöken till rätt tid. Men jag har bara fått utslag på testerna en gång så jag misstänker dessutom att jag har nåt fel på äl.

Jag har varit på en undersökning, VUL, men hon sa att allt ser normalt ut. Vi har ocskå pratat om att min man ska höra sig för om det finns någon hjälp för honom men det har inte blivit av än. Jag tror inte problemen är fysiska utan psykiska och det vet jag inte om man kan få någon hjälp med. Det är väl bara att fortsätta kämpa! Men om det inte går får vi väl höra oss för om insemination.

• Snart så....

hahahha Boris kan ju inte bli en flicka fast det vore roligt :D :D
    Frullan ville ju ha pojkar

AM: ha Britax såg vi ju hos både Babyland och andra affärer. Vi ska kolla på den så det inte är helt hemsk i färgerna bara. Annars kommer vi nog slå till. Den är en sån som är för nyfödda-5mån

• Victory

Moppy: känner igen det där med själva akten! Det blir lätt lite bökigt, "nä, det känns inte riktigt bra, vi gör så här istället... nä, det var inte heller bra, vi byter tillbaka..." och så försvinner lusten fortare än kvickt!

• Snart så....

Min sambo vill gärna ha en flicka om hon kommer likna mig säker han. Jag hade blonda korkskruvar och bruna ögon, lite svårt att tro det när man ser mig idag hahahah

Ärligt talat så spelar det faktiskt ingen roll vad vi får fast vill gärna ha en av varje

• Storasystern

Am, om man redan är konstant godis-sugen, vad ska man räkna sig till då när/om man blir gravid??? ;)

Sweet och Page har jobbat hårt under natten, med lika märkliga diskussioner som vanligt! :)

Jag pressade min kollega lite igår om endo, och fick en rätt bra beskrivning. Hon trodde inte att det var det jag har. Har varit och lämnat blod idag så om två veckor borde jag få svar!!!

Moppy och september, det låter jättespännande!!! Håller alla tummar för er! Ska bli kul att höra hur det går!

Hörni, idag är det fredag!!!! Är det inte otroligt skönt!???! :) :)

• Victory

JAA, det är sååå skönt att det är fredag. Snart är plågan slut d.v.s. att jag tvingas möta min gravida kollega hela tiden. Räknar minuterna!!!

• Snart så....

syster, joooo det är sååå himla skönt att det är fredag. ska hem och laga potatisgratäng med en köttbit och bara mysa. Just vid sån här mat saknar man glaset med rödvin...

• Moppy

Victory: måste du berätta för din man att det är ÄL-tider? Kan du inte låtsas som att du plötsligt får väldig lust och hoppar på honom? Då kanske den där psykiska spärren släpper.

Min man har beordrat mig att inte prata för mycket ÄL under ÄL-dagarna då han känner att det finns risk för spärr om det blir för mycket fokus på detta...

• mugglesfan

Jo det är otroligt skönt att det är fredag!

Har äntligen fått hjälp med mina jobbproblem så nu kan jag faktiskt göra ngt! Men hur kul är det att börja nu, halv tre en fre eftm...?!

Ska iaf göra ett ryck.

• Snart så....

Min sambo tyckte det var spännande med ÄL, han gillade testerna :D
    Sen att det blev mkt tandborstsex var inte lika roligt men det gav resultat

Svar på tråden När märker man av det?