bröstförstoring 8
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?
Berättade kort för tonåringarna (kille o tjej) när jag kom hem efter op. Sade att jag inte kommer att berätta för äldre släktingar, kolleger osv utan bara nära vänner och de vänner som ev ser något eller frågar framöver. Bad dom vara lite diskreta med detta. Sade att dom mycket gärna får prata med mig om ev. funderingar och frågor osv. när som helst, nu eller i framtiden. Förklarade att jag nu har semester en vecka och ska vara hemma, ta det lugnt och behöver hjälp med ditt och datt framöver.
Deras reaktion var ungefär "-Jaha?!?" och sen dess har dom inte sagt något, även om jag naturligtvis ser något bystigare ut osv. I sommar blir det tre år sedan. Dom var snälla och följde med mig och handlade och plockade och packade varor, men ingen reaktion. Dom är lite på det viset båda två, accepterar faktum och så är saker och ting okej. Okomplicerade.
Jordgubbslisa:
Det verkar som om åsikterna går isär rörande hur länge man ska tejpa. Gör så att du lyssnar på din kirurg så blir det nog bra.
Och btw, klart du kommer vilja krama dina barn, men du bör ju inte lyfta dem. Jag har också bran, en son. Har var c:a 10 månader när jag op:ade mig. Jag tog det lite lugnt i början men du känner vad din kropp tål.
Hej hopp!
Tack för snabba svar.
Har spenderat sista timmen tuttsurfandes på qvinna.info. Vad tycker ni andra om deras före/efter bilder. Jag finner bilderna mkt nedslående, av alla bilder jag tittade på var det ett par tre stycken jag tyckte var fina. Kan det vara så att många bilder är lite äldre, tycker det ser så ut på klädstil och kvalitet på bilderna. Kan det även skilja på om op är utfört i USA el Svedala?
Gruvar mig... Vill ju så gärna att det ska bli ett kanonresultat, vilket för mig innebär fina, jämna lika stora bröst som gärna får ha lite häng. Vill även att de sitter skapligt nära varandra, ej två bollar mot sidan av kroppen.
Har valt anatimiska geléhallon, soft touth. hoppas hoppas att det blir bra.
Jag drömde inatt att jag vaknade efter operationen och jag hade inte ont, håller tummarna för att det var en sanndröm.
Jag känner mig som ett barn inför julafton, räknar ner dagarna...
Har ni några tips på hur man bäst påskyndar läkningen (om det går)? Sömn, promenader, särskild kost?
Godnattkramar!
Jordgubbslisa - Jag tycker personligen att bilderna på "qvinna" ger en väldigt rättvis bild. Få silikonbröst är "perfekta". Förr när jag tittade på sådana bilder så tyckte jag att all efterbilderna nästan alltid var snyggare än förebilderna. Numera tycker jag precis tvärtom. :) Lustigt! Jag tror att det där är en smaksak helt enkelt. Oavsett så tycker jag att före- och efterbilderna på den sidan ger en väldigt rättvis och sann bild av verkligheten. Om du ogillar resultaten kanske du ska tänka till en gång till?! Två helt jämna, symetriska bröst är det få personer som har (före och efter operation). Jag hade nog lite för höga och orealistiska förväntningar innan jag op mina bröst, vilket resulterade i missnöje. Har man realistiska förväntningar så tror jag att man tvärtom kanske blir mer nöjd än man ens kunnat tänka sig?!
Jordgubbslisa: Det är några år sen jag brukade vara inne på 'qvinna', men du har helt rätt i att ett antal av bilderna är gamla. Då var jag säker på att jag kände igen dom sen tidigare surfning på amerikanska sajter och amerikanska kirurgers hemsidor.
(Jag har förresten också soft touch, MM 360g).
Har också tittat igenom qvinna.infos bilder och tycker också att många av bilderna ser ut att vara lite äldre, men jag har ingen aning. Många av bilderna ser så himla onaturliga ut, som 2 bollar liksom och det är min mardröm.
Om jag t.ex. jämför med de bilder som finns på victoriakliniken så tycker jag att deras bilder ser mkt mer "naturliga" ut, men jag börjar nästan undra om dessa bilder är fejkade på nåt sätt? Just denna kliniks bilder tycker jag skiljer sig (på det positiva sättet) från när man tittar runt på andra klinikers, men vad vet jag.
Usch det är riktigt svårt det här, ett stort beslut som kräver mkt eftertanke! Mina två stora fasor är just kapsellbildning och att de ska bli för stora och runda. Men jag hoppas det ska gå vägen, har bara tänkt lägga in runt 240 cc.
Ja bilderna på "qvinna" är rätt gamla nu ja, men jag tycker ändå att dom visar en sanningsenlig bild av verkligheten. Fast det är ju min personliga åsikt. Jag tror som sagt att man ser det med "olika ögon" beroende på smak och tycke helt enkelt.
Jag tror inte heller att bilderna på victoriaklinikens sida är fejkade. Visst kan dom vara det, utan tvekan, men jag tror helt enkelt att Charles har ett bra öga och bra smak när det gäller att göra så naturliga och fina bröst som möjligt.
Man ser ju skräckexempel hela tiden, i verkligheten och på tv/i tidningar.. Så uppenbarligen så finns det många kirurger som inte har ett lika bra "öga" för det där.
Sedan så är det ju oxå så att Charles väljer vilka bilder han ska lägga ut på hemsidan och väljer nog utan tvekan ut dom bästa. Han kanske oxå har opererat tjejer som fått ojämna bröst och/eller "bollar" osv men är smart nog att inte lägga ut dom på nätet.. *s*
Sedan är det ju väldigt individuellt oxå. Jag fick tex höra jätte bra saker gällande en kirurgs skicklighet när det kom till fettsugningar. BÄST enligt både patienter och andra i brancshen. Hmm, när jag ser mitt resultat kan jag konstatera att hon antingen inte var såå duktig eller att jag är ett av hennes "sämre arbeten". Men det var ju en risk jag tog när jag valde att göra det. Nu är jag i och för sig perfektionist och det kan man aldrig vara när man vänder sig till plastikkirurgin, men det är inte inbillning att resultatet blev ganska ojämnt. Det kan ju vem som helst se. Det är helt enkelt alltid en liten risk man tar.
Hejsan!
Är ny här, men har en bokad tid den 27 Mars, så det är inte lång tid kvar, och jag är faktiskt livrädd att göra det, men vet att jag inte kommer att ångra mig. Jag jobbar i vården där det är mycket tunga lyft, ingen på jobbet vet att jag ska göra det och vill inte berätta. Tänkte vara hemma i 2veckor från jobbet.Klarar man av att jobba sen,med tunga lyft. Tänkte att man kan ju skylla på att man har ont i nacken.(har ont där emellan åt). Sen kan jag tycka att jag är för gammal, är 38 år. Men dom är väldigt hängiga och ojämna.Har alltid haft komplex, men dom blev värre, då jag gick ner väldigt mycket i vikt och fort, sen fått 3 barn. Så jag vill känna mig fin igen.Men längtar att få ha fina, lite fylligare bröst, som sitter lite längre upp. Ska även gifta mig den 2/6. så jag hoppas dom ser lite bättre ut då,efter op. Frågade på kliniken och hon svarade , det är ingen fara Vill ha en axellös klänning! Är det nån som har erfarenhet av det.Så jag behöver lite peppning att jag vågar och inte ska vara så rädd. Har gjort 3 kejsarsnitt!
Lycka till ni alla andra, som ska göra det!
Hej allihopa,
Ni verkar ha bra koll här så jag passar på att fråga :)
Har en operation planerad om ett par dar och jag börjar bli nervös... Undrar lite om hur det känns efteråt, hur ont gör det på en skala, hur lång tid efter själva operationen kunde man funka normalt...
Några allmäna tips tas oxå gärna emot!!
En annan sak jag har undrat över är vilken storlek på implantaten som är vanligast att lägga in? Jag ska ha gelehallon på 250 cc...
Tack på förhand!!
juni9: Du är INTE för gammal, jag var 42! Även om jag mådde bra och började mitt lätta kontorsarbete efter en vecka dröjde det flera veckor ytterligare innan det kändes bekvämt att bära/lyfta något som helst tungt, så jag tycker inte det där med tunga lyft låter bra....